FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
samuel speltdoorn zei:
aj neen corrien is me just voort :( ha, dat komt door mijn kapotte hand in het verband, ik kan der trager door typen :( :P
greets

??????????????????

verbinden1.jpg

Beste samuel

hierbij uit het zuiderland (vlaanderen) een steuntje in de rug
:wink: :wink: :wink: :wink:

Mitella
Als je een gebroken arm of een wond aan de arm hebt, moet je een mitella aanleggen. Maar hoe doe je dat nou? Zo dus. Breng de doek onder de gewonde arm door. (de punt moet bij de elleboog zitten) Zorg ervoor dat de hand steun heeft, Leg 1 slip op de gezonde schouder (de slip die onder zit), Breng de andere slip voor de arm langs over de schouder aan de gewonde kant naar de schouder aan de gezonde kant, Maak aan de gezonde kant (onder het oor) de slippen aan elkaar vast met een platte knoop. Zorg ervoor dat de vingertoppen zichtbaar zijn. (dan kun je zien of het bloed nog goed doorstroomt) Vouw de punt bij de elleboog om en speld hem vast. Zorg dat de vingers zichtbaar zijn.

Belangrijke punten bij verband aanleggen
* stel het slachtoffer gerust
*laat het slachtoffer zitten of liggen
*in de rol kijken
*de wond niet aan raken

Het best leer je dit door les van een ervaren EHBO-meester of juf.

mitellaplat4.jpg

dus

vroeg onder de wol
morgen ben je weer beter....

ps.... :roll: :roll: :roll: :roll: toch niet een Dremel in je hand ????????????????????????????????????? 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

of een prop !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

met vriendelijke "zuiderlijke" groeten

steffe

Men zoeke een vertaal machine, bijvoorbeeld:

http://www.travelportal.info/index.php?folderid=8

Commentaries to the article:

[Narushevich] Of [arkadiy]19: On December 17,10,2004
I note with the regret that:
1) or the author of the note was of [vveden] into the error [malokompetentnymi] people,
2) or in the author himself excessively was played imagination and, as a result, arose some strange fantasies about it was wing.
WINGS - NOT RESERVOIR for the fertilizers! The aircraft of experimental EW of 067 LL it is not at all planned to use for the needs of agriculture. Locked type “strange” wings have uncommon aerodynamic properties, and this interested us first of all. In flight wings appeared themselves wonderfully.
At the present time aircraft successfully underwent required ground tests, and it also completed the trial flights above the takeoff and landing strip. Aircraft is capable to gain large altitude, but for the output to “the great circle” too unreliable an engine, which exhausted entire its service life.
And still, by way of the historical information:
In 1982. firm “Lockheed” (USA) developed project “Ring Of wing”. This project provided for the creation of passenger aircraft with the wing in the form of ring. However, the American firm OF ACE proposed experimental aircraft JW-3 ([soedinennoe] at the wing tips forms diamond-shaped outline).
I do not know, as there send the matters in our overseas associates, and we already flew!
Finally, concerning . [Kaster]'s project: the principle of the work of our wing in the root differs from it “overturned arches”
P.S. This solid newspaper, as “Argumenty i fakty magazine”, must not rely on rumors and unverified information. Especially as designer without the problems would grant accessible information.

Of dit een enigszins bevredigende vertaling is durf ik niet te zeggen :wink:

Dirk

Sorry, je vroeg naar Nederlands, dus nog even doorvertaald:

Commentaren aan het artikel:

[Narushevich] van [arkadiy] 19: Op 17,10,2004 December
Ik neem van met de spijt nota die:
1) of de auteur van de nota was van [vveden] in de fouten [malokompetentnymi] mensen,
2) of in de auteur was zelf zich bovenmatig voor gespeelde verbeelding en, dientengevolge, deed sommige vreemde fantasieën over het was vleugel.
VLEUGELS - NIET RESERVOIR voor de meststoffen! Het vliegtuig van experimentele EW van 067 LL wordt het helemaal niet gepland om voor de behoeften van landbouw te gebruiken. De gesloten type „vreemde“ vleugels hebben ongewone aërodynamische eigenschappen, en dit interesseerde eerst en vooral ons. Tijdens de vlucht wonderfully verschenen de vleugels zelf.
Op dit ogenblik ondergingen de vliegtuigen met succes vereiste grondtests, en het voltooide ook de proefvluchten boven de start en de landende strook. Het vliegtuig kan grote hoogte, maar voor de output aan „grote cirkel“ te onbetrouwbare motor bereiken, die volledig zijn de dienstleven uitputte.
En toch, als de historische informatie:
In ontwikkelde project „Ring van „Lockheed“ van 1982. het vaste (de V.S.) van vleugel“. Dit project dat voor de verwezenlijking van passagiersvliegtuigen wordt verstrekt met de vleugel in de vorm van ring. Nochtans, stelde de Amerikaanse firma VAN ACE experimentele vliegtuigen jw-3 ([soedinennoe] voor bij het diamantvormige overzicht van vleugelpuntenvormen).
Ik weet niet het, aangezien er de kwesties in onze vennoten overzee verzenden, en wij vlogen reeds!
Tot slot het betreffen . [Kaster] 's- project: het principe van het werk van onze vleugel in de wortel verschilt van het „ten val gebrachte bogen“
P.S. Deze stevige krant, als „Argumenty i fakty tijdschrift“, moet niet zich op geruchten en unverified informatie baseren. Vooral aangezien de ontwerper zonder de problemen toegankelijke informatie zou verlenen.

:roll: :roll: :roll: :wink: :wink: :wink:

Dirk

Geen wonder, dat die Russen vaak van die melancholieke en depressieve typen zijn. Als je 's ochtends lekker met een bakkie koffie in de hand je krantje zit te lezen en je vraagt je continu af wat ze nou echt precies proberen te vertellen is de lol er voor de rest van de dag wel af!

Zo'n woord bijvoorbeeld: [malokompetentnymi]. Zeg gewoon 'onbekwaam', dan begrijpt iedereen je.

En hoe dat vliegtuig nou in vredesnaam heet????? De EW van 067 LL lijkt me niet erg aannemelijk. Dat kon ik met het nieuwe leesbrilletje trouwens wél lezen op de romp van het vliegtuig 8) !

Tja, de foto werd genomen door Denis Ivanov. Plaats Borovaya, Belarus (Verweggistan, net vóór Minsk rechtsaf). Datum 29-08-2004. Helder, zonnig weer. Weinig wind.

MAAR HOE DIT ORGEL HEET??????

Ach, bij Vincent val ik met mijn 46 jaar wellicht ook al onder de 'oudjes'...
Relatief begrip is het toch ;)

Ik stel voor dat we deze kist diskwalificeren vanwege zijn ultieme lelijkheid. :D

We geven 'm gewoon een naam: 'Untitled Experimental'.

Zijn we daar ook weer van af. Leo v/d Haak geeft de volgende?

leo

misschien een vreemde russische kist.....in dit draadje plaatsen???

weet je
de russische geleerden waren vroeger ver voorruitstrevend.....
kijk maar naar de raket motoren van de huidige russische raketten....

eenvoudig en krachtig.....
hoe eenvoudiger...hoe minder kans op storingen....

steffe

Ik zal Leo even inseinen:

Leo крюка даст затем

En zeg Arkady Narushevich, dat-ie in het vervolg z'n vliegtuigen een naam geeft!

steffe zei:
leo

misschien een vreemde russische kist.....in dit draadje plaatsen???

weet je
de russische geleerden waren vroeger ver voorruitstrevend.....
kijk maar naar de raket motoren van de huidige russische raketten....

eenvoudig en krachtig.....
hoe eenvoudiger...hoe minder kans op storingen....

steffe

ja en nee, rusland heeft raketmotoren die volgens de amerikanen onmogelijk te bouwen zijn. rusland was op dat gebied zo vooruitstrevend dat ze gewoon zo iets konden ontwikkelen en da amerikanen dat niet gelukt is.

echter op andere gebieden is het inderdaad hoe eenvoudiger hoe beter, en daar is rusland helemaal goed in.

vliegtuig?

simpel ;)
Een ekranoplan (Russisch: экранопла́н) is een luchtvaartuig, dat gebruik maakt van het grondeffect. Het op een vliegtuig gelijkende toestel vliegt enkele meters boven het aard- of zeeoppervlak op een luchtkussen en is daardoor verwant aan de hovercraft.

Geschiedenis
De ekranoplan is een product van de Koude Oorlog. In de vroege jaren vijftig, toen de twee grootmachten er alles aan deden om elkaar in technologische geavanceerdheid te overtreffen, kwam de Russische ingenieur Rostislav Aleksejev met het ontwerp voor het toestel, waarvoor Chroesjtsjov hem vervolgens onbeperkt krediet verleende. De eerste ekranoplan, de SM-1, werd gebouwd in 1961. Sindsdien zijn in de Sovjet-Unie verschillende types ekranoplans gebouwd, waarvan de uit 1965 daterende KM, ... het bekendst werden.

Ekranoplans werden vooral gebruikt voor militaire transporten over de Kaspische Zee en de Zwarte Zee. Het westen leerde ze kennen door middel van satellietfoto's. Omdat men er aanvankelijk moeite mee had het gigantische, zich zeer snel over de Kaspische Zee voortbewegende object te identificeren, kreeg het de bijnaam Kaspische-Zee-Monster. In werkelijkheid betrof het een ekranoplan van het type KM, dat 98 meter lang was en met volledige lading 540 ton woog. Hij kon een snelheid bereiken van 550 km/u.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back