FPV, multicopter videos enz

Heb net wat op t forum zitten lezen, en kwam nogal wat problemen tegen, ook in de levering....missende onderdelen en zo....zit ik niet op te wachten eigenlijk....

Corne....ik weet een goed doel om geld aan te spenderen! Bouw een speed H quad, want in de zomer gaan we wat races organiseren, want je wil mij en max bij kunnen houden!

Dat was ik al van plan, maar heb geen idee wat voor motoren/props ik dan zou moeten pakken....en hoeveel amp regelaars

Wat is trouwens de reden dat je de armen niet gewoon 90 graden tov de romp zet? ik dacht aan een echte H

Dat was ik al van plan, maar heb geen idee wat voor motoren/props ik dan zou moeten pakken....en hoeveel amp regelaars

Wat is trouwens de reden dat je de armen niet gewoon 90 graden tov de romp zet? ik dacht aan een echte H

Ik heb de frame niet ontworpen. Er is wel over nagedacht.
Op die manier win je wat afstand van prop tot prop om het meer symetrisch te houden. Afstand van motor tot motor op pitch en roll wil je zo dicht mogelijk bij mekaar houden, maar bij hetzelfde lengte worst het te lang.

Je zei zelf dat je genoeg 4S lipos had liggen? Dan snap ik niet dat je voor 3S had gekozen?

Max gaat sunnysky 980kv uitproberen. Wacht maar even af maae ik verwacht goede resultaten. Je moet aimen op 9 of 10 inch props op 4s. Esc tussen 20 en 30Amp volstaat prima.

Vraagje, ik heb een fpv setje besteld dat kan werken met 12 volt max. Nu heb ik nieuwe accu's besteld type 4s welke dik 14 volt hebben. Kan ik dit op een manier indammen voor de fpv zender?

Nog een vraagje mijnerzijds....

Ik vlieg een 1.3 ghz 500mw Vtx setje met low-pass filter en besturing is 2.4 ghz. Vorige week even gevlogen en in de DVR opnamen zag ik later behoorlijk wat lijnen. Zag ik niet in mijn bril tijdens FPV, buiten de normale horizontale distortion e.d.

De Vtx staat ongeveer 10 cm van mijn 2.4 ghz ontvanger af. Is dat de oorzaak van deze diagonale lijnen?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had ook veel last van diagonale lijnen. Alleen ik kon ze wel zien zowel in mijn bril als in de opnamen..

een ferriet ring om de plus naar de vtx was bij mij de oplossing..
lijkt me dat je geen storing van je ontvanger zou mogen hebben..

Ik heb het zo gedaan..

12vregulatorV2.png

Capture.png

Wordt alleen best wel warm.. ik wil het binnenkort anders doen, maar vooralsnog werkt het goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Aha...thanks Lennie....ik heb ferrietringen besteld bij mijn laatste order bij HK, dus hopelijk gaan die werken. Je doet die ring alleen om de plus begrijp ik? Waar kun je die het beste plaatsen? Eventueel een fotootje? :)

Ik gebruik 4 diodes in serie momenteel. Iedere diode haalt 0.7volt ervanaf. Je snoept in totaal zeg maar net niet 1 cel af. De makkelijkste en goedkoopste manier om op 12V te komen.

Die strepen zijn inderdaad te voorkomen door ferrit ringen. Als ik mijn zender te dichtbij de kabels hou krijg ik dat ook. Je moet echt je zender zoveel mogelijk van alle kabels houden. Zelfs mijn kabel naar fatshark doe ik naar achteren over mijn rug, want anders krijg ik dat.

@ed
Heb 4 diodes voor je als je daar geinterreeseerd in bent.

Oh robbie.....heb jij geen lc filter? Tussen je vtx en de spanning....sommige pakken een extra 3S lipo erbij.

Ja...ik haal alles van een lipo af. Had al eens iets gelezen over een lc filter. Die haalt de vuile stroom eruit toch?
Is de vuile stroom verantwoordelijk voor de diagonale (evenredige) lijnen of de distortion?

yup. Ik heb gewoon een veel langere plus draad een keer of 15 door de ring gehaald, en dat werkte. Alleen aarde zorgde bij mij alleen maar voor vertraging. hoe vaker er doorheen hoe groter de vertraging.. wel tot 2 seconden.. Hij zit bij mij vlak voor de vtx, maar ik denk niet dat dat veel uit maakt. Volgens mij ligt de oorzaak ergens bij de voltage regulator of de esc's, ondanks het lc-filter zo groot als een hete luchtballon.. hoeft natuurlijk niet jouw probleem op te lossen, maar is de moeite waard om te proberen..

Sorry, beter gaat niet lukken zonder m uit elkaar te halen..
20130211_220026_zpsd097da6c.jpg

Nah....helemaal pjachtig....ik ga t proberen....tis alleen nog even wachten op die Chinees met zijn pakketje, maar die zit waarschijnlijk nog aan de oliebollen en champagne....

gr. Rob

Boris, wordt dat warm? zoals ik het nu doe met die voltage regulator wordt het best wel warm..

Nee wordt niet warm....vermogen wordt verdeeld over iedere diode. Diodes die ik gebruik kunnen max 1A hebben. Vtx gebruikt iets van 300-500mAh max.

Dat is 0.7x0.5=0.35W per diode ongeveer. Peanuts!

Back