Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Ja de bekabeling loopt buiten om anders komen ze tegen de motor aan.

Hier een filmpje van de Funjet Ultra op 5s @ 1600watt

Bijna een crash in het begin pffffff

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmiddag de 5s setup van RC Foam Fighters in me ultra gezet daarna snel even uit proberen en het was echt WOW dit is echt zo snel!!!

De ultra was veel zwaarder geworden vergeleken de 4s maar het landen ding verbazingwekkend goed! 1600watt nu weet ik wel dat is echt serieus snel!

En dat voor 90$.. motor, regelaar, bec, 5s lipo, 2 servo's en een prop

Ik neem aan dat je metal geared servo's hebt gebruikt?

Ik neem aan dat je metal geared servo's hebt gebruikt?

Ik neem aan? Ik niet,

nee joh gewoon van die xtc 3$ dingen erin en knallen! ze zitten niet eens vast gelijmd gewoon er in drukken dan is er niet eens lijm nodig, af en toe even kijken of ze nog op hun plek zitten

Die leuke leds bij ''mijneheerjeroen'' ik zou ze het liefst aan en uit willen doen dmv de gashendel iemand hier een idee over want ze zijn 12v en ik ga hem vliegen op 5S

gr Andre

hoi Andre

je zou er een schakelaar voor kunnen gebruiken die je toewijst aan een schakelaar of aan je throttle op je zender

helemaal mooi is het om ze variabel met je throttle mee te laten gaan hierover is meer te vinden op rcgroups link

Hoi Jeroen

Ja dat is zeker dan te doen met die hobbycity ''schakelaar'' of die wel hele mooie throttle in het filmpje, maar als ik het goed begrijp gebruiken ze dus een borstelregelaar en zetten ze die parralel aan de borstelose regelaar op de ontvanger en wordt gevoed door de bec van die Castle Creations die softwarematig op 9volt wordt gezet, hmmm erg leuk en slim bedacht

vandaag de "maiden"van de ultra en gelijk na 3 minuten mijn 2W20 aan gort. het ging snel en dat tegen de wind in (waaide behoorlijk vandaag), oordeel zelf maar dan met wind mee hoe hard ie dan gaat.
toch een filmpje als herrinering met dank aan jan de cameraman.
nu snel op zoek naar een juiste motor op 4S .... iemand tips?

[URL="
[/URL]

Ik neem aan? Ik niet,

nee joh gewoon van die xtc 3$ dingen erin en knallen! ze zitten niet eens vast gelijmd gewoon er in drukken dan is er niet eens lijm nodig, af en toe even kijken of ze nog op hun plek zitten

Ah, ok.

Misschien moet je onderstaande link even bekijken :cool:

[post14]

.... moeilijk zo te zeggen dat het aan de servo's ligt.
ik heb ooit bij een funjet een crash gemaakt, lag aan de hevels (die niet goed vastgelijmd waren) in de roeren.

Er staat in post dat het aan de servos lag ;)

Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je op hoge snelheid even een scherpe bocht trekt dat dan de kunststof tandwieltjes het begeven.

.... moeilijk zo te zeggen dat het aan de servo's ligt.
ik heb ooit bij een funjet een crash gemaakt, lag aan de hevels (die niet goed vastgelijmd waren) in de roeren.
De tandwieltjes in één servo waren gestript. Dus ja, het lag aan de servo. :teacher: En servo's zo los erin drukken bij hogere snelheden... Zal resulteren in eenzelfde visueel effect. 8) :(

Ondertussen de FunJet Ultra vergeleken met de klassieke FunJet. Zelfde setup (3S 2200mAh 35C, Turnigy Plush 40A, HXT 2845-2700kV, APC-E 6x4"), zelfde weercondities, zelfde veld en een snelheidsverschil van gemiddeld 12km/u over 3 runs. Gemeten met Bushnell Speedster II radar. Dus zoveel sneller is die Ultra niet. De tanks van de gewone FunJet afsnijden heeft hetzelfde resultaat. :yes: ;)

Ik ga bij mijn Funjet twee maal de Hitec HS-65MG bestellen (even een tip, bij Lindinger.at tijdelijk geen verzendkosten :D)

Hoe hebben andere Funjet bezitters hun boven/onderkant gemarkeerd? Met strepen zwart plakband oid of hebben jullie de boel met verschillende kleuren gespoten?

de tandjes kunnen ook gestript zijn na de crash, maar metal gear is natuurlijk altijd veiliger. pas op dat bij sommige servo's een gedeelte maar van metaal is. vaak is het hoofdtandwiel gewoon van nog van kunstof.

Ik ga bij mijn Funjet twee maal de Hitec HS-65MG bestellen (even een tip, bij Lindinger.at tijdelijk geen verzendkosten :D)

Hoe hebben andere Funjet bezitters hun boven/onderkant gemarkeerd? Met strepen zwart plakband oid of hebben jullie de boel met verschillende kleuren gespoten?
ik markeer altijd de bovenkant, maar bij hoge snelheden en een toch klein toestel is het moeilijk te zien. hierbij een foto van mijn 2e funjet (de 1e is verkocht). de 3e funjet is de ultra (met alleen originele stickers aan de bovenkant (deze is van dat filmpje vlak voordat de motor het begeeft), onderkant is gewoon grijs.
De 2W20 is weer gerepareerd, was een soldeerverbinding slecht bij de wikkelingen.

full

full

full

Ondertussen heb ik geen FunJet meer, verkocht, te saai. En niemand wilde meedoen met het tikkertje spelen. :? :yes: ;)

Maar dit was mijn FunJet (tijdens de bouw):
funjet-build14_paintjob11.jpg

funjet-build13_paintjob10.jpg

Kleurverschil was uitstekend. Vooral dat fluorescerend geel was zowel in vel zonlicht als bij schemering goed te onderscheiden van het roze en donkere rood. Door het fluorescerende effect bij veel licht gewoon geel, in de schemering gaf het bijna licht. 8)

Ondertussen heb ik geen FunJet meer, verkocht, te saai. En niemand wilde meedoen met het tikkertje spelen. :? :yes: ;)

Maar dit was mijn FunJet (tijdens de bouw):

funjet-build13_paintjob10.jpg

Kleurverschil was uitstekend. Vooral dat fluorescerend geel was zowel in vel zonlicht als bij schemering goed te onderscheiden van het roze en donkere rood. Door het fluorescerende effect bij veel licht gewoon geel, in de schemering gaf het bijna licht. 8)

Cool! :cool:

Is dat Tamiya verf of zijn het die spuitbussen van de Action? Ik zal eens in het spuiterij forum gaan kijken hoe Elapor het beste gekleurd kan worden.

Dank!

Is dat Tamiya verf of zijn het die spuitbussen van de Action? Ik zal eens in het spuiterij forum gaan kijken hoe Elapor het beste gekleurd kan worden.
Nope, is Faskolor. Elapor met waterproof schuurpapier opschuren, goed ontvetten en dan spuiten. Faskolor is op waterbasis en vreet niet in het schuim maar hecht wel prima (mits goed ontvet!). Wel een airbrush voor nodig.

Op mijn MPX Xeno heb ik wel Tamiya PS gebruikt, maar dat begint nu een half jaar later toch wel hier en daar los te laten. :(

xeno-finished02.jpg

Back