E-REVO topic

Misschien ff een filmpje ervan? Misschien zien we dan een herkenbaar probleem, zo kom ik er iig niet uit.
Hoop niet dat de regelaar aan zn einde is, mijn onroad tamiya begon ook met stotteren en stond op een dag ineens in de fik!

Vertel dan je gegevens van je lipo's eens.
En maak eens een filmpje dan als je ermee gaat rijden, filmpje van de esc zien we idd niks aan. Denk echt nog steeds dat het met de Lipo cutoff te maken heeft.
Hoe heb je de regelaar ingesteld? Hoe laag staat de LVC?

Dan wordt het een proces van elimineren. Wat kan je allemaal uitsluiten? Zou handig zijn als je dan een maatje hebt met dezelfde spullen.
* gebruik een andere motor, heb je het dan nog, ligt het niet aan de motor
* ga zo het rijtje af met een andere zender/ontvanger, regelaar en servo
Hopenlijk vindt je dan het probleem.

Mijn eerste verdenking gaat uit naar de draden tussen esc en motor, zit daar geen breuk in?
Succes met de speurtocht.
p.s., er staan gunstig geprijsde combi's in het verkoop topic

Ben zelf ook druk aan het. Kijken wat het kan zijn. De lipocut off staat op 22,4v. Ik gebruik lipo's van Orion 3s 4700mah. Deze passen precies in de accu bak van de e-revo. Heb de regelaar al van binnen beken dat ziet er normaal uit. Helaas kan ik niet van motor verwisselen

Het Laagste per cel is 3,7volt. Hij vraagt om de minimale spannig van bijde lipo's samen. Heb hem ook ingestelt via een laptop. Heb wel eens lipo cutoff maar Dan kan ik echt niks meer. Nu komt hij effe later weer terug. Heeft een soort onderbreking. De accu's zijn 45c

vraagje:

ik heb truggy bandjes en ik heb gaatjes in het rubber gemaakt (2-3 mm). Die gaatjes zijn niet super rond, is dit erg en houdt dit het gewoon?

Nu komt hij effe later weer terug. Heeft een soort onderbreking. De accu's zijn 45c

Dat is geen onderbreking. Een lipo herstelt zichzelf altijd enigszins als ie in rust is. Dan stijgt het voltage en kan je weer eventjes rijden, totdat het voltage weer inzakt. Je kunt beter meteen stoppen als de cut-off heeft ingegrepen.

Kijk idd naar je cut-off setting: Heb je'm op auto-lipo staan of op custom?

edit: en hier zou het ook mee te maken kunnen hebben:
Heb de revo zelf een keer in het water gekregen zonder iets te veranderen. gelukkig zonder schade er uit gekomen. volgens mij hoeft het niet.

Laatst bewerkt:
Merk je vanzelf, je kunt er nu toch niks meer aan doen.
Wou je ze anders loskoken en vervangen??

@DRKDGGLR: ff wezen spitten :-), maar dat zou idd ook nog een gevolg kunnen zijn.
Gaat ten slotte toch corroderen op den duur.

Laatst bewerkt:
Heb alles uitelkaar gehaalt en goed schoon gemaakt. maar als ik alles weer goed aan sluit en de regelaar aan zet. geeft hij een bleep en blijft het rode ledje kniperen:confused:.

Back