FF10

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
Als het goed is staat er bij de leveringsomvang welk module er in zit. Tot nu toe levert Robbe de zender alleen met een FP-TW module. Het synthesizer module voor FF9 en FF10 heeft als typeaanduiding FP-TW-FSM.

begin het te snappen

Vandaag toch effe aan het spelen geweest met de F10CP.
Gelijk de zender op mode 1 gezet/omgebouwd, ging vrij simpel.
PS de mijne heeft de 2.4 ghz module.
Effe aan wennen aan linkse bovenste knopje naast het reuzen display als toegangsdeurtje wat je moet gebruiken om overal in het menu te komen, bij de EVO zitten er 6 vaste toegangs knoppen voor, vind ik reuze handig want je bent dan direct waar je moet wezen.
Heb al uitgevonden om al mijn modellen te benoemen in het desbetreffende modelmenu, vind het wel vreemd dat inderdaad alleen de eerste 4 kanalen vast staan en de rest gewoon toegewezen kan worden, en op alle manieren gelinkt kan worden met de kanalen en de diverse potmeters en schakelaars, gaat een beetje meer tijd in zitten vrees ik.
Effe toch maar de FF9 manual gedownload, (thanks Jan v Mouwerik) leest toch wat makkelijker.
PS je kan de display verlichting zelfs uitzetten als je dat wilt, mooi is ook dat er een 2 amp accutje inzit, NiMh weliswaar, lekker veel stroom zodat je niet om de haverklap de zender hoeft te laden.
Wordt vervolgd :wink:

1240487cf57d3037c.jpg

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
PS je kan de display verlichting zelfs uitzetten als je dat wilt, mooi is ook dat er een 2 amp accutje inzit, NiMh weliswaar, lekker veel stroom zodat je niet om de haverklap de zender hoeft te laden.
En dan te weten dat 2,4 een stuk minder stroom verbruikt dan 35 mhz.

Overzetten modellen FF9 > FF10

(vervolg op CamPac modellen copiéren FF9 > FF10)

Blijkbaar moet je er tevens voor zorgen dat je de zelf geprogrammeerde mixen op 'ACTIEF' staan voor je de CAMPAC uit je FF9 verwijdert en de reeds geprogrammeerde modellen naar je FF10 overzet.
Anders zou de FF10 de geprogrammeerde mixen NIET mee overnemen!

mvg,
Danny;)

Ff-10 2.4

He mannen

Vlieg nu ruim 3 weken met mijn ff10 2.4 en deze doet het perfect. Ben van Graupner overgestapt naar futaba en het bevalt me prima.
Wat ik niet had verwacht is dat het ook aanzienlijk sneller is naar mijn gevoel. Ik kan het niet meetkundig bevestigen maar het stuurt een stuk fijner.
Voor de rest is de menu structuur hetzelfde als de ff-9, looptijd op een zender accu is ruim 8 uur dus lijkt me voldoende voor 2 dagen plezier.
De robbe zenders zijn overigens in de aanbieding in Bilthoven zag ik.

Greetz Chris

Klopt, McModelbouw doet ze voor niet veel weg.. relatief gesproken dan.

Je hebt nu eindelijk een echte zender begrijp ik? ;)

Voor dit soort prijsverschillen blijf je hopelijk je eigen winkelier trouw. Als er dan nog wat te vragen of te klagen is, kun je nog even terug.

Overigens heeft de Oostenrijkse firma Schweighofer ze 'toevallig' voor dezelfde prijs als de fa. Lindinger in de aanbieding en eveneens niet op voorraad.

Als er dan nog wat te vragen of te klagen is, kun je nog even terug.

Ik ga altijd naar een vriendelijke mijnheer in Maasland, dan laat ik de aankoopbon zien en wordt het keurig opgelost altijd:) Geen winkel voor nodig hoor:)

Grt.

Als beginner is het waarschijnlijk niet zo handig om alles online te bestellen, maar als ervaren modelbouwer die precies weet wat hij wil, is niks mis mee lijkt me:)

Grt.

Toch blijft het handig wanneer je een plaatselijke Hobby Shop in de buurt hebt.
Vandaar dat we die regelmatig toch ook eens moeten steunen, als die op zijn beurt met zijn prijzen redelijk blijft natuurlijk!

Bij A...... te Muizen (B) plaatselijke shop kost de FF10 compleet set 35mHz. 450 euro!

mvg,
Danny.;)

Alleen voor dingen als een plaatje depron of een busje verf kom ik bij de lokale modelbouwwinkel..

En daar gaat het nou precies om. Van die aankopen kan de lokale winkelier niet bestaan. Wil je in de toekomst ook dit soort zaken nog in je buurt kunnen kopen, gun dan die handelaar ook wat van je grotere aankopen. Ook als dat iets meer kost dan bij een verre leverancier.

Ik had me er niet mee moeten bemoeien :oops:! We dwalen af. Het gaat hier tenslotte over de FF10.

Misschien, dat een moderator zich geroepen ziet om af te splitsen of te vegen?

Over het nut van de aanwezigheid van een lokale modelbouwwinkel wil ik best wel eens een boom opzetten, maar niet in dit draadje. Toch nog wel even stiekem gauw dit: bij de lokale winkelier kun je de zender even vasthouden en dan meteen zien of er een synthesizer module in zit en of de displayverlichting uitgeschakeld kan worden.

Dat is natuurlijk erg overtrokken, maar het zelfde risico loop je als je on-line bestelt. Je komt er dan echter pas achter als je het thuisgestuurd hebt gekregen.

Daarin heb ik dan weer nare ervaringen omdat ik vervolgens de ontstane problemen mag oplossen. Ik heb het dan nog niet eens over de jaarlijkse garantieclaims nadat Dortmund is geweest.

Jan,
Ik koop zonder uitzondering bij Lindinger of Schweighofer, simpelweg omdat ik de bekrompen mentaliteit en kleinzieligheid van de Nederlandse winkels méér dan zat ben.

Een gedeelte van je kritiek kan ik mij wel in vinden, zeker als je zelf wat gevorderd bent, kan het bij sommige winkels zijn dat de adviezen een beetje wegblijven. Met name de grotere bekende keten in NL heeft daar last van.

Op vliegtuigengebied zijn er ook andere winkels in Nederland. Als jij naar Bilthoven of Waalwijk gaat, en Bussum ook wel, dan kunnen zij ook jou nog wat leren ;)

Als je inderdaad doet wat je zegt, is daar niets mis mee en dan heb je geen ongelijk. Wat volgens mij echter veel meer gebeurd, is dat men voor de lullige dingen die ze vergeten zijn on-line te bestellen, naar de locale winkelier gaan.

Jij zegt 'de winkelier is bekrompen'.. ik ben geen winkelier, maar de Nederlandse klant is nog veel meer bekrompen. Ze halen, op z'n ouderwets, de kachel bij de ene en de pijpen bij de ander en verwachten voor alles de laagste prijs. Zo werkt het gewoon niet.

Ik ben vrij trouwe klant bij de jongens van McModelbouw en dat bevalt mij goed. Nee, ik heb geen aandelen in die zaak. Ja ze doen ook wel eens wat fout, maar het wordt altijd opgelost.

Ja ik heb best wel eens teveel betaald voor iets, maar ook wel eens wat te weinig. Dat is namelijk wat veel mensen vergeten; als het goed gaat met jouw winkelier kan hij ook goedkoper leveren. Daarnaast is er altijd een bakkie koffie, kun je een praatje maken, en loop je op die manier ook eens tegen dingen aan die je anders gemist had.

Een voorbeeld.. ik moest een propellortje hebben, dus naar de winkel getogen. Had ie net een zending van horizonhobby binnen met de nieuwe lichting E-Flite kistjes. Het extraatje van E-Flite was ik gelijk verliefd op, wat een mooi kistje. Prijs: 119 euro, oftewel goedkoper dan lindinger, gewoon bij mijn lokale winkelier. Dus meegenomen.

Had ik nu on-line geshopped, had ik dat ding nooit gekocht. Had ik 'm toch online gekocht, dan had ik er minimaal 10 euro meer voor betaald (want verzendkosten + lindinger is bv. 10 euro duurder) en had ik 'm niet direct gehad. Als er wat mis mee was geweest, had ik met lindinger moeten communiceren.

Niet dat er wat mis is met lindinger en ja ook ik koop af en toe wel eens wat online, alhoewel eigelijk altijd bij Nederlandse winkels.

Heel leuk hoor dat on-line kopen, maar als jouw lokale winkelier straks failliet is om dat je overal voor een dubbeltje op de eerste rang moest zitten, dan kun je niet nog even op donderdagavond snel dat potje dunne CA halen wat je vergeten was mee te bestellen ;)

Niet zelden ga je bij een zelfbouwwinkel met een geopende doos naar huis

En kun je zelf ook even in alle dozen snuffelen zonder gelijk te hoeven kopen. Ik zie niet in waarom een doos verzegeld moet zijn, tenzij je met de doos wilt gaan vliegen ;). Als alles er maar inzit.

Kijk.. dat Extraatje was gewoon goed de kit, dus daar hoefde verder niets aan te gebeuren. M'n Tojeiro heb ik daar ook gehaad, maar de bijgeleverde quiclinks waren niet echt 'je van het'. Dat kun je ter plekke constateren en dan neem je gelijk een setje goede quicklinks mee. Bij Lindinger was je daar pas achtergekomen als je het zwikje thuis had, en moet je weer 2 weken wachten voor de quicklinks er zijn. Of ga je dan stiekum toch naar je lokale winkel? ;)

Overigens betaal je voor een FF10 op 35MHz bij Lindinger 479,90

Plus de verzendkosten, waarmee je op iets van 500 euro uit zult komen? Bij McModelbouw haal je 'm voor 525 euro, dat is dus maar 25 euro duurder. En ja, die hebben 'm op voorraad, dus niets 2 weken wachten, maar naar de winkel en meenemen naar huis.

Maar goed, ieder z'n meug, op zich is ook lindinger gewoon een goede winkel. Ik noem overigens steeds lindinger omdat die nu eenmaal genoemd wordt in dit topic, maar er zijn natuurlijk tig on-line winkels die ook prima zijn.

Mooi voorbeeld wel trouwens.. had ik nu bv. die extra met een FF10 gekocht in Bilthoven, was ik toch goedkoper uitgeweest dan bij lindinger, of op z'n minst gelijk. De FF10 is weliswaar 35 euro duurder (ex verzend), maar de Extra 10 euro goedkoper. Als je dan de verzendkosten erbij rekent bij lindinger, kom je in totaal dus op hetzelfde uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een aantal jaren voor een deel van Oostenrijk de service gedaan voor Hitec. Vertel mij dus niet, dat er een principiëel verschil is met de Nederlandse winkeliers v.w.b. geopende dozen en teruggenomen artikelen. Niet, dat de door jou genoemde firma's niet correct zijn, maar dat zijn de meeste Nederlandse winkeliers ook.

Overigens heb ik uiterst plezierige kontakten gehad met 'Der Schweighofer', dus ik wil beslist geen negatief beeld geven. Je moet alleen niet gaan beweren, dat het daar heel anders gaat dan in Nederland.

Hezik,
Fijne vent, wel goed lezen he!

I stand corrected. Dan nog is het prijsverschil niet zwaar schokkend te noemen. Bedenk je ook dat lindinger een paar maatjes groter is, groter inkopen kan doen, enzovoort.

Ik heb over lindinger ook nog nooit negatieve verhalen gehoord, maw gewoon een prima winkel.

Ik ben op dat punt gewoon nog ouderwets, ik gun de lokale winkelier zijn omzet en waardeer het ook dat ik met een bakje koffie even in alle dozen kan snuffelen enzo. Dat ik dan iets duurder uitben, want zoveel is dat niet, heb ik er voor over. Plus dat ik, heel ouderwets, mijn centjes het liefst de Nederlandse economie instuur.

Bestellen is inderdaad bij bijna alle Nederlandse winkels wel een drama. Winkeliers blijven gewoon niet snappen dat het fout is als een klant je belt met de vraag waar z'n bestelling blijft.

Overigens is de Field Force 10 een hele mooie zender en een prima opvolger van de Field Force 9, waar je 'm ook koopt en wat je er ook voor betaalt. Ik verwacht dan ook, dat er daarvan nog meer verkocht gaan worden dan van de Field Force 9.

Ik weet niet of iemand de Hongkong prijs heeft gezien (600$ inc 14kan ontvanger enz.) dan wist ik het wel...

Ik heb er 640€ voor betaald...hangar.nl, maar ik had 2 dagen later een wedstrijd waar ik een zender voor nodig had. Snelheid word duur betaald.

Overigens is de Field Force 10 een hele mooie zender en een prima opvolger van de Field Force 9

Dat zonder meer. Ik heb er vandaag even mee staan spelen (clubgenoot bezit er een) en het is een mooie zender. Ik had echter wel de indruk dat hij wat zwaarder is dan de FF9 en vond de FF9 net iets prettiger vasthouden, maar dat kan ook zijn omdat ik daar gewoon aan gewend ben. Dit was overigens wel de 2.4Ghz versie, weet niet of dat qua gewicht verschil uitmaakt.

Back