E-REVO topic

Volgens mij komen ze net niet ertegenaan ( zie foto ), had daar nog naar gekeken speciaal.

Dat kan ik dus niet goed zien, maakt niet zoveel uit het is goed zo.
Bedankt voor alle moeite. Weet nu dat ze "goed" zijn.
Mocht ik de stalen assen een keer kopen zal t helemaal goed zijn neem ik aan.

Groet.

Rij ik gisteren twee pads van m'n slip aan gort.
Heeft de slip dan te zwaar gestaan? Afgesteld met papier.
Of is iets anders de oorzaak?

Heeft de H/D Rebuild Kit (TRA5352R) meer waarde?

Thanks in advance.

Groet.

de standaard slipper is goed van traxxas dus ik zou die gewoon kopen. Ik denk echter dat je slipper te los stond, en daarom snel in actie kwam waardoor het in korte tijd weg is. Ik houd aan dat je je slipper vast draaid (totdat de veer helemaal in is gedrukt) en dan 1/2, 1/4 of 1/8 slag terug draait. Ik heb nu zelf ietsje meer dan 1/4 slag terug.

zow, ik heb zonet even gereden en de afstand is toch wel veel beter geworden. Ik kan nu ruim 110-120 meter, en dat is genoeg voor mij. Alleen staat mijn auto achter een boomstam ofzo dan wil die nog wel eens glitche, maar dat is ook niet zo'n probleem want ik zie de auto dan toch niet. Het is zeg maar als ik de auto niet of niet goed kan zien gaat die glitche.

de standaard slipper is goed van traxxas dus ik zou die gewoon kopen. Ik denk echter dat je slipper te los stond, en daarom snel in actie kwam waardoor het in korte tijd weg is. Ik houd aan dat je je slipper vast draaid (totdat de veer helemaal in is gedrukt) en dan 1/2, 1/4 of 1/8 slag terug draait. Ik heb nu zelf ietsje meer dan 1/4 slag terug.

Oké, thanks.

ik heb soms wel eens een soort sok/panty over de Fan zien zitten bij de mamba monster.
Zou ik dit ook kunnen doen met een sok die van heel fijne stof is gemaakt??

Ik weet dat jullie deze hex hadden aanbevolen: http://www.osbornsmodels.com/ekmps/...i-86804-hex-wheel-hub-17mm-silver--8669-p.jpg van HPI (van de Savage). Hiermee is de verticale speling eruit (alleen nog een beetje speling van de lagers). Alleen blijf ik de horizontale speling veel vinden (met de stalen CVD's) het is wel een dikke 2mm horizontale speling. Ik heb het nu wel opgelost met ringetjes ertussen maar voor me gevoel moet het beter kunnen.

Nu ben ik wel benieuwd wie deze hex heeft i.c.m de CVD's van traxxas en hoe je/u het heeft opgelost :)?

Ik weet dat Westcoast deze hex ook heeft gebruikt alleen die had volgens mij de plastieken assen die direct op de diff vast zit, en bij de cvd zit het in een cup waar het van links naar rechts kan bewegen.

hoi ff een vraag,
ik heb sinds kort de erbe geweldig apparaat
alleen nu het volgende probleem, ik heb mijn accu's vervangen voor 2 x orion 11.1 4700mah 45c
en dat vinden mijn assen niet zo leuk na 5 min rijden kan ik ze al weer vervangen.
is het een idee om miss over tegaan op metalen assen
of heeft iemand een andere oplossing?

jup de stalen CVD's nemen. Ik heb ze ook en zijn heel fijn :). ook heb ik de stalen CVD voor mijn center assen. Waar je ook nog wel eens last kan van krijgen is dat je diff (met behuizing) in je bulkhead veel speling krijgt. Dit heb ik zelf ook heb het op gelost met een stuk tissue papier nemen dat achter de behuizing van het diff proppen en dan een randje lijm om het op zn plaats te houden.

tunen?

ik heb nu op de standard erevo-brushless een aantal zaken aangepast.
- stalen assen
- verlengde achterbrug, wheelies zijn weg, maar als we extreem gaan, gaat ie achterover ;-)
- swaybar
- tandwielen op 18/54 ivm lipos
- 5200mAh lipos op 30C (4s, volledig opgeladen)
- on-road banden van ansmann (14cm dia), niet de beste, maar toch.
- esc wordt nauwelijks warm, motor kan ik nog steeds aanraken (temp gun niet in de buurt)

en toch maar 57km/u (op asfalt). Volgens mij moet dat sneller kunnen. Waar moet ik het zoeken?

ajuus
emiel

Yip, ik rij 4s met 25/54 en op asfalt gaat ie 78,5km (wel op Badlands met tape).
Op jouw vertanding ging ie bij mij 68,3km.(stock Talons) Verschil dus 10,2km. (beide gemeten met een Garmin 301).
6S toch maar ff nog niet, gaat al hard zat zo met bashen. Komt wel een keer voor de speedruns.

Groet.

Laatst bewerkt:
esc wordt nauwelijks warm, motor kan ik nog steeds aanraken (temp gun niet in de buurt)

Rij je dan offroad??? Zoja, komt bij jou de cooling Fan in actie?

En wie heeft er eigenlijk last van het diff+behuizing, die speling heeft in de bulkhead (achter)?? En wat doen jullie eraan om die speling eruit te halen als dit veel is? Want ik gebruik nu opgepropt papier die vast gelijmd is dat speling doet voorkomen, maar misschien is er een beter manier?

Laatst bewerkt:
En wie heeft er eigenlijk last van het diff+behuizing, die speling heeft in de bulkhead (achter)?? En wat doen jullie eraan om die speling eruit te halen als dit veel is? Want ik gebruik nu opgepropt papier die vast gelijmd is dat speling doet voorkomen, maar misschien is er een beter manier?

Ik heb er ook last van, het is behoorlijk. Tot nu heb ik er niks mee gedaan. Ik volg jou m.b.t. dit onderwerp voor als er echt een goede oplossing voor komt. Tot die tijd laat ik het zo. Ik kan geen negatieve gevolgen ontdekken. Moet wel bekennen dat ik door jou met het idee loop om de boel achter t.z.t. eens los te maken en alles eens beter te bekijken. (Het zijn nog al wat boutjes en elke keer demonteren maakt het voor de schroefgaten niet beter)

Groet.

ik "denk" (weet nog niet 100% zeker) dat ik de oplossing heb gevonden. Als je je diff in je bulkhead heb hangen kan er tussen de behuizing van het diff en de bulkhead, papier tussen gepropt worden als je dit stevig aan drukt zit het diff gelockt, hier deed ik een randje seconde lijm op dat het niet meer eruit kan. Ook deed ik aan de voorkant nog een drupje lijm en nu is het volgens mij wel weg :D.

Alleen als ik het ooit weer wil loshalen wordt het misschien een probleem, maar volgens mij kan je het lijm gewoon uit elkaar trekken.

edit:

als het weer los gaat dan laat ik het zo maar zitten :(, ik weet anders geen oplossing.

Rij je dan offroad??? Zoja, komt bij jou de cooling Fan in actie?
zoals gezegd reed ik onroad op asfalt, fan kwam niet echt in actie. vertrouw zelf de lipo's niet helemaal. en de wielen moeten ook nog helemaal uitgelijnd/gebalanceerd worden. maar dat doen we pas als de big joe's er zijn.

ajuus
emiel

Back