De houtbouwfase is achter de rug en de Elf is klaar voor de bespanning, maar niet voordat ik het resultaat tot nu toe uitgebreid op de foto heb gezet. De roeren en het kielvlak zijn overigens nog niet verlijmd, dat doe ik na het bespannen pas.
Een 'walk around' rond de Elf 20:
Vanuit sommige hoeken heeft hij echt de looks van een jager:
En ook de combinatie van delta en de V-stelling oogt elegant vanuit verschillende hoeken, hier ook met het landingsgestel duidelijk in beeld:
Hij staat natuurlijk best hoog op zijn poten om genoeg speling te hebben tussen de propellor en de grond, en ook nog voldoende ruimte voor het roteren bij de start, maar toch misstaat het hem niet vind ik:
Op deze foto zie je goed de aanvalshoek / AoA, door de wat langere voorpoot, maar wel met het kleinere wieltje voor. Dat in combinatie met S-slag, V-stelling, en het feit de achterpoten erg kort achter het zwaartepunt zitten, zou hij in theorie goed en makkelijk los moeten komen van de (asfalt)baan en een redelijk stabiele vlieger moeten zijn:
Vanaf de achterkant gezien valt op dat de vleugels toch wel flink zijn vergeleken met de romp. Het grappige is dat het van voor, zoals je bij de eerste foto's hierboven kunt zien, nog redelijk wat weg heeft van een moderne jager, maar van achteren is het meer een vliegende vleugel met romp:
Vanuit dit perspectief komt de elegantie van de lijnen van het ontwerp goed uit. De aanvalshoek, de hogere neus, de geknikte voorlijst, de V-stelling, de S-slag en de reflex in de roeren; ik vind het echt nog steeds een mooi model en ben blij dat ik de V-stelling erin gehouden heb:
De afneembare cockpitkap, straks met beglazing. Misschien toch maar een pilootje erin? Zou qua gewicht niet perse verkeerd uitkomen...
En nog een plaatje van schuin achter. De 'uitlaat' vind ik best mooi gelukt zo, de prop een mooie maat bij deze kist, en de afstand tot de achterlijst is groot genoeg om hopelijk niet te veel (extra) herrie te produceren: