FF10

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
Maar een shocky solderen zonder te kijken welke functie in welk kanaal moet zal er niet meer bij zijn. :cry: (Dat deet ik altijd wel, gewoon zo dat de draden het makkeijkst lopen.)

Weet niet hoe het met de FF10 is, maar de T12 en T14 hebben gewoon vrij toewijsbare kanalen....

Grt.

T12FG vind ik gewoon te duur, deze kan nog net.
Ik verwacht geen vrij toewijsbare kanalen. Als ik dat wel heb zou het mij verbazen.

bij deze zit de antenne weer aan de onderkant,
hangar heeft ook de FF7 met de 2,4 antenne de normale plek.

Snap ik, maar zou je dan niet liever even wachten en de tm-10 er los bijhalen, ik heb hem nog niet los gezien maar dat komt vast snel. Ander heb je 2 kanalen minder.

Ik heb de mijne alvast gereserveerd bij hangar in kampen. Ik stap zo op de trein om hem op te halen.

Ik heb niet meer dan 7ch. nodig en mijn huidige TM-7 module kan zo in de FF10 ^^

zo op de trein.....betekent dat dat je 'm vanmiddag gaat halen ?

mvg, Z

Ik heb wat dingen in een FF9 geprobeerd in te stellen en je moet zulke rare mixers aanmaken en bepaalde dingen kunnen gewoon niet, ik hoop hier minder tegenaan te lopen met de FF10. Maar een shocky solderen zonder te kijken welke functie in welk kanaal moet zal er niet meer bij zijn. :cry: (Dat deet ik altijd wel, gewoon zo dat de draden het makkeijkst lopen.)

Dat zal dan bij de FF10 ook zo zijn waarschijnlijk, kijk maar eens op pagina 15 van deze tijdelijke manual.

Manual FF10

Je gaat idd. je multiplex missen ;)

T10ap

Handige uitspraak als je hem straks hier te koop aanbied ;)
Ik ben pas van mijn Evo9 gaan houden toen ik een FF9 erbij kocht.

Heb je gelijk in Rhelie, maar als ik de manual eens effe doorneem, dan denk ik dat ik m'n EVO9 er toch ook nog maar bijhoudt en t.z.t ook maar een 2,4 moduul inzet.
Die T10CP heeft inderdaad niet die handige optie om alle kanalen vrij toe te wijzen, en ook niet zo'n ergomomisch menu zo op het eerste gezicht, maar we gaan het wel trachten te doorgronden/meemaken, de EVO had/heeft ook een heleboel mogelijkheden, die ik never en nooit heb gebruikt.

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ger; anders de 12FG? (die evo moet er vroeg of laat toch uit, zowel voor optische als technische gronden)

Grt.

Ik heb hem!

Wat zijn die gasten bij futaba toch ongelovelijk klant onvriendelijk, het menu om kanalen toe te weizen zit er gewoon in!!! Maar niet voor de eerste4!@#$%^%$#@!#$%^%$#@!@#$%^%$#@!#$%^&@ ongelovelijke K*zakken...
Puur om 12fg-14mz te blijven verkopen!

Dat gezecht houd hij na de 20-30min dat ik hem vast heb gehouden prima vast (straks ff een paar uur simmen om aan de zender te wennen). Mooi ding hoor, groot duidelijk beeld en menu's kom je prima door. Ik kon eigelijk direct alle strandaard dingen vinden nu nog zoeken hoe je de dingen insteld nie niet(drirect) met het model te maken hebben.
Hoe fel het scherm licht is en hoelang voor het uit gaat, de mode heb ik al omgezet mog niet in de menu's, waarschuuw accu spanning dat soort dingen (als je die uberhoud in kan stellen).

Ik schrijf wel wat ik er echt van vind als ik er wat meer tijd op heb zitten.

het menu om kanalen toe te weizen zit er gewoon in!!! Maar niet voor de eerste4!@#$%^%$#@!#$%^%$#@!@#$%^%$#@!#$%^&@ ongelovelijke K*zakken...

Dat herken ik van de MX-22, beetje een maffe zet, óf je maakt alles vrij toewijsbaar, óf helemaal niets vrij toewijsbaar, maar goed, het zij zo....

Grt.

Dat herken ik van de MX-22, beetje een maffe zet, óf je maakt alles vrij toewijsbaar, óf helemaal niets vrij toewijsbaar, maar goed, het zij zo....

Grt.
Ik ben blij dat je het met me eens bent.

Trouwens nog iets dat me op valt, als je hem met de evo9 vergelijkt, van binnen ziet hij er beter uit. Mooiere draadboom zegmaar, wekt zeker vertrouwen. En alemaaal mooie aanaluitingen. Maar ik had liever torx of hex ipv kruis, nu moet je duwen wat niet echt prettig is(en de juiste sleutel intern meegeleverd zou ook fijn zijn...evo9).
Alleen is er erg veel loze ruimte waar het modul past, ik heb hem dan liever intern met de antenne op de "juiste" plek.
Ik ze het zo gebeuren dat mensen hem gaan aanpassen, is goed mogelijk (dremel, soldeerboud maargoed).

Straks toch maar even de manual lezen, hoe ik van mode 2 naar 1 ga.

Heb mijn FF9 een tijd geleden verkocht en wou ook een FF10 aanschaffen, prachtige zender.

Om enkele hoofd redenen heb ik echter dan toch een T-12FG gekocht.
1) Leverbaarheid van FF10 langer dan aanvankelijk gedacht
2) 2,4gHz.module antenne zit nogal ver naar achter bij FF10.
3) Niet onbelangrijk en doorslaggevende reden,
je kan de T12-FG zelf UPDATEN wat toch niet onbelangrijk blijkt te zijn met 2,4gHz Fasst zoals al is gebleken (we zijn weer 2 updates verder).

Nadeel: De T12-FG heeft geen verlicht display.

Ik was onmiddelijk weg van het design van de T12-FG wanneer deze uitkwam, vindt ik van de FF-10 trouwens ook!

mvg,
Danny.

Laatst bewerkt:
Ik heb de FF-10 vanaf een maandag, en moet zeggen: hij bevalt erg goed,
en de verlichte display is ergt helemaal te gek.

Laatst bewerkt:
Onzin,
er gaat gewoon de zelfde module in als b.v. in de FF-9, ook de 35MHz of een TM7 / 8 gaan er in, alleen werkt hij dan op 1024.
Alleen met de bijgeleverede TM-10 werkt het op 2048.

nee, alleen de 2,4GHz Fasst
Dat is wel met zo'n uitstekende antenne aan de achterzijde van de zender.(uit module) Ook de "35MHz antenne" zit nog ingebouwd. beetje jammer voor mensen die geheel overgestapt zijn naar 2,4GHz. Wel makkelijk voor de switchers tussen 35MHz en 2,4GHz.
(er moeten trouwens wel speciale modules in, ze hebben weer een aparte vorm bedacht :( )

Laatst bewerkt:
Inderdaad, je ziet de display nu ten alle tijden zeer goed, zowel met zon als 's avonds, of wanneer je thuis zit te klooien.
Ook de letters/cijfers zijn van een formaat dat je het allemaal zeer goed kan zien.

De felheid, contrast en hoe vel hij moet zijn na het dimmen kan allemaal geregeld worden.
Ook mooi dat je nu in het hoofddisplay je de gegevens kan zien van je Gas en Pitch in % afzonderlijk.
en niet te vergeten de delay tussen de Idle's.
Ook kan deze zender qua taal in het Nederlands gezet worden,
of dat een goede optie is, moet je voor je zelf maar uitmaken...:-))

ja daar zie je veel van op het veld met de zon er vol op ;)

Laatst bewerkt:
Back