E-REVO topic

3,2
Ik heb hier een foto gevonden van moabs vs 3,8 mashers vs big joes.

cool! ik neig dan toch voorzichtig naar big joe's, ook geen off-set velgen meer nodig.

nu eerst de boel schoonmaken en ontroesten. Wat een kwartiertje (en daarna natuurlijk niet schoonmaken) zee-zand toch al niet kan doen met niet-rvs spul..... ik was het al bijna weer vergeten.

ajuus
emiel

Ik heb nog niet met de big joes gereden, maar ze zijn wel erg zwaar.
En als je geen stalen assen hebt zou ik voor wat anders gaan.

Ik heb nog niet met de big joes gereden, maar ze zijn wel erg zwaar.
En als je geen stalen assen hebt zou ik voor wat anders gaan.

als tuning heb ik nu in de bestelling: swaybar, langere achterophanging, stalen assen en sterkere pushrods en toelinks. verder al een online shop gevonden met allemaal soorten en vooral ook kleinere smaken rvs boutjes.

en een project op de horizon is ook nog om de kap zelf te maken van carbonvezel, maar dat vergt nog even wat uitzoekwerk.

ajuus
emiel

zeker mooi ding!
ik heb hem met m'n pa laatst nog opgehaalt in leiden,
2x 7,4 volt 3000 mah in gestopt voor het begin later nog ff kijke op[ hobby king voor 11.1 v 5000 of 6000 mah, maar wat een beest
nadeel: opeens braken alle aandrijf assen eruit egt raar maar gelijk ff goed geupgrade en klaar is ie

Ik ben sinds een paar uur ook de trotse eigenaar van een E-Revo Brushless Edition. Morgen eens een ritje maken als het weer het toelaat.

Standaard werkten de stuurservos elkaar wel tegen. Dit was snel gefixed, en schijnt veel voorkomend probleem te zijn.

Bij mij was het zoveel dat 1 servohoorntje een compleet tandje verzet kon worden. Je zag ook duidelijk een verschil in de stand van de hoorntjes. Hoorntje los, power er op, hoorntje op de neutrale stand vast zetten.

In andere voorkomende gevalllen (niet bij mij) moeten de servostangetjes (zo noem ik ze maar even) fracties in lengte aangepast worden tov van elkaar. De goede lengte staat in de manual.
Bij is er blijkbaar in de fabriek dus een servohoorntje niet op de goede positie vast geschroefd.

Jij misschien binnenkort ook ;-)
Was een servo gesneuveld, en een nieuwe erbij koste net zoveel als een enkele sterke variant ( metal gears en 20kg)

Ah. Goed te weten. Heb je een merk en typenummer voor me?
Toch zojuist even gereden. OMFG!!! Ik ben een Slash 2WD gewend. Dan is dit wel even iets anders. Wat een vermogen. Het is lastig om hard te gaan en de 4WD te benutten. Er is net wel een band half van de velg gekomen. Dat valt wat tegen.

Je zou een savox 1256TG kunnen nemen die heeft een trekkracht van 20kg en een snelheid van 0.15 sec/60°. Ik zit er ook over na te denken omdat ik nu mijn tandjes van mijn servo kapot heb gedraaid, gelukkig kost dat niet de wereld. Maar je hoort vaak dat de servo's door branden, en ik denk dat dat bij mij ook gaat gebeuren.

Jep zeker veel vermogen ;), rij je op lipo of standaard accu's? Ik rij zelf op 4s op 18/54 en heb vandaag volgens mij mijn 2de insert gescheurd, of het kan zand zijn dus ik laat het zitten en zie vanzelf wel of ik mijn banden opblaas :p.

Lipo 6S ;)
Maar ik merk wel dat dat wat veel van het goede is.
Ik rijd nu met de bijgeleverde pistoolzender. Maar ik zet er denk ik toch een DSM2 Module in, zodat ik met mijn DX7 Stickzender kan rijden. Daar kan ik hem dan ook beter (met een switch) op limiten.

nope, ik heb wel eens op een club gezien of bij nikko autootjes :p, nog een vraagje: ik heb een dx3s maar als de auto op een heuveltje staat en ik sta onderaan het heuveltje, zit mijn zender en auto op een horizontale lijn en dan krijg ik ineens slechter bereik, ga ik weer op het heuveltje staan gaat het goed. sta ik aan de linker kant van de heuvel en laat ik mijn auto aan de andere kant rijden heb ik ook slecht bereik wat zou dit zijn??

Een stickzender rijdt best lekker hoor. Rijdt mijn DB01R, Axial en Slash allemaal op stick.
Het zal wel een kwestie van smaak zijn. ;)
Waarschijnlijk omdat ik eerder vloog dan reed.

Het heuveltje....is het 2.4 Ghz wat je gebruikt?
2.4 Ghz wordt makkelijk geabsorbeerd in de omgeving.
Antenne draaien helpt niet?

Laatst bewerkt:
ja het is 2,4ghz spektrum DX3S. Het is ook zeg maar als de auto achter een boomstam zit, maar ga ik gewoon op het hoogste punt staan heb ik een paar honderd meter bereik zonder storingen.

Heel appart, heb nou echt nooit met de revo problemen gehad qua bereik.
De ontvanger en antenne zaten ook in z'n geheel bij de rest gepropt in de ontvangerbox. Was wel een dx2

zit je antenne nog goed, niet beschadigd?

Back