E-REVO topic

hoe stellen jullie eigenlijk jullie slipper clutch af. Ik heb veel gelezen 1/4 of 1/8 slag terug (met moersleutel???). Is ietsje meer dan 1/4 slag goed?

mvg,

mike

moer aandraaien tot de veer compleet is ingedrukt ( dus niet verder draaien, wat wel kan )en dan een 1/4 slag ong terug,zodat er een minimale kier ontstaat bij de veer ( dun velletje papier moet ertussen kunnen )
Dat is zoals ik het toen geleerd had.

ok, bedankt!! ik deed eerst totdat ik mijn moer niet meer verder kon draaien. Nu kan er een a4 papiertje tussen :).

Soow, krijg je n a4tje ertussen? En een a3tje dan?;)

Een vloeitje zal er ook wel tussen passen neem ik aan, he...is alleen wel,veel dunner dan de meeste ....a-bla'tjes

Als je eerst alles vol aangedraaid heb, bestaat de kans dat de slipper nu krom is en werkt mijn methode niet meer. Voortaan dan eerst vragen voor je zelf gaat draaien of RTFM!;-)

op wat voor tandwielverhouding rijden jullie op 4S lipo?

Edit:

en mijn diff heeft in mijn achterste bulkhead wat speling. Is dit normaal?? Die bulkhead zit er nog niet eens zo lang op.

Laatst bewerkt:
kan zijn dat ze hem gewoon niet goed geshimmed hebben in de fabriek... Traxxas is niet echt mugen ofzo... gewoon zelf even shimmen zou ik zeggen...

Hallo allemaal,

Ik heb een uitdaging!

Op mijn diffhuis in de bulkhead zit speling en ik weet niet waar het vandaan komt. Ik dacht eerst dat het door het diff huis kwam dus een nieuwe besteld niet dus. Nieuwe bulkheads besteld vandaag er op gezet en nog niet op gelost???????

Nu het rare ik heb het bij mijn Revo en bij mijn Summit dus ik denk nu toch echt dat ik iets over het hoofd zie.

Ik heb er ff een filmpje van gemaakt in de hoop dat het wat duidelijker isa voor jullie. op het filmpje zien jullie de Summit maar bij de Revo is het net zo. Op de film zitten niet alle schroeven er in maar als ik dit doe geen verschil.

Please help Ronald

dit heb ik ook. hoe moet ik de diffcup shimmen in de bulkhead ?? Heb je daar speciale grote shims voor ofzo???

Laatst bewerkt door een moderator:
kort en krachtig. ;-)

Wat betreft de tandwielverhouding, ik reed op 4 en 6s allebij dezelfde verhouding.
19/54 is een goede allround setting voor beide voltage's, bleven lekker koel iig.

ok, dus ik moet die speling gewoon laten?? Ik heb ooit wel eens gehoord dat dat gewoon in de e-revo en andere traxxas modellen zit.

Voorop gesteld, ik heb er geen verstand van en reageer op eigen bevindingen.

Mijn ERBE heeft het ook, achter iets meer dan aan de voorkant. (Wel iets minder dan die van jou) De Rustler van mijn zoontje heeft het ook.
Denk dat je dat inderdaad wel goed hebt dat ze dit allemaal hebben (in meer of mindere mate).
Als alles heel strak/star zou zijn lijkt het mij makkelijker/sneller breken.
Niet te druk over maken en gewoon raggen met die bak.

Als iemand het oneens is, lees ik dit graag feitelijk onderbouwd en met advies wat te doen.

Plezier van je bashbak.

Back