@ Revo fan
Ik heb met plezier en verbazing je keuzes zitten doorlezen, als je ons nu even een lijstje doet wat nu precies wilt kopen kunnen we wat precieser advies geven. Met name welke packs je wilt doen en welke lader.
Al een paar suggesties / tips :
Nanotech zijn prima packs, tuurlijk zijn er gasten met wat problemen, maar ze leveren meer vermogen en punch dat de 'gewone' Turnigy's. Het 'probleem' de Nanotech is het bewaren als ze te leeg of te vol zijn, deze packs hebben het heel erg nodig dat je ze bewaard na een storage programma op de lader (60% vol), als je dat doet heb je er hele goede packs aan voor relatief weinig geld.
Ga je voor packs in de klasse 5000-6000 mAh, dan zou ik altijd voor de hardcase packs gaan, geeft toch net wat extra bescherming, ookal zitten ze in accubays in de Revo.
De enigste reden wanneer ik voor softpacks zou gaan in de Revo is als je voor grotere waardes wilt gaan, die niet hardcase te krijgen zijn, zoals je eerdere suggestie van die 7000+ mAh.
De keuze 2S of 3S is een persoonlijke keuze, maar rijden op 6S gaat echt serieus hard en geeft daardoor echt uitdagingen aan matriaal en banden. Maar daar is al zat over gezegd in dit topic
Dan nog ff opnieuw de C waarde. De motor/ESC in de Revo heeft 150A nodig, met piekwaardes die nog veel hoger kunnen uitvallen. Kies dus zeker voor packs die 200A kunnen leveren.
Dit uitrekenen is simpel.. neem de mAh waarde maal het aantal C en je hebt de A. Dus bv een 5000mAh pack met 40c is een prima pack, maar ook een 7000mAh met 30C is prima.
De lader :
De Revo gebruikt de packs in serie, het heeft dus de voorkeur om ook te laden in serie met de eerder genoemde kit, dit zorgt ervoor dat je nooit packs uit balance krijgt.
En ik bedoel dan niet alleen tussen de cellen in een pack, maar zeker ook tussen de packs. Tis dan ook een goede gewoonte om van twee packs een vaste set te maken, zorg dat ze 100% gelijk zijn.
Ik heb in praktijk al veel packs defect zien gaan omdat het ene pack simpelweg voller was dan het andere.. de lipo cutoff in de ESC van de auto grijpt dan te laat in omdat deze de spanning meet van alle (de lege en de minder lege) tegelijktijd.
Dus beter een zwaardere single channel lader en dan laden op 4S of 6S, dan een dual lader met twee keer 2S of twee keer 3S. Natuurlijk niks mis mee om een dual channel te gebruiken om twee van die kits aan te sluiten, kun je 4 packs tegelijk laden.
Welke lader je nodig hebt is vrij makkelijk, hoe snel wil je laden ? Als je BV een 5000mAh pack neemt en die wil je laden op 1C (uurtje laden als ie 100% leeg is) en je hebt 2x 2S packs eraan hangen wil je dus 5A laden bij 4S (16.8v) = 84 watt.. wat reserve om de spullen niet te heet te laten worden en je hebt een prima lader als je een 100 watt model koopt. Wil je sneller.. (en Nanotech mag tot 5c bv) dan vermenigvuldig je dit getal simpelweg, dus bv een 6S 7000mAh pack op 5c = 882 watt (da's een stoere lader !) Maar denk dat het wel duidelijk is zo..
Voeding gewoon aanpassen aan de lader die je wilt kopen.
Dan als laatste tip.. een goede lader krijgt packs beter geladen, voller en heeft een goed storage programma.. niks tegen de B6 ladertjes van deze wereld.. maar kijk ook eens naar bv een Hyperion.. tuurlijk een heel andere prijsklasse.. maar da's niet voor niks.
O, valt me nog wat in... zag dat je de 5000mAh 40c softpack op je lijstje had staan.. deze passen niet fijn in de Revo (heb ze zelf gehad !), pack is aan de brede kant, maar doordat de (zeer dikke) kabels aan de zijkant uitkomen moet je echt heel serieus gaten maken in de accubay klepjes, tevens is het pack erg plat en moet je dus veel opvullen om hem niet te laten slingeren in de bay. Geen aanrader dus !