Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Hi Nick

Je moet bij lage snelheid (doorstart) "niet" plotseling volgas geven. Ik start met iets meer als halfgas tot ik een stabiele stijgvlucht heb en geef dan "langzaam" volgas.
Bij mijn 3KW FJU heb ik het gas op SLOW gezet.

Vr gr René
 
Hey,

Zo de funjet is vliegklaar, totaalgewicht van 1096gram. Iets zwaarder dan de 3s setup haha. Motor loopt lekker en niks word warm. Kabels via de onderkant de romp in, wil mooi.
Met een beetje geluk vanavond de maiden :D

Groeten,

Nick
 
Hi Nick

Gewicht is zeer netjes! Mijn 4S FJU is maar 6gr lichter, ondanks dat ie gespoten is zonder stickers.
Het op snelheid komen duurt met de 7x10 wat langer, met een keerlus gaat het een stuk harder.
Heb jij de nieuwe witte Ultra?
De mijne is nog de oude grijze van Born in 2010.

Gr René
 
Hey,

Ja ik heb de witte versie, en wat een geweldig ding om mee te vliegen. Eergister de re-maiden gedaan en alles ging goed. Geen erge last van de torque van de motor en de niks word warm. Met redelijk trottlemanagement haal ik 6 minuten vliegtijd. Maar dat is eigenlijk niet de bedoeling haha, gewoon volgas raggen :D Ik heb hem gister geklokt op 204km/h maar dat was met doppler scheef over me heen en hij was aan het versnellen. Kan dus nog harder.
Als het weer een beetje beter is dan weer meten. Door het hogere gewicht vliegt het iets harder, vooral met landen maar ik vind voor de rest erg fijn vliegen, thx voor deze uitgedachte setup :)

Groeten,

Nick
 
Gisteren mijn bestelde Funjet binnengekregen.
Bare Bone romp en eerste versie.
Dus die met de tankjes aan de zijkant vleugels.
Wachten is nog op de bestelde Turnigy motor uit het Global Warehouse van Hobbycity.
Hoop dat het met een anderhalve week binnen is.
Dan lekker gaan bouwen en knallen met deze Fun kist.
Vliegen doe ik op 4S om het gevoel van speed weer even op te bouwen.
Motor en set up zijn geschikt voor 5S en 6S maar daar brand ik me voorlopig de vingers nog niet aan.
Heb er wel reuze in aan omdat ik weet dat de Funjet erg lekker kan vliegen.
Vr Gr E
 
Grappig dat Multiplex nu de Funjet zonder tanks maakt.
2 jaar geleden vloog ik tegen een vogel aan, kon 'm nog net in de lucht houden, maar wel een stuk uit de vleugel.
Hierdoor heb ik beide vleugels ingekort, en wat schetste mijn verbazing, de Funjet vloog beduidend harder.

Nu met 2W20 4S, 225kmph

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes!!
Hoe is het met de vogel afgelopen overigens?
Ben namelijk wel een dierenvriend en vind het zwaar kut als vogels geraakt worden door vliegend spul.
Overigens schijnt de Funjet type I net tanks op de vleugels stabieler te vliegen dan de Ultra.
Ik heb mede daarom de versie I gekozen en de Ultra kan later altijd nog.
Vr Gr E
 
Oja..........
Ik heb er een 1450kv motor opzitten met 7x7 props straks.
Op 4S met 80A regelaar schijnt dat nog de 200 aan te gaan tikken.
We gaan het zien straks.
Ben met dik 150 al blij en dat gaat ie geheid vliegen met mijn set up.
 
Netjes!!
Hoe is het met de vogel afgelopen overigens?
Ben namelijk wel een dierenvriend en vind het zwaar kut als vogels geraakt worden door vliegend spul.
Weet ik niet, heb de vogel niet gevonden, nog wel gekeken.

Overigens schijnt de Funjet type I net tanks op de vleugels stabieler te vliegen dan de Ultra.
Ik heb mede daarom de versie I gekozen en de Ultra kan later altijd nog.
Vr Gr E
Type 1 met ballasttanks vliegt idd stabieler.

Oja..........
Ik heb er een 1450kv motor opzitten met 7x7 props straks.
Op 4S met 80A regelaar schijnt dat nog de 200 aan te gaan tikken.
We gaan het zien straks.
Ben met dik 150 al blij en dat gaat ie geheid vliegen met mijn set up.
Je went heel snel aan snelheid, maar je gaat er denk ik wel veel plezier aan beleven.
Suc6
 
Back
Top