Fei Bao Mirage 2000

Hmmmmm, je zou toch denken dat een fabrikant hier wel over nagedacht zou hebben en uitvoerig getest voordat ze zo'n model in de verkoop doen. Niet dus....

ga je dat oplossen met de "methode Boddington" die Jan Brilman ooit beschreven heeft? Die houdt in dat je de flens van de retract onder twee hoeken schuin zet.
Als je dat doet ben ik heel benieuwd naar je aanpak.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja Ray,

de standaard voor 'gewone' modelvliegtuigen is heel anders dan de standaard voor jets.

gewoon modelvliegtuig ARF:
servo`s, ontvanger, akku, motor plaatsen en vliegen.

Jet ARF:
passen, meten, aanpassen, nog eens meten, nog maar een keer aanpassen, zelf maken, modificeren, plakken, lijmen, boren, schroeven, vervangen etc. etc. etc.

gewoon modelvliegtuig handleiding:
TOP, duidelijke uitleg stap voor stap, veel foto`s, prima zwaartepunt, duidelijke aangegeven uitslagen.

Jet handleiding:
Vaak geen, veel zoeken op internet naar ervaringen, veel zoeken naar foto`s, als er al een zwaartepunt is aangegeven dan klopt het meestal niet helemaal, uitslagen? doen eens wat.

Echt weer lekker bouwen dus :banana:

We gaan eens kijken hoe we het gaan oplossen, in eerste instantie denk ik simpel met ringetjes waardoor de poot verder naar binnen komt.
Denk dat 1 of 2 ringtjes voldoende is.

Echter staat de poot dan weer licht schuin onder de kist maar nog wel aanvaardbaar denk ik.

We gaan het zien, rommel rustig verder (moet ook want ik wil aan de L-39 verder!! ah, heb weer weekenddienst dit weekend dus....... ;-) ).

Klopt helemaal van de jets alleen van bepaalde merken ik noem geen namen de Europese merken hebben wel de spullen voor elkaar, alleen betaal je wat meer.
ik heb laats een model mogen bekijken schitterend.made in :cool:
mijn volgende kist is wel iets uit de EU niet meer uit China.:morning:

Dat was bij de T-33 ook het geval.. Alleen stond ie er toen niet zo scheef onder.
Een middag de kist op twee bokken en met de dremel aan de haal net zolang totdat hij netjes open en dicht gaat ;)

Dat was bij de T-33 ook het geval.. Alleen stond ie er toen niet zo scheef onder.
Een middag de kist op twee bokken en met de dremel aan de haal net zolang totdat hij netjes open en dicht gaat ;)

Heb ik ook eens iets met een neuswiel gehad:cool::cool:

Sow dat is ook weer verholpen.
Paar ringetjes onder de buitenste boutjes, beetje dremelen beetje afstellen en de deuren kunnen dicht (de linker iets minder maar dat komt omdat de deur krom is, niet omdat ie tegen het wiel aanzit):
mirage78.JPG

mirage79.JPG

Laat de gears even links liggen daar m`n compressor akku leeg is.

Dus maar een begin gemaakt met de tanks:
mirage80.JPG

mirage81.JPG

mirage82.JPG

Ook even de Speedbrakes getest:

Laatst bewerkt door een moderator:
De voorste piloot krijgt af en toe een servo tegen z`n achterste:
mirage83.JPG

En de voorste bevestiging van het kielvlak is ook aangepast. Origineel wordt deze aan de voorzijde bevestigd door een inbus van binnenuit in een pen te draaien.
Als echter de pijp erin zit is dit onmogelijk om te doen.

En daar het toch een knap kielvlak is is verwijderen af en toe wel makkelijk.

Dus komt er vanaf de zijkant een inbus door de bus heen welke voorzien wordt van M3 draad, de inbus draai je dus zo in de bus, de achterste bus wordt geklemd en klaar.
mirage84.JPG

Het wordt nog wel eens wat.

Voorste kielvlak bevestiging pen aangepast:
mirage85.JPG

En de linker tank bevestiging:
mirage86.JPG

mirage87.JPG

mirage88.JPG

Hoi Berto,

Zijn die tanks nog op een of andere manier aan elkaar doorverbonden om ervoor te zorgen dat ze beide gelijkmatig worden leeg getrokken?

groeten,

Cees

Hoi Cees,

Deze tanks worden parallel geschakeld via een T-koppeling.
De uitgaande slang hiervan gaat naar de ingang van de center tank.
Van hieruit gaat er weer een slang naar de UAT en zo naar de turbinepomp.

Grt,
Berto.

Laatst bewerkt:
Dus die twee tanks staan parallel. Beide zijn in serie met de derde tank die waarschijnlijk lager in de romp zit?

Cees

De derde tank zit iets lager in de romp, de aansluiting een centimeter of 1,5 a 2 lager.
Maar als de slangen etc. even lang zijn dan zouden beide tank redelijk gelijk leeg gezogen worden, een klein verschil kan altijd.

Als die tanks leeg zijn moet de derder tank nog helemaal vol zitten en dan zal die pas leger worden gezogen.

Hier de center tank, je ziet boven nog net de rechter tank aansluiting:
mirage91.JPG

En de servostekker aansluiting gemaakt in het kielvlak:
mirage92.JPG

mirage93.JPG

Back