E-REVO topic

Als je voor een single motor opstelling gaat heb ik iig een motormount voor je ;-)

Voor een betaalbare set misschien in de xerun serie kijken

Hoi

Nadat ik er twee weken elke avond een paar pagina's over heb gedaan dit hele topic door te nemen zit ik toch met de volgende vraag.

Heb een erevo bruched uitvoering met twee titaan motoren maar ben toch op zoek naar een betaalbare vervanging hier voor.
Weet imand of er andere motoren in kunnen en zoja welke kan ik dan het beste nemen.
12V dewalt accú boormachine motoren.

Maar uiteindelijk zwicht je toch voor het onderhoudsgemak en de power van brushless. En voor 150 euro scoor je al een gebruikt setje.

Hoi

Nadat ik er twee weken elke avond een paar pagina's over heb gedaan dit hele topic door te nemen zit ik toch met de volgende vraag.

Heb een erevo bruched uitvoering met twee titaan motoren maar ben toch op zoek naar een betaalbare vervanging hier voor.
Weet imand of er andere motoren in kunnen en zoja welke kan ik dan het beste nemen.

De vraag is waarom....

je kan het beter solderen, en als je het zelf niet kan dan kan je het misschien door iemand in de buurt laten doen? Als je een verloop tussen zet dan wordt de stroom doorgave steeds minder.

Thanks, moet ik maar ff uitzoeken hoe en wat anders zal ik op zoek gaan naar iemand in mijn omgeving (Arnhem)die het kan doen voor mij. (Uiteraard tegen een vergoeding).

Kom iedereen kan solderen.. kijk bij de eerste de beste doe het zelf zaak voor een goedkope bout met een redelijk wattage en een mooie brede punt en een beetje tin..
Lees of kijk wat rond staan genoeg tutorials, echt geen kunst aan.
Trouwens de bout en tin zelf hoeven ook niet veel te kosten. voor 20 euro ben je wss al lang klaar

Laatst bewerkt:
Nog even algemeen over lipo, merk etc. (als het hier mag tenminste) zag bij iemand dat Venom een erg mooi systeem heeft voor de stekkers. De stekker die je wilt gebruiken klik je zo op de stekker op de Venom. Neem aan dat dit een goed systeem is. Het is in ieder geval wel erg handig.
Zijn de Venom lipo's (buiten de prijs) goede lipo's, in vergelijk met de Turnigy's Nano bijvoorbeeld.

Thanks in advance.

Kom iedereen kan solderen.. kijk bij de eerste de beste doe het zelf zaak voor een goedkope bout met een redelijk wattage en een mooie brede punt en een beetje tin..
Lees of kijk wat rond staan genoeg tutorials, echt geen kunst aan.
Trouwens de bout en tin zelf hoeven ook niet veel te kosten. voor 20 euro ben je wss al lang klaar

Ben ook niet zo bang voor het solderen. Meer dat ik de lipo stuk maak ofzo. Overigens heb ik de spullen reeds in huis. Mijn zoontje is nogal een knutselaar, zelfs hij zou het kunnen doen voor me en hij is 12!

Gaat er om dat ik/we de lipo's niet beschadigen of kapot maken.

Thanks.

Ah nee joh.. heb er inmiddels ook een paar gesoldeert met een cheap ass boutje van de hubo...
Als je bang bent dat je de boel te warm maakt (connectors of lipo) dan kan je af en toe pauzeren. Dan doe je bijv eerst van de voren tin op de connetor en kabel einden, laat je even die connector en kabels afkoelen en dan soldeer je het er op.. Echt goed te doen..
Kun je zelf connectors kiezen EC5 zijn goede geloof ik, ik gebruik zelf gewoon deans en heb daar geen problemen mee.
Geen angst hebben, gewoon even inlezen en evt wat youtube filmpjes kijken en gaan.

Nog een waarschijnlijk overbodige common sense tip.. Als je bijde kabels tegelijk een stukje stript zorg dan dat ze elkaar niet raken :p dat is eigenlijk nog altijd het grootste gevaar. Dus zorgen dat ze elkaar niet kunnen raken of eventjes een beetje tape omheen doen.
Toch wel zo lekker om het zelf te kunnen allemaal zeker als je je lipos al bij HK besteld ga je hier elke keer tegen aan lopen he..

Oké bedankt voor de tips.

Maar zijn die Venom goede lipo's? Of gewoon lekker die Turnigy Nano 's kopen?
Scheelt de helft van het geld en dan solderen. Gaat ff om de kwaliteit, welke beter is.

Thanks.

Het staat volgens mij in ieder geval niet te boek als echt goed merk nee. De meerprijs niet echt waard denk ik. Je kan beter googlen als het hier vragen.
Genoeg threads erover op de buitenlandse forums daar staat er veel meer over als je hier ooit zal krijgen. Hier worden die dingen maar door weinig mensen gebruikt

@kez

ik ben op zoek naar een goede vervanging omdat ik al tweemaal de koolborstels er heb uitgeblazen en dit vervelend begint te worden

heb al wel een single motormount met afdekkapje klaar liggen dus zal waarschijnlijk wel brushless gaan worden.

maar klopt het dat ik dan ook aan andere wielhex en wielen kom?

Lipo accu's heb ik ook al 2cels 5000mah

Hoeft niet, er komt wel meer power op te staan, maar kunnen wel opgereden worden denk. Daarna kun je altijd overgaan op 17mm hex. Ipv de stock traxxas dan te nemen kun je voor de savage flux meenemers gaan, die zijn goedkoper en in mijn ogen beter.

@kez

ik ben op zoek naar een goede vervanging omdat ik al tweemaal de koolborstels er heb uitgeblazen en dit vervelend begint te worden

heb al wel een single motormount met afdekkapje klaar liggen dus zal waarschijnlijk wel brushless gaan worden.

maar klopt het dat ik dan ook aan andere wielhex en wielen kom?

Lipo accu's heb ik ook al 2cels 5000mah

Ah ja, bekend probleem, als je niet meteen "veel" geld wilt uitgeven aan brushless (en de bijbehorende kracht/snelheid) kun je er ook 1 titan 750 inzetten.
Die zijn n stuk beter dan de 550's en kosten niet veel. Een ander type zou natuurlijk ook kunnen.

Hier zie je een paar foto's van mijn vorige erevo. de 1e foto is natuurlijk de manier waarop t niet moet.....
ImageShack Album - 5 images

En wat betreft die hexen...(en andere zaken) ik rijd eerst alles naar de filistijnen en vervang t dan wel voor iets nieuws, beters, sterkers of niet. Voor t zelfde geld is t niet nodig......

Hoeft niet, er komt wel meer power op te staan, maar kunnen wel opgereden worden denk. Daarna kun je altijd overgaan op 17mm hex. Ipv de stock traxxas dan te nemen kun je voor de savage flux meenemers gaan, die zijn goedkoper en in mijn ogen beter.

ik heb nu ook de savage meenemers alleen er is wel veel horizontale speling als je die erop gezet heb. Ik heb het opgelost door een ringetje er tussen te doen. Maar hoe heb u/jij het eigenlijk gedaan?

Ah ja, bekend probleem, als je niet meteen "veel" geld wilt uitgeven aan brushless (en de bijbehorende kracht/snelheid) kun je er ook 1 titan 750 inzetten.
Die zijn n stuk beter dan de 550's en kosten niet veel. Een ander type zou natuurlijk ook kunnen.

Hier zie je een paar foto's van mijn vorige erevo. de 1e foto is natuurlijk de manier waarop t niet moet.....
ImageShack Album - 5 images

En wat betreft die hexen...(en andere zaken) ik rijd eerst alles naar de filistijnen en vervang t dan wel voor iets nieuws, beters, sterkers of niet. Voor t zelfde geld is t niet nodig......

hen naar aanleiding van jou post ff zitten surfen en dit is wel een heel leuke oplossing vooral omdat dit lijkt te werken met de orginle regelaar en zo rustig uit te bouwen. prijs is ook nog eens gunstig

Ik had zwarte volgens mij, maar dat maakt niks uit.
de horizontale speling had je ook met de stock meenemers, en vind vertikale speling ik erger.

Back