Het was even puzzelen maar het is gelukt, tot twee keer toe de draden vanuit de regelaar ingekort en nu kan ik de draai met de stekkers maken in de romp en de lipo goed aansluiten! Daarop vervolgens alles definitief bevestigd in de romp, regelaar en ontvanger, en alles aangesloten. Nu van boven toegankelijk, maar als het goed is voor onderhoud ook van onderen straks, zij het wat lastiger:
Voor de antenne had ik in de romp niet echt voldoende plek zonder naar mijn zin een te scherpe knik te maken. Toen kreeg ik het idee hem door de rompzijkant in de vleugel uit te laten komen. Straks verborgen door de bespanning, en zo ver mogelijk weg van motor, regelaar en andere bedrading en magneten. Nog niet helemaal blij met de spanning op het laatste stukje tegen de binnenkant van de indekking, en ik weet ook niet of die doorsteek door de romp met zint, maar heb nog even de tijd om het te veranderen als ik op een beter idee kom:
Nu alles ingebouwd is en uitgezocht is, tijd om de bovenkant dicht te maken. Vooraf met iets overmaat de indekking passend gemaakt (drie plankjes zijdelings aan elkaar) en van te voren de sleuf voor het kielvlak op maat en passend. Met tape kan ik iets meer spanning zetten dan met pinnetjes, en ik krijg niet allemaal gaatjes in de beplanking:
Na het drogen van de lijm de zijkanten gelijk geschuurd en ook wat afgerond:
Ook erg tevreden met de aansluiting op de afneembare cockpitkap:
Even een fotootje van het resultaat tot nu toe, gewoon omdat ik de lijnen van dit kistje zo mooi vind:
Om vervolgens mijn aandacht te verleggen naar het onderstel. De voorpoot moest nog op maat gemaakt en gebogen voor het wiel. Dat was lastig op zo'n korte afstand van elkaar met mijn relatief groot buigijzer, maar na wat gefriemel en een aantal kleine correcties met bankschroef en hamer toch redelijk tevreden met het resultaat:
Ik heb hem al getest, maar vind de voorpoot nog te lang, waardoor de invalshoek te groot wordt. Hij moet iets van een positieve AoA hebben zodat ie makkelijk los komt bij de start, maar niet te veel want dan gaat hij bij het landen makkelijk stuiteren. Uiteraard expres aan de voorzichtige kant begonnen, maar daar mag dus nog een stukje af. Als dat naar tevredenheid is, kan ik de wielen gaan monteren en is het landingsgestel klaar, wat ik nodig heb voor het bepalen van het zwaartepunt voor eventueel lood in de neus, waarna de onderkant van de neus dicht kan.
Overigens een ietwat ongewenst karakteristiek ondekt van de hele setup.. de achterpoten staan redelijk ver naar voren, maar net achter het zwaartepunt (zelfs nog ietsje achter waar de facultatieve poten stonden ingetekend). Dat gaat natuurlijk helpen bij het roteren bij de start, maar het nadeel is dat als ik de lipo eruit haal, het kistje achterover valt. Misschien dus toch maar een stand bouwen voor opslag en transport, dan kan ik op het veld ook makkelijker accu's wisselen. Dat is dat meteen ook een oplossing voor opslag los van de wielen! Ik laat kisten nooit op de wielen staan, bij schuim banden krijg je super snel vlakke stukken en je hebt continu belasting op de poten. Daarom hangen ze altijd op de romp, maar deze krijgt dus iets van een zadeltje.