Tijd voor het interieur. Voor de opstelling van de stoelen ben ik uit gegaan van een plaatje uit een KLM foldertje uit die tijd en foto's van de passagiers cabine. Voor de passagiersstoelen had ik een goede foto gevonden. Voor de stoel van de navigator/radiotelegrafist had ik alleen het plaatje uit het KLM foldertje, dus hier zit wat meer eigen interpretatie in. De passagiersstoelen heb ik ietsjes vereenvoudigd om het mezelf niet te moeilijk te maken.
De stoelen heb ik gemaakt van 2mm messing staaf. Aluminium was lichter geweest, maar dat kan ik niet solderen. Van mdf heb ik malletjes gemaakt voor het buigen van het messing.
De serieproductie kan gestart worden. Gelukkig gingen op de reis naar Batavia maar vier passagiers mee.
Voor de bekleding heb ik bordeaux rode nep leer gekocht. Het stoffen binnenlaagje heb ik van het nep leer kunnen scheiden, waardoor je een heel dun laagje "leer" overhoud. Als basis voor de zitting en rugleuning heb ik een stukje 0,4mm triplex genomen. De armleuningen hebben ook nog een laagje 1,5mm balsa om ze wat volume te geven. Dit alles heb ik met het "leer" bekleed. En daarna met epoxy aan het stoelframe verlijmd.
De stoelen heb ik op twee plekken met een ijzerdraadje aan de vloer van de cabine bevestigd. Daarna heb ik alle poten nog met een paar druppeltjes dikke seconde lijm aan de vloer gefixeerd.
Ik ben zeer tevreden met het resultaat.
groeten kjel