E-REVO topic

Ik heb nu alle assen vervangen voor cvd's. En ze bevallen mij prima. Klein minpuntje is dat je achterste diff behuizing nog wel eens speling wil hebben in je bulkhead waardoor die met klappen op en neer schiet en je middelste Cvd wat kan verbuigen. Dus aan te raden is om wat bulkheads op vooraad te hebben ;). voor de rest is het een toffe wagen

Ik heb nu alle assen vervangen voor cvd's. En ze bevallen mij prima. Klein minpuntje is dat je achterste diff behuizing nog wel eens speling wil hebben in je bulkhead waardoor die met klappen op en neer schiet en je middelste Cvd wat kan verbuigen. Dus aan te raden is om wat bulkheads op vooraad te hebben ;). voor de rest is het een toffe wagen

Bedoel je dit???

Dit filmpje is van mijn Summit maar ik ik heb op mijn revo het zelfde. Ik heb het diff huis en de bulkheads vervangen probleem niet opgelost:confused: Ik heb nu de bulkheads onder en boven het diffhuis een beetje opgevuld met schuim en nu zit het diffhuis weer redelijk vast.

Groet Ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
@ patrick, ik heb eens goed gekeken maar dat is niet echt mogelijk, als er speling op zat van links naar rechts zou het wel kunnen maar het is bij mij van boven naar ondere dus dat is moeilijk op te lossen.
@diver, ja dat heb ik ook (wel in mindere maten).

ik vervang zo nu en dan mijn bulkheads. Maar het is ook weer niet een ramp een beetje speling ;).

Hallo allemaal,

Ik zit er over te denken een e-revo brushless aan te schaffen. Kunnen jullie mij vertellen of er nog zwakke punten aan deze auto zijn en of ik er direct een aantal onderdelen bij moet bestellen?

Alvast bedankt!

Zwakke punten?

Als je zo onbehouwen rijdt als ik, of anderszins onnozel, zou ik er een paar extra pushrods bij bestellen. Dat is t enige wat ik tot nu toe kapot gekregen heb.

Zou ook echt geen andere auto-of mss beter gezegd een ander merk- weten die zoveel kan hebben,
Voor de rest is t in mijn ogen geld weggooien.

Eerst zelf maar eens ervaren; ophuppen voor de looks of betere wegligging als je daar behoefte aan hebt , komt vanzelf wel...of niet...

Dat onbehouwen rijgedrag komt trouwens wel van de ongekende mogelijkheden die we hier in de omgeving hebben..:p

Met deze temperaturen gaat het met het kunststof wel goed. Als je van de winter gaat bashen, zou je wel een paar draagarmen en bulkheads op voorraad kunnen nemen. En betere banden, maar je kunt ook eerst de stock banden op rijden.
Andere zinnige upgrade zijn de RPM True-track achter draagarmen. Deze hebben een vaste toe-inn, zodat deze ook niet meer kunnen verschieten.

Met deze temperaturen gaat het met het kunststof wel goed. Als je van de winter gaat bashen, zou je wel een paar draagarmen en bulkheads op voorraad kunnen nemen. En betere banden, maar je kunt ook eerst de stock banden op rijden.
Andere zinnige upgrade zijn de RPM True-track achter draagarmen. Deze hebben een vaste toe-inn, zodat deze ook niet meer kunnen verschieten.

ik zou alsnog een paar rear bulkheads kopen. Het gebeurt vrij snel dat je bulkhead uitslijt waardoor je diff case niet meer strak in je bulkhead hangt. Ik weet eigenlijk nog steeds geen goede oplossing om dit te voorkomen :confused:.

Ik zie eigenlijk het probleem niet zo van de beweging die er zit tussen diff en bulkhead. Het is mij nooit opgevallen. Lijkt mij ook geen reden om je bulkhead te vervangen eerlijk gezegd.
Maar als jij het wel een probleem vindt, zou je de boel met wd 40 oid in kunnen spuiten, en dan de kitspuit erin zetten. De ruimte gewoon opvullen met kit dus. Door de wd 40 zal de kit niet hechten aan de kunststof

het is ook niet zo zeer een probleem, maar vind ik het wat te veel worden. Dan vervang ik ze gewoon, het is tenslotte maar 12 euro... En integy, nee ik neem dan liever plastic.

het schroefgat van de houder van de mamba esc is bij mij nu toch kapot gegaan. Nu wilde ik een nieuw sterkere schroefgat maken. Ik heb in een ander stuk plastic geprobeert om een moertje vast te lijmen. Dit bleef heel goed zitten. Nu wil ik dit ook bij de e-revo doen en moet ik dus het gat waar normaal de bout in ging groter maken dat de moer erin past. Kan ik dit gewoon uitboren zonder dat ik mijn chassis zwakker maak??

Ik denk dat je je meer zorgen moet gaan maken over de ongelijke gewichtsverdeling. Ook zal de aerodynamica ernstig aangetast worden, en de rijtijd dramatisch afnemen. Je zult wel een licht verhoging in de eindsnelheid waarnemen. De on power steering blijft ongewijzigd, maar de mid-corner grip raak je volledig zoek. Voor de zekerheid zou ik 100k in het middendif stoppen, en rockers P3 toepassen, maar dan met de zwarte pushrods, met de rode spacers. En oh ja, je kont altijd met links afvegen. Je rechterhand is voor de reinere zaken.
Pfffff, waar haal jij al die vragen toch vandaan.....

wat maakt het uit of iemand veel vragen steld? Weet je als je er geen zin in hebt reageer je er toch gewoon niet op, ik wacht wel tot iemand anders wel even de tijd neemt om er antwoord op te geven.

wat maakt het uit of iemand veel vragen steld? Weet je als je er geen zin in hebt reageer je er toch gewoon niet op, ik wacht wel tot iemand anders wel even de tijd neemt om er antwoord op te geven.

Lol.
Sorry hoor mij dat zeiden wij ook de hele tijd tegen u:):)

Wil lipo's gaan kopen. Daar zitten meestal geen Traxxas stekkers op. Ben niet zo'n held met solderen. Zijn er ook verloopstekkers, van 4mm bullet naar Traxxas?

Thanks in advance.

je kan het beter solderen, en als je het zelf niet kan dan kan je het misschien door iemand in de buurt laten doen? Als je een verloop tussen zet dan wordt de stroom doorgave steeds minder.

Hoi

Nadat ik er twee weken elke avond een paar pagina's over heb gedaan dit hele topic door te nemen zit ik toch met de volgende vraag.

Heb een erevo bruched uitvoering met twee titaan motoren maar ben toch op zoek naar een betaalbare vervanging hier voor.
Weet imand of er andere motoren in kunnen en zoja welke kan ik dan het beste nemen.

Back