Graupner's 2,4Ghz HOTT systeem

Tja, en als er hier op het forum een plaatjesplakker te vinden is, die er een echte handleiding van wil maken, wil ik wel een balletje opgooien bij de chef-verkoop. Meer dan een symbolische vergoeding zit er voor zoiets echter niet in.

Ik denk dat ik dat zou kunnen. Ik heb 25 jaar het blad van de KNVvL afd. Zeilvliegen gemaakt, dus computer layout daar ben ik een beetje mee vertrouwd. Ik weet alleen niet met welke software dat zou moeten, ik heb langzamerhand zo'n leeftijd dat je je niet meer zo makkelijk een nieuw softwarepakket eigen maakt... maar aan de andere kant, het gaat alleen om de plaatjes, dat kan niet zo heel moeilijk zijn.
Mogelijk zijn er ook wel mensen die dit kunnen zonder zich eerst met nieuwe software vertrouwd te moeten maken... in dat geval doe ik met plezier een stapje terug...

Vor zover ik erin gelezen heb (ik begrijp het Duits ook voldoende) leek de vertaling me goed en professioneel.

Vandaag voor het eerst met een GPS-Vario gevlogen in mijn ASW22. Leuk hoor!
Je ziet en/of hoort bijvoorbeeld je snelheid wat leuk is tijdens een zoomertje over het veld :-)
Thuis kun je nagenieten. In de HoTT-manager kun je het logbestand laden en kun je je vluchten nog eens afspelen. Het gevlogen traject wordt daarbij op Google Maps geprojecteerd.

Afronding van een mooie vlucht, laag over het veld....

120610_ASW22.jpg

Je kunt een logbestand ook exporteren naar een Google Earth bestand (.kml) en dan krijg je dit soort plaatjes.

120610_ASW22_Earth.jpg

Een leuke aanvulling naar mijn idee.

Ook leuk om met een mijnenveger je lokale vaarvijver helemaal uit te kammen en achteraf te kijken of je alle hoekjes gehad hebt Roel :-)

Zit me net te bedenken, al deze gegevens worden in de zender op een SD-kaartje gelogd. Mocht ik ooit een model kwijtraken heb ik met een beetje mazzel een aardige indicatie waar het gebleven is.......

Zit me net te bedenken, al deze gegevens worden in de zender op een SD-kaartje gelogd. Mocht ik ooit een model kwijtraken heb ik met een beetje mazzel een aardige indicatie waar het gebleven is.......
Meestal als een kistje er tussen uit piept is er iets met de voedingsspaning aan de hand.
Ik weet niet of jou gps nog werkt zonder spanning.

Maar het is zeker handig dat telemetrie gebeuren.

Onlangs nog mogen ervaren, toen ik een stuk verpakkingsmateriaal in een boomtopje parkeerde.

Volgens de getalletjes op het schermpje was een stokje van 4 meter lang genoeg:D

Ja , dat is nifty! Had ook een hele goede review over Hott gelezen in de FMI... ofhuh... FMT... Vakantie betekende twee weekjes Modellbau blaadjes sprokkelen... en uitspellen. (Het kan ook al een tijdje met Jeti). Maar Graupner geeft veel meer service in de programmatuur om alles uit te lezen. Mis ik bij Jeti!

@Roel... is ook alleraardigst voor metingen van de boot! Snelheid, amperes dat getrokken wordt...
Nu sla ik door... FPV op je Schnellboot... of vanuit de kajuit van de Politiboot :-)
Zie het helemaal zitten...

Tja, ik ken dit soort plaatjes al een tijdje uit de zeilvliegwereld. Mijn zeilvliegvario/GPS kan het ook, maar ik heb nog nooit de moeite genomen het in GE te bekijken... maar het maakt natuurlijk wel uit of je het zelf van daarboven af hebt gezien, of alleen van beneden af...
Wat heel leuk is trouwens, in het zweef, zeil, en parapentevliegen worden tegenwoordig trackers gebruikt bij wedstrijden, je kan dan op GE alle deelnemers zich real time over het te vliegen parcours zien bewegen. Vroeger zag je als toeschouwer niks van de eigenlijke wedstrijd, nu zie je precies het verloop. Is niet helemaal modelvliegen, maar als het je interesseert kijk eens hier: LiveTrack24 | Events List
Er zijn momenteel verschillende wedstrijden gaande met deze (te huren) apparatuur. Twee weken geleden nog de Open Dutch Hanggliding in Oostenrijk.

En... Bart, zijn er vast ook App's voor de Smarthone's, Gebruik ik Runkeeper tijdens wandelingen. Spektum heeft inmiddels een module die je in de IPhone prikt... waarmee je geplaatste sensors live kan uitlezen... :)

Heb vandaag mijn nieuwe mx20 gekregen :mad:
Zit al met een vraag... Als ik de zender aan steek krijg ik de vraag :HF AAN/UIT
Wat is dit?
Gr

Heb vandaag mijn nieuwe mx20 gekregen :mad:
Zit al met een vraag... Als ik de zender aan steek krijg ik de vraag :HF AAN/UIT
Wat is dit?
Gr

Sakkerloot... Als je dát al moet vragen...
Ik wens je veel sterkte bij het bestuderen van de handleiding.
Want dat zou ik maar gaan doen.

Ik denk dat dit is omdate de zender geen ontvanger vind, en dus aan jouw gaat vragen of de 'zend' functie aan moet of niet.

da's al...

dus probeer nog eens met de ontvanger aan, en inderdaad lees de handleiding.

Patrick

R.D.M

Read the damn manual

Maar ja de modelbouwer gaat eerst kijken, slopen, en als het niet werkt de gebruiksaanwijzing lezen.

Kom kom, wees eerlijk. Wie gaat er nu éérst de handleiding lezen en dan pas kijken wat er allemaal gebeurt als je op allerlei knopjes drukt?

Natuurlijk is het wel de bedoeling, dat je die handleiding gaat raadplegen als je met vragen komt te zitten. Gelijk maar op een forum vragen of iemand het antwoord op je eerste vraag weet, schiet niet op. Er zullen namelijk nog wel heel meer vragen gaan rijzen. Ook niet de servicedienst gaan bellen, want die is daar niet voor.

Overigens heb je bij het inschakelen even de tijd om het hf-deel uit te schakelen. Doe dat maar niet zolang je de handleiding niet helemaal hebt uitgekauwd. Pas als je weet hoe je ontvangers moet binden en het hf-deel weer moet inschakelen kun je deze functie misschien eens gaan gebruiken.

Back