Fanjet 600

Ik snap nu je verwarring, Jan, en ik snap de uitleg van Richard ook.
Als ik het goed begrijp: plak je de eerste laag precies op de afscheiding van waar je de kleur wilt hebben, en de tweede laag ongeveer een mm "te ver"...
Je spuit de eerste laag verf, en trekt onmiddelijk het bovenste plakband weg. Je hebt nu een randje van 1 mm waar nog geen kleur zit, maar wel een scherpe belijning. Alleen de verf dekt nog niet goed.
Na droging spuit je een tweede laag, en nu trek je ook de tweede laag afplaktape weg.
Je hebt nu een dekkend kleurvlak, EN een scherpe belijning.

Zeg ik dat zo goed, Richard?
 
Ja, een leuk boek.

Keer op de beurs in Dortmund meegenomen, geloof ik . . .

1754304658006.png


1754304707480.png


 
Direct, of na droging?

(We zijn wel weer lekker bezig!)
Ook weer "direct" natuurlijk: als die tweede laag nog nat is.
Dus laag één, bovenste tape weg terwijl die laag nog nat is. Laag één laten drogen. Laag twéé spuiten, en tape twee weghalen terwijl laag twee nog nat is...
 
Ben ook aan het stoeien met G4
Heeeel lang gewacht toch nu eindelijk gedaan met G4 is trouwens wel dikker dan verwacht.
Had toch liever de PU100 maar met G4 en een sponsje ook wel te doen.

Bekijk bijlage 625745

Bekijk bijlage 625747
als je de G4 wat dik vind dan kan je die verdunnen met Xylene, let wel ff op dat als het verouderd en er vocht bij is gekomen dan zal de G4 ook na verdunning niet meer zo lekker verwerken als een verse bus.... probeer de G4 ook altijd in een winkel te kopen, en let dan even op de productiedatum, weiger gerust een oude fles en laat je vooral niet afschepen het toch te kopen met een gratis flesje verdunning, zodra een verouderde fles geopend is dan is het beperkt houdbaar
 
Ik snap nu je verwarring, Jan, en ik snap de uitleg van Richard ook.
Als ik het goed begrijp: plak je de eerste laag precies op de afscheiding van waar je de kleur wilt hebben, en de tweede laag ongeveer een mm "te ver"...
Je spuit de eerste laag verf, en trekt onmiddelijk het bovenste plakband weg. Je hebt nu een randje van 1 mm waar nog geen kleur zit, maar wel een scherpe belijning. Alleen de verf dekt nog niet goed.
Na droging spuit je een tweede laag, en nu trek je ook de tweede laag afplaktape weg.
Je hebt nu een dekkend kleurvlak, EN een scherpe belijning.

Zeg ik dat zo goed, Richard?
Ja helemaal correct Bert, dat is precies wat ik bedoel
 
Ik heb vanmiddag twee spuitbussen lak opgehaald bij


Die hebben goed meegedacht, maar uiteindelijk moet ik natuurlijk de keuze maken.

Lastig kiezen, uit meer dan honderd tinten silver metallic . . .

Gaan we binnenkort zien.

Moet echter eerst nog
- de twee kapjes maken (met cockpit-interieur)
- roerhorntjes voor de verschillende roeren maken
- de rompdelen achteraan de romp pas maken op de vleugels (eigenlijk andersom)
- en nog zo het een en ander.

En tegen de tijd dat we kunnen spuiten zitten we vast weer midden in het mooie (vlieg)weer!
 
als je de G4 wat dik vind dan kan je die verdunnen met Xylene, let wel ff op dat als het verouderd en er vocht bij is gekomen dan zal de G4 ook na verdunning niet meer zo lekker verwerken als een verse bus.... probeer de G4 ook altijd in een winkel te kopen, en let dan even op de productiedatum, weiger gerust een oude fles en laat je vooral niet afschepen het toch te kopen met een gratis flesje verdunning, zodra een verouderde fles geopend is dan is het beperkt houdbaar
Dat is een goeie dank voor de tip die verdunning maar eens proberen, is thinner ook te gebruiken?
En die datum man nooit aangedacht staat 20-4 onderop de fles dus een volgende keer zeker checken.
 
Back
Top