FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die heet : "pagina kan niet worden weergegeven". Lcyos is namelijk nog niet bekend op het WWW

Deze ook goed?: AVRO CANADA VZ-9V AVROCAR

vz9.JPG

monsterbp1.jpg

550 km/uur.........formidabel zeg

formidabele snelheid.....
8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

en de amerikanen.........met al hun groooooooooooot verstand.....hadden dit niet gevonden

slimme gasten.....die russische geleerden....chapeau
:wink: :wink: :wink: :wink:

weet je.....de grootste theoretici.....zijn de Russen......

oa: de tabel van Mendeljef....
de eerste satelliet.....biep ...biep....biep.....
een torpedo van 800 km/uur onder water....
...........

amerikaans???????
NEEN !!!!!!!!!!!!

spoetnik21957spionage.jpg

spoetnik !!!!!!

steffe

oeps!!......... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
en nu verder met het draadje van Corrien

Tja, je moet natuurlijk ook bedenken dat de Amerikanen weing reden hadden om een Ekranoplan uit te vinden. Als er nou eens een grote binnenzee was geweest tussen enkele van hun dichtbevolkte gebieden, dan hadden ze zich misschien afgevraagd hoe je snel aan de overkant kon komen... maar daar hadden ze dus geen behoefte aan.
En de spoetnik... ooit liep ik als Rus verkleed met mijn lampion als spoetnik in de Koninginnedag-optocht... maar wat precies de technische verworvenheden van die spoetnik waren is me nooit helemaal duidelijk geworden. Totalitaire regimes halen doorgaans niet het beste uit de mensen boven.
Bart

bdoets zei:
En de spoetnik... ooit liep ik als Rus verkleed met mijn lampion als spoetnik in de Koninginnedag-optocht...
:offtopic: Ach ja, die tijd......
's ochtends met alle schoolkinderen koningsgezinde liedjes zingen bij het stadhuis; 's middags allerlei spelletjes doen (zoals zaklopen en meer van die ongein), die altijd door Theo Heeres werden gewonnen en 's avonds in de lampionnenoptocht mee. Je mocht nooit te veel zwiebelen met je lampion, want daarin zat een gewoon kaarsje.
Waar is 't ie gebleven, die tijd. Ben ik dan toch ook echt een oud lulletje aan het worden?
Ach, wat maakt het uit! Met een paar vrienden heb ik al afgesproken, dat als het rollatortijdperk is aangebroken we die dingen gaan opvoeren en dan wedstrijdjes gaan houden in het bejaardentehuis. Zo zie je, elke leeftijd heeft z'n bekoring...

Zit ik met mijn vrouw op een terras. Na elkaar komt een iets-hoger-dan-gemiddeld aantal rollators langs; ik zeg:
"Gut, een rally..."

Live now, roll later...

Bart

Laat deze slogan dan maar (voorlopig) ons levensdevies zijn!

Blijkbaar is m'n plaatje iets moeilijker dan wat ik normaal upload, dus:

als de fabrikant z'n naam één letter korter had gemaakt, had-ie wasmachines gemaakt en als reclame-slogan gehad: "er is niet beter".

P.Z.L. Mielec M-15 Belphegor

The only biplane (sesquiplane, actually) powered by turbojet I know of, its large, mid-wing tanks are for agricultural work. Pilots refused to fly the prototype because of safety concerns. Duh.

First Flight: 30 May 1973

belphgor.jpg

Deze heeft toch wel een naam, hè? Ik kom niet verder dan "experimental X-wing helicopter".

005615WM.jpg

Hebbes: Sikorsky S-72 RSRA

Corrien zei:
bdoets zei:
En de spoetnik... ooit liep ik als Rus verkleed met mijn lampion als spoetnik in de Koninginnedag-optocht...
:offtopic: Ach ja, die tijd......
's ochtends met alle schoolkinderen koningsgezinde liedjes zingen bij het stadhuis; 's middags allerlei spelletjes doen (zoals zaklopen en meer van die ongein), die altijd door Theo Heeres werden gewonnen en 's avonds in de lampionnenoptocht mee. Je mocht nooit te veel zwiebelen met je lampion, want daarin zat een gewoon kaarsje.
Waar is 't ie gebleven, die tijd. Ben ik dan toch ook echt een oud lulletje aan het worden?
Ach, wat maakt het uit! Met een paar vrienden heb ik al afgesproken, dat als het rollatortijdperk is aangebroken we die dingen gaan opvoeren en dan wedstrijdjes gaan houden in het bejaardentehuis. Zo zie je, elke leeftijd heeft z'n bekoring...

hmm, ik heb vrienden die dat stadium al gepasserd zijn, een electrische rolstoel zo opvoeren dat hij aan een stuk wheelies reed. zeg maar zo'n 10 kw vermogen. (op een gegeven moment hebben ze er ook maar een wheelybar op gelast) helaas duurde de pret nei tlang, iemadn reed de machine op een stoeprand in de prak, mooie electromotor stuk die eigenlijk na dat dagje spelen nog voor wat anders bedoeld was.

terug ontopic?

"The RSRA [Rotor Systems Research Aircraft] was a unique pure research aircraft developed to . . . investigate the concepts involved with stopping the main rotor in flight, with the large blades then providing aerodynamic lift assistance to the stubby conventional wings extending from the lower fuselage." It never actually flew in the configuration pictured. Could ya hang some more stuff on this one, fellas?

First Flight: 11 February 1979

De eer dus (in dit geval) om de tweede te zijn die hem gevonden heeft ;)

Nou, dan ga ik zelf maar verder. Lekker eigenwijs met de neus in de lucht en mooi-rood-is-niet-lelijk deze klassieke beauty:

duhot5.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back