Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Het zou kunnen de servo's maar in het filmpje toen hij neerdook ging je toch absoluut niet op zijn snelst ik heb 2 Hxt 900 in een projeti van Robbe zitten en met 225km gaat hij nog steeds uitstekend nergen geen last van ook niet met een bijna haakse bocht omhoog had je je lipo wel goed vastzitten ??? met het extra bijgeleverde kliiteband? want als je lipo loslaat bij een rare kronkel zo te zien op het filmpje krijg je toch ook hele vreemde dingen

ik blijf er nog altijd bij, uit ervaring, dat een propje een hoger rendement levert dan een fan bij hetzelfde gedecipeerde vermogen.

Het zou kunnen de servo's maar in het filmpje toen hij neerdook ging je toch absoluut niet op zijn snelst ik heb 2 Hxt 900 in een projeti van Robbe zitten en met 225km gaat hij nog steeds uitstekend nergen geen last van ook niet met een bijna haakse bocht omhoog had je je lipo wel goed vastzitten ??? met het extra bijgeleverde kliiteband? want als je lipo loslaat bij een rare kronkel zo te zien op het filmpje krijg je toch ook hele vreemde dingen
Hehe, de LiPo zat wel goed vast met extra klitteband (andere dan die rode van Multiplex) en geklemt tussen het schuim dat iets uitgesneden was. Het blijft altijd gissen maar er waren teveel tandjes verdwenen zoals normaliter bij een crash gebeurt. Dan strip je niet een compleet tandwiel maar slechts een aantal tanden voor het stuk dat het roer op- of neergeslagen is.

Waarschijnlijk zijn om die reden op de FunJet Ultra de rolroeren ook verkleind.

ik heb toch je filmpje goed bekeken maar het was in een vreemde draai die je maakte en niet op volle snelheid,het kan natuurlijk altijd nog tijdens de crash gebeurt zijn, maar ik kwam er wel achter als ik de oude funjet met 220km in een bocht naar rechts probeerde te sturen dat ik het idee had dat hij bijna niet wilde en bij gas vermindering dan ging hij weer soepel de bocht door, maar of dat aan de servo's lag of aan de lange rolroeren ik weet het NOG niet , maar ik ben het wel met je eens dat een gewaarschuwd man telt voor 2, maar wie heeft deze ervaring nog meer met die servo's ????? ik ben benieuwd

HXT900's in een MPX Blizzard zijn ook prima te strippen (door flutter). :mrgreen: De HS-65MG'z houden het wel vol. :yes:

De bocht met die FunJet was gewoon vol gas maar niet volle uitslagen. Desondanks ineens weg en kansloos ten onder. :( ;)

Ik ga bij mijn Funjet twee maal de Hitec HS-65MG bestellen (even een tip, bij Lindinger.at tijdelijk geen verzendkosten :D)

Hoe hebben andere Funjet bezitters hun boven/onderkant gemarkeerd? Met strepen zwart plakband oid of hebben jullie de boel met verschillende kleuren gespoten?
vandaag ledstrips op de vleugels geplakt, wauw wat een licht (foto met flits en eentje zonder flits gemaakt. wat zal dit een gaaf gezicht zijn als het voorbij scheurt ..... als mensen maar niet gaan bellen dat ze UFO zien ofzo. totale kosten 9,95 voor 0,5 meter in het wit, blauw, rood, groen en geel. heb ze aangesloten op de balanceeraansluiting van de lipo (1e (min) en de 4e (3s) draad. mooi ongeveer 12V. het stroomverbruik is 150mA totaal voor alle leds die je op de foto ziet.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
...Ondertussen de FunJet Ultra vergeleken met de klassieke FunJet. Zelfde setup (3S 2200mAh 35C, Turnigy Plush 40A, HXT 2845-2700kV, APC-E 6x4"), zelfde weercondities, zelfde veld en een snelheidsverschil van gemiddeld 12km/u over 3 runs. Gemeten met Bushnell Speedster II radar. Dus zoveel sneller is die Ultra niet. De tanks van de gewone FunJet afsnijden heeft hetzelfde resultaat. :yes: ;)

Yup was ik al een hele tijd achter na een aanvaring met een vogel :p
De veugel best wel wat ingekort, daarna vloog ie idd een stuk sneller (wel met meer expo).

shortwing2.jpg

haha

toevallig niemand weet van het bouwverslagje van mijn vorige post?
of het het mogelijk is deze ledjes in de vleugel in te bouwen?
Zou hij de funjet met een gloeidraad in 2 gesneden hebben?

JE hebt patte smd ledjes/ledstrips. Als je dieniet naar buiten laat schijnen maar door het schuim heen naar binnen, dan krijg je het effect uit het filmpje. Hij heeft ze ook van binnenuit door zijn romp laten schijnen lijkt het.
Jakko

Vanavond mijn Ultrafunjet voor het eerst gevlogen , met metalgear servo's 2mm stuurstangen enz ,dat gaat erg goed, op 4 en 5S vliegt hij erg strak op 5S kapte de regelaar er op een gegeven moment mee die werd te heet meer dan 90gr, na een beetje afkoelen deed hij het weer maar met welke prop is dit een beetje in de hand te houden ik heb 5,5x4,5 geprobeerd en 5,25x4,75 deze laatste komt dus rond de 100A en dan worden de vluchtjes wel erg kort en stopt de regelaar er op een gegeven moment mee , motor is de 2w25, gewicht met verlichting op 4S 2650mha 35C is 1050gr de regelaar is 85-105Amp met welk propje type, merk, grote vliegen jullie mee met dit soort setup, ik ben benieuwd

gr Andre

Vanavond mijn Ultrafunjet voor het eerst gevlogen , met metalgear servo's 2mm stuurstangen enz ,dat gaat erg goed, op 4 en 5S vliegt hij erg strak op 5S kapte de regelaar er op een gegeven moment mee die werd te heet meer dan 90gr, na een beetje afkoelen deed hij het weer maar met welke prop is dit een beetje in de hand te houden ik heb 5,5x4,5 geprobeerd en 5,25x4,75 deze laatste komt dus rond de 100A en dan worden de vluchtjes wel erg kort en stopt de regelaar er op een gegeven moment mee , motor is de 2w25, gewicht met verlichting op 4S 2650mha 35C is 1050gr de regelaar is 85-105Amp met welk propje type, merk, grote vliegen jullie mee met dit soort setup, ik ben benieuwd

gr Andre

Wat voor regelaar heb je?

Begin eens met een 4.7 * 4.7 dan moet je betrekkelijk minder stroom gaan verbruiken. Ik vlieg in mijn funjet de 2w23 op 5s met een 4.7*4.7. Niet de bedoeling ik weet het maar zolang je dit als burst gebruikt kan dat geen kwaad. Dit alles op een Align heli regelaar van 60A waar er 85 doorheen gaan. Goed in de koelwind zetten en dat gaat nu toch al een 30 vluchten goed...

ik heb inmiddels getest en op 4S met een graupner speedpropje 5,2x4.3 gaat hij het beste vliegt superstrak en met 78A en een 1050w lekker snel en 4.30min te vliegen op 5S merk ik maar weinig snelheidsverschil, dus voorlopig even op 4S

Back