E-REVO topic

klopt dat had ik ook verticale speling kwam omdat die blauwe uit sleten bij de schroefdraad kant. Naja ik had zoiezo een ringetje er tussen gedaan, misschien heb ik wel horizontale speling omdat ik de CVD's heb:confused:

beste e-revo collega's,

ik heb in februari een nieuwe e-revo mamba monster gekocht in s'hertogenbosh.

ik heb er best veel extra's bij:

constant velocity aandrijfassen

constant velocity centerassen

integy draagarmen set waarvan er 1 kapot is links of rechtsonder

rpm draagarmen set net gemonteerd en 1 keer mee gereden

proline big joe velgen en banden 4 stuks 2 keer mee gereden

proline sling shot banden met velgen 1 keer mee gereden

traxxas response pro banden en velgen best vaak mee gereden maar profiel nog zeker 75% alleen 2 nieuwe velgen nodig

een nieuwe voorgespoten kap hij is nu gespoten( nog niet gebruikt.

mamba monster blower.

castle link set voor de pc

carbon look spoiler maar deze is wel beschadigd

nu is mijn vraag aan jullie wat is een mooie vraagprijs vaar deze auto?

mvg

ernst los

Tel de nieuwprijs van alle onderdelen bij mekaar op en neem daar 70% van. Ik denk dat je dan aardig in de richting zit.

50%, niet overdrijven marc.
Je moet het een beetje in verhouding zien denk, en of je haast hebt of niet.

Ik heb de foto's gezien, en vond rond de 500 wel haalbaar.

oke beste e-revo collega's

het is me een beetje duidelijk geworden en ik denk dat ik hem maar hou, of ik ruil hem met iemand voor een e-maxx

gr ernst

ps bedank voor alle informatie

hey beste e-revo collega's,

heb hem toch maar te koop gezet.

gr ernst

Dan zijn we dus as. ex-collega's.

Btw.. Dat alles kostte 1400€ en dan gaat t nu al weg voor 6/700€?

Je bent niet de enige maar vraag me af waar jullie mee bezig zijn....wat n kapitaalverkrachting......8-O

bandenmaat en gearing

even kijken of ik het snap.

op de standaard e-revo zitten banden met ongeveer 14cm diameter. Ik rij met 7.4V lipo's en dus moet ik gearen op 18/54.

als ik nu over wil stappen op bv MOAB banden van Pro-Line met een diameter van 17,5 cm dan gaat de brushless het dus zwaarder krijgen en moet ie ge-geared worden op bv 18/65?

klopt dit of kan ik gewoon zonder temp zorgen op grotere banden gaan rijden?

ajuus
emiel

Kan iemand mij zeggen als ik in de erevo of emax baterijen in steek moeten dat dan 2 dezelfde zijn of mag dat verschillen

even kijken of ik het snap.

op de standaard e-revo zitten banden met ongeveer 14cm diameter. Ik rij met 7.4V lipo's en dus moet ik gearen op 18/54.

als ik nu over wil stappen op bv MOAB banden van Pro-Line met een diameter van 17,5 cm dan gaat de brushless het dus zwaarder krijgen en moet ie ge-geared worden op bv 18/65?

klopt dit of kan ik gewoon zonder temp zorgen op grotere banden gaan rijden?

ajuus
emiel

Ik denk dat de gearing niet je ergste probleem is, de assen zijn voor zulke grote banden niet echt geschikt en zullen dus wel wat eerder breken.
Mits je stalen hebt;)

Ik reed zelf met proline mashers op 19/54 en mijn temps kwamen nooit boven de 60 graden ( gem zo rond de 55)
De moabs zullen wel wat zwaarder zijn, dus zou het eerst voorzichtig proberen met tempgun in aanslag.
Je merkt vrij snel wanneer het teveel is, en dan zul je idd anders moeten gearen.

Qua gearing luisterd het ook weer niet zo extreem nauw gelukkig. Ik zou eerst eens gewoon 18/54 gebruiken. mocht dat toch wat aan de warme kant worden, kun je altijd nog wisselen naar 65. gewoon even in de gaten houden. maar verwacht er zelf geen problemen mee op 4s lipo om eerlijk te zijn.
(op 6s luisterd het al veel nauwer.)

Groot gelijk emax is beter

Ja dat kan je weten? Je bent nog een " groentje" ;)

Met de e-maxx kost je het meer geld en tijd om hem redelijk " bashproof" te maken, daarbij als je een auto koopt mag je voor dat geld wel wat kwaliteit verwachten......helaas is het tegendeel waar , dat geld voor bijna de gehele reeks van traxxas.

Ook bij de e-revo ben je wat geld kwijt , maar als je op 4s of 3s gaat rijden met de juist gearing gaat het wel redelijk ,maar een musthave upgrade zijn wel de cvd's dat scheelt een hoop slijtage .....

1 van de redenen om niet meer voor het merk traxxas te kiezen , voor mij
Na de slash,slash 4x4 , slash 1/16,e-revo,e-revo1/16,stampede, en de e-maxx

Reden voor mij te zeggen dat ik Traxxas een redelijk speelgoed merk vindt , zeker qwa prijs -kwaliteit is het te duur,

Beter voor een losi of mugen of durango ,hongnor te kiezen voor bv een truggy/buggy of sc model

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de gearing niet je ergste probleem is, de assen zijn voor zulke grote banden niet echt geschikt en zullen dus wel wat eerder breken.
Mits je stalen hebt;)
thanks, stalen assen zitten al in de bestelling ;-) dat wilde ik zowieso maar niet afwachten. Moabs zijn idd wel erg groot (en dus zwaarder), ik kan misschien beter een keus maken tussen bv dirtclaws of evt big joe's.

al die keuzes ;-)

ajuus
emiel

Big joes zijn volgens mij nog veel groter als moabs.
Mashers zijn dan de juiste keuze of badlands.
adf7d8cc.jpg

volgorde:
big joes
losi stock muggy banden
mashers
mulchers

3,2
Ik heb hier een foto gevonden van moabs vs 3,8 mashers vs big joes.
images

en hier het verschil met 3,2 en 3,8
4240477767_d4d04b36b1.jpg

moabs zijn idd groter, maar niet breder

Back