E-REVO topic

Kallibreren is simpel hoor.
Zender aan zetten, en volgas ingedrukt houden. dan de regelaar aan zetten (voor de zekerheid met de wielen van de grond stevig neerzetten.) En nee, dat is geen grapje. ;)
De regelaar zal een set piepjes geven, een korte pauze, en dan nog een groep piepjes. (dan zal die continue piepjes geven, en moet je vol op de rem gaan met de zender. ook dit weer vast houden tot de regelaar een groep piepjes los laat.
dan de zender in de neutraal stand doen, en wachten tot de regelaar klaar is met het 3e melodietje.
Dan heb je de regelaar opnieuw ingesteld op de zender.

Persoonlijk zou ik hem op 70/30 zetten, omdat je gas dan prettiger te regelen is. Je hebt een grotere slag op de zender voor hetzelfde berijk op de regelaar. dus je bewegingen worden net wat naukeuriger vertaald naar hoeveelheid gas. :)
Houdt je de boel net weer wat langer mee heel.

Ahzo, thx alvast voor de info. Dus als ik Kalibreer kan ik nix verkeerd doen hè.
Ik zal het een dezer dagen eens proberen.
Grtz

als ik m'n diff helemaal vast draai dan gaan de 'bevel gears' te stroef. Ik had toen de washer in mijn diff eruit gehaald. Weer vast gezet en voelt nu wel goed. Is het een probleem zonder die washer ertussen?

Laatst bewerkt:
Waar blijven er nog Es' mooie pics en filmpjes van Onze E-Revo?
Ik zou wel willen filmpjes zetten maar meestal ben ik alleen gaan rijden en filmen & rijden samen, not very easy!!!

Ik vermoed dat het probleem eerder bij de seals (afdichting) zal zitten. De blauwe X-rings zoals traxxas die noemt, hebben de neiging in omtrek toe te nemen in gebruik, waardoor ze niet meer goed in de zitting komen. Met als gevolg zwaarder lopen, en veel lekkage. Nieuwe x-rings kun je niet kopen, maar wel rubber o-ringen. Moet je maar even zoeken, zijn hier (of bij de slash4*4) al eerder behandeld.

ik heb al goede seals in m'n diff zitten (o-ringen die toen aanbevolen werd). Ik kan me diff wat losser dicht schroeven. Zou liever hebben dat ik alles gewoon vast kan draaien en dan de washer eruit.

En dan nog een vraagje. Ik heb van de week nieuwe kabels (van turnigy) op m'n regelaar gesoldeerd. Toen kwam ik tegen dat het kunstof houdertje van mijn Fan-connector van me printplaat los was gekomen(alleen kunstof houdertje niet de + en - pinnetjes op het moederbord zelf). Ik wil het vastzetten met wat seconde-lijm alleen vraag ik me nu af of dit schadelijk is voor de printplaat?

Ik heb een klein vraagje, ik zou mij graag ook een revo of een mini revo kopen, nu had ik een roller gezien voor 200 euro zonder electronica, is dat een beetje een goede deal? Ben meer into helicopters maar had graag een auto gewilt.

Dat ik de rollor nog moet opbouwen met spullen vind ik niet erg, dat vind ik zelfs leuk.

Zitten wel wielen bij, 17mm hubs en een ongespoten body.

foto's eventueel van de aanbieding:
http://94.143.208.169/images/63/6389513222.jpg
http://94.143.208.169/images/63/6357699774.jpg

Is opzich niet een verkeerde prijs (misschien aan de hoge kant). Houd er wel rekening mee dat er nog servo(s) in gebouwd moet worden, regelaar/motor, eventueel nog een zender en accu-packs. Als je dit bij elkaar op telt kom je duurder uit dan als je een
e-revo rtr koopt(2de hands).

prijs is echt teveel. Mamba setje + 2 ( of 1 ) servo's , zenderset etc en je bent zo 250 euro verder.
2e hands rtr kun je dan beter voor gaan kijken, deze is wel heel kaal!

ik heb al goede seals in m'n diff zitten (o-ringen die toen aanbevolen werd). Ik kan me diff wat losser dicht schroeven. Zou liever hebben dat ik alles gewoon vast kan draaien en dan de washer eruit.

En dan nog een vraagje. Ik heb van de week nieuwe kabels (van turnigy) op m'n regelaar gesoldeerd. Toen kwam ik tegen dat het kunstof houdertje van mijn Fan-connector van me printplaat los was gekomen(alleen kunstof houdertje niet de + en - pinnetjes op het moederbord zelf). Ik wil het vastzetten met wat seconde-lijm alleen vraag ik me nu af of dit schadelijk is voor de printplaat?

iemand?

voor de duidelijkheid dat is een aangepast topic, aangezien daar niet/nauwelijks lezers zijn schopte ik hier het berichtje omhoog. Is dit een probleem? Denk het niet toch?

voor de duidelijkheid dat is een aangepast topic, aangezien daar niet/nauwelijks lezers zijn schopte ik hier het berichtje omhoog. Is dit een probleem? Denk het niet toch?

Wha , geduld is een schone zaak !, maar waarom probeer je het niet ? , of google je ff op de eigenschappen van de lijm die je in gedachte hebt ? , of is dat een probleem?;)

:mrgreen:

even een vraag die de meesten hier wellicht wel kunnen beantwoorden:

Is een revo benzine, welke omgebouwd wordt mbt een brushless-kit, net zo goed, beter/slechter dan een stock e-revo welke je kant-en-klaar koopt?
Ik weet niet of er wellicht verschil zit in metaal vs kunststof, en gewicht, wegligging, etc?

Als er verschil in zit, waar kan ik een omgebouwde revo dan aan herkennen?

Alvast dank.

Als ik van de hoed en de rand wist, hoefde ik het hier niet te vragen, nietwaar?

Ging mij gewoon om wat advies, omdat het door sommigen wel als heel erg eenvoudig gepresenteerd wordt, en dan gaat mijn argwaan me waarschuwen.. :)

Nee, ik heb dus nog geen e-revo, en ben haed op zoek. Vandaar de vraag.. :)

Back