Nee... dat mag je zelf opsnuffelen. maar dat soort profielen zijn bijkans openbaar.
Niet gelezen, maar zie geen profiel bij de Schuebeler, maar vaak zit er een tunnel voor en na, of een intake-duct.
Die turbineprop is zeer goed doorberekend. En kan als luchtpomp maximaal wind verzetten...
Algemeen. Binnenvorm is recht, buitenmantel een Clarke-Y aandoend profiel Voorlijst naar binnen gekeerd...
Zo een turbine... was ook een optie, maar de fan moet dan gekeerd worden voor de opstelling, voor een schaalbeleving?
Maar kan ook probleemloos kant en klaar onveranderd geplaats, en de balsa ring als schaal dekmantel, t/m een nep aandrijfas... Dan is je aandrijving bijkans optimaal?
Zo een ding doet het extreem veel beter dan een gecoupeerde drieblads...
Die moderne schuim-jetjes zijn letterlijk krachtige bladblazers,
blazen een Calmato pardoes van de sokken op 6S... knetters wat een tocht komt dáár uit!
Jou straalbuis is immers een vrijstaande op de romp gemonteerde, daar moet een dan een getopte conventionele prop in komen te draaien. Jet kan net zo goed.
e-Calc.ch heeft dacht ik ook een e-turbine calculator? De goede kant en klare turbines halen een zeer hoog rendement.
Zelf had ik em stiekum om zo een kant en klaar turbine gebouwd.
Schaal is in alle opzichten relatief. Zeker als het in goed vlieggedrag en vliegplezier moet uitkomen? Overwegen waard?
Benieuwd wat
@Rick NL weet te schrijven... profielen... een en al kennis en kunde... of Pb hem even...