Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
nee hoor marcus het is helemaal geen hassle je neemt gewoon een sponsje met boenwas op en begint te deppen, aan de achterkant wel een vuile handoek houden zodat er niets op het schip druipt .
de boenwas zuigt zig in de touwen en droogt na een tijdje op en ze krijgen een lichtbruine kleur.
de stag aan de boegspriet moet ik nog afwerken maar de rest zit er op
nu gaat het wel een paar versnellingen lager zijn want ga morgen weer werken en dan heb ik geen 10 uur tijd per dag meer om aan de fluit te werken
That ship looks gorgeous. I love how it turned out. I think once the sails are on it wil be a beautiful model. Looking forward seeing that in the end.
Marcus
vandaag nog wat aan het lezen geweest in het logboek van ericson de man die de expeditie deed met zijn team
er staat nog een gat in het dek waar ik niet van wist waar het voor diende maar ben er nu achter dat de kombuis daar gestaan heeft en dit gat is van de schouw dus dat laatste stukje van de puzzel is ook opgelost.
dit wekend nog goed bezig geweest aan de zeilen en heb ze nu allemaal aan de raas geknoopt en ff op de marsen gehangen krijg je ongeveer een beeld hoe ze er uitziet met volle zeilen.
ik ga wel de meeste zeilen opbinden dus het gaat er wel anders uitzien. nu kan ik mast per mast gaan afwerken
ook een plaatje gemaakt dat er later op moet ( staat nog in de grondverf )
de 2 de foto geeft ongeveer de juiste kleur weer van de zeilen
What material do you use to get that color for your sales? Brown dye?
I like the color. I aways find it rather funny when I see a model with bright white sails. Sails wee never white. What was the modeler thinking....
Marcus
hoi marcus de stof heb ik zo gekocht ze zijn niet gekleurd door mij. dus ik kan je er niet bij helpen maar ze hebben ongeveer mid eiken kleur een beetje als het schip zelf
zal eens zien dat ik een foto buiten kan trekken waar de kleur wel goed uit komt.
ik had overtijd nog een filmpje gezien hoe ze de zeilen behandelde en dan krijg je zo een bruine kleur zal eens zien of ik het nog kan vinden.
nu zijn de zeilen wel wit maar het is ook een heel andere stof die ze nu gebruiken tegen over 300 jaar geleden toen moesten ze de zeilen nog behandelen tegen de weer omstandigheden en schimmel
Hoi Dirk,
Ik heb altijd mijn zeilen met sterke tee gekleurd. Mensen hebben mij ook verteld dat tee afbreekt en je zeilen een lelijke donkere kleur krijgen.
Mijn HMS Bounty heeft nog dezelfde kleur zeilen als 10 jaar geleden.