Frsky Tandem X20 met Ethos OS

Het is zeker geen bug, maar het is gewoon een mogelijkheid die er waarschijnlijk "nog" niet in zit.
Je kan het gas kanaal wel omdraaien. maar daar mee weet Ethos nog niet dat je gas 0 positie boven in van je stick zit.
Stick input moet dus gereversed worden, niet je output.

Ik zou zelf moeten uitzoeken of dit uberhaubt al in Ethos zit. zo niet dan moet je daarvoor een feature request aanmaken op github.

Maar je kan in de checklist ook het alarm voor je Throttle stick gewoon uitzetten, dan krijg je die melding ook niet meer te horen.

Maar als je dat wel wilt, dan moet er een feature request aangemaakt worden.

Ok., dat had ik nog niet ontdekt, dus die ga ik uitzetten. Bij MPX kon je gewoon de stick reversen, bij vliegtuigen maakt het weinig uit maar bij helikopter mixers kom je dan soms voor nare verassingen te staan.

Nou, de 3 V8fr ontvangers ga ik terugsturen en inmiddels heb ik de 6SR ontvanger aan de praat. Die is idd compatible met D16.
Nu nog de gyro werkend zien te krijgen. Nog iets, ik vlieg mode 2 maar dan met trekkend gas, en helikopters met trekkend pitch.
Na het reversen van het gaskanaal blijft de zender Throttle not iddle roepen als ik hem aanzet. Is dat een bug ? of is dat te verhelpen ? O ja, ik moest de ontvanger wel eerst flashen, toen pas deed hij het. Gewoon met een servo kabeltje. Dit is totaal niet mijn ding dus ben ik best trots dat dit nu werkt. Ik begon namelijk een pesthekel aan de zender te ontwikkelen. Maar dankzij jullie tips is het toch nog gelukt.

Volgens mij is dit filmpje handig om de gyro in te stellen. Die meneer laat wel meer dingen zien.....YouTube is your friend[emoji2]

Zonder wrijving geen glans![emoji56]

Maar als ik nu andere receivers wil binden die geen stabilisatie hebben, kan ik die met dezelfde software flashen ?

Ja, idd. Het blijkt vrij simpel maar als je niet thuis bent in deze is het best lastig. Zonder hulp had ik hier niet uitgekomen.

iemand al eens een Other model ingesteld.......
ik krijg de functies niet werkend, ik zie bij output geen enkel kanaal geactiveerd en geen enkele servo werkt, bij een vliegtuig wel maar bij other niet

Ik niet, ben druk bezig om de gyro ontvanger werkend te krijgen en dat lijkt aardig te lukken. Zo leer je de zender kennen.
Trouwens, bij MHM modellbau hebben ze ontvangers voor deze zender.

de X-20 die ik voor me heb liggen komt daar ook vandaan, MHM was een stuk goedkoper dan Engel

deze X-20 is een verrassend mooi zendertje met een aantal erg mooie features en het hele ding steekt erg mooi en degelijk in elkaar, toch als ik daarna mn vertrouwde Jeti DC-16 beetpak dan valt wel gelijk op hoe allejesus degelijk en robuust dat geval is, en ondanks de pictogrammen en touchscreen werkt het menusysteem van Jeti wel overzichtelijker.

Gr 6 kost bij VGR-technologie 38,- euro tegen 43,50 bij MHM
R 10 Pro kost bij VGR 47,- en bij MHM 54,-
Ik laat mijn ontvangers dus van VGR-technologie komen :zoeken:

Grt. Wim

Laatst bewerkt:
Ja thanks, het scheelt behoorlijk. Alleen de dingen die mee wil bestellen hebben zij dan weer niet :(

Klopt, het scheelt niet heel veel. En MHM heeft echt heel veel van waar ik naar op zoek ben.
Maar als je alleen ontvangers nodig heb is dit wel een topper ! Bedankt !

Heren

Heb inmiddels Ethos 1.0.11 cd3 erop gezet.
* met 1.0.10 had ik een probleem met mijn airspeed sensor, gaf ongeveer de helft aan.
Verder nog uittesten tijdens gebruik van de zender.
groet Hans
airspeed 1.0.10 cd10.jpg

airspeed 1.0.11 cd3.jpg

Als je de zender aan de computer hangt krijgen jullie dan gelijk een opslagmedium te zien
Ik zie namelijk helemaal niks als ik hem aansluit
Ik kreeg enkel een melding dat hij door de computer werd gezien als joystick

JOYSTICK MODE:

Zender met USB aan de pc aansluiten terwijl de zender aan staat.

DFU BOOTLOADER PROGRAMMING MODE:

Om de bootloader van de zender te kunnen programmeren (dit is wat anders dan firmware upgrade)
Zender aan de PC via USB aangesloten terwijl de zender uit staat.

BOOTLOADER MODE: (SD Kaart toegang)

1. Zorg dat de zender uit staat.
2. Enter knop ingedrukt houden terwijl je de zender aanzet.

Zender staat nu in bootloader mode.

Er zullen nu 2 drives tevoorschijn komen, een van 8MB dat is de interne flash. (die moet ook steeds geupdate worden)
En een drive van je SD kaart.

Laatst bewerkt:
Back