FPV, multicopter videos enz

Is het waar dat een asymetrische quad zoals de tbs discovery beter geschikt is voor FPV dan een symetrische quad zoals de dji F450? Mij lijkt het dat je op de discovery meer ruimte heb om alle onderdelen netjes te installeren, nietwaar?

Maar dan wordt het 7x 0.4=2,8v eraf.
dus een volle lipo wordt dan 14v. En een lege 9,8? Wel op het randje toch?

Laatst bewerkt:
Is het waar dat een asymetrische quad zoals de tbs discovery beter geschikt is voor FPV dan een symetrische quad zoals de dji F450? Mij lijkt het dat je op de discovery meer ruimte heb om alle onderdelen netjes te installeren, nietwaar?

Nee...niet per definitie beter geschikt voor FPV....zoals je zegt heeft de TBS wat meer ruimte om de spullen te herbergen en staan de voorste armen wat verder uit elkaar, zodat je props minder (of niet) in beeld komen...de beleving van FPV is hetzelfde op een tri, quad, hex of octo...

gr. Rob

het is zoals robbie al aangeeft +dat de tbs speciaal ontwikeld is voor het fpv vliegen dus alle axtra aansluitingen zitten er aan vooral als je ook de core gebruikt

Maar dan wordt het 7x 0.4=2,8v eraf.
dus een volle lipo wordt dan 14v. En een lege 9,8? Wel op het randje toch?

Yep 9.8 hetzelfde als een lege 3S ongeveer......vergeet te zeggen dat mijn boscam vtx ondersteunt input 5-12v en heeft zelf een uitgang naar de cam. Vior een echte 12v vtx kun je beter 3diodes gebruiken.

Maar dan kom je met een volle Lipo weer in de problemen. die is dan 15,6v. Denk dat een aparte bec de beste oplossing is.
Met volle lipo net voor het opstijgen zit ik ergens hoog in de 13Volt met 3 diodes. Heb al overigens 3 diodes op mijn Iconic-X getest. Meteen bij het opstijgen zakt dit naar 12-13V gedurende mijn vlucht. Heb een OSD die deze voltage continu in mijn display laat zien. Geen probleem met Boscam vtx.

Een switching BEC creëert veel noise....heb ik gemeten en je krijgt aardig wat rimpels, want weer LC filtering enz nodig heeft. Heb dit ook getest en kreeg lichte zichtbare verticale en diagonale strepen.
Deze schijnt WEL goed te zijn heb ik gehoord.
12V 2.5A UBEC 2-5S Lipoly (12-23v)
Ben ik nu al 2 maanden op aan het wachten op deze bestelling :(. In the meantime werken die diodes perfect! Heb een aantal vluchten en testvluchten zonder problemen. Boscam vtx is relatief goede kwaliteit en heeft zelf ook hier en daar wat filtering.

Even met de bouw bezig geweest van de micro hexa...
Heb de Naze32 voor de iconic-x gehouden en deze voorzien van een nanowii bordje.
Helaas bij het aansluiten is er 1 esc opgefikt...zal nog effe duren voor de maiden.
Als ik alles heb ingesteld worden de kabels nog netjes weg gewerkt...

img1117uc.jpg

img1118sy.jpg

img1119fp.jpg

Laatst bewerkt:
Geinig ding, Roni....

Props lijken een beetje groot voor dit machientje.....Ben je niet bang dattie als een raket omhoog speert met deze props?

Zit net even wat filmpjes te kijken op Youtube van mini-hexa's e mini octo's....erg leuk....en ook met FPV goed te doen....
Wat is jouw beweegreden om hiervoor te kiezen??

Leuk ding roni....kun je door het huis ook mee raggen met dit weer. Binnenkort een fpv youtube video van roni dir door het huis ragt :).

En hoe laat vliegt ie al?

Filmpje van vandaag en men hoogte record tot hiertoe, stress record ook geef ik toe. paar keer 4 sec geen beeld zo hoog. Pffff

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt ja maar ook men antenne voet van TX was afgebroken en zat er los in. Dat is reeds de derde keer, moeilijk te solderen vind ik. Tips zijn welkom.

Robbie , vond het eens leuk voor een klein fpv multi te hebben , kan ik idd thuis tussen de meubels vliegen :)

Boris , heb een esc opgesmoord , de maiden zal enkele dagen moeten wachten , Max heeft er nog 1 liggen en die stuurt die op ...

Dirpam , doe normaal man , je bent al 1 quad kwijtgespeeld op ons veld vorige week :)
Die ligt nog steeds ergens tussen de autosnelwegen ;)

Back