E-REVO topic

De meeste soorten ducktape zijn wel geschikt... Ik persoonlijk zou alleen geen tape van Kip gebruiken , die kwam niet zo best naar voren in m'n asbest tijd ;)

Ik zou wel eens willen weten waar jullie mee rijden.

Met de long travel and rocker springset of de progressive ?

Heb zelf nu de progressive erop zitten, maar tijdens een landing klapt de bodem vrij hard tegen de grond. En tijdens het remmen klapt de voorkant van de onderkant hard tegen de grond.

Long travel zou ik alleen gebruiken als het echt offroad is met veel hobbels en kuilen , progressive is meestal de beste keuze eventueel met wat zwaardere veren of een iets progressievere rocker.

@ defty welke veren zijn voor de achterkant? Er zitten twee verschillende paren bij.

@ de rest, dank voor jullie reacties, maar is de velg & band combo goed?

Verder nog even weten of de standaard velg of band het beste heelhuids te verwijderen is?

Mischien, maar ik durf er ook geld op te leggen dat je meer geld kwijt bent voor de Mashers dan voor de stock wielen. ;)
Over betere prestaties.. ligt eraan waar je op rijd. de demodag afgelopen zondag in borne maakte ik gewoon frontflips bij het remmen (als ik te hard moest remmen) zelfs met een middendiff in de Revo, op de stock bandjes. (Leem/klei ondergrond.)

Traxxas Split-Spoke Wheel with Talon Tyre (Glued) = 33,55

Pro-Line Maxx Masher (T & E Maxx) = 21,76
+
33.55 - 21.76 = 11.79 voor 2 paar velgen, daarvoor vind je genoeg goede en met offset. Voordeel is dat je nog lekker kunt tapen, nadeel is wel dat je zelf moet plakken.

Heb zelf recent voor een prikkie 1 paar Hong Nor 1'' offset rims met ProLine Badlands (17eu shipped) en 1 paar Hong Nor 1'' offset rims met ProLine Maxx Mashers (27eu shipped), beide zgan, gekocht. Wereld van verschil vs. de standaard GT-2 banden op de Savvy.

Nja, als je denkt dat Talons beter of gelijk zijn aan Mashers vind ik het ook goed. Ik zou zeggen lees de forums er nog eens rustig op na en turf voor jezelf op hoevaak Talons en hoevaak de Mashers worden aangeraden.

ps. Als je fontflips maakt met remmen is het misschien tijd even de Caste Link erbij te pakken? Ofja ieder zo'n voorkeur maar ik vind dat totaal niet relaxt, heb mijn remmen ook flink ingetemt om de frontflips te voorkomen.

@ Egbert, ik heb mijn banden destijds eraf gekookt. Gewoon zorgen dat de banden 10 minuten lang onderwater zijn bij kokend water. Hierdoor wordt de lijm broos en kun je de band zo van de velf afhalen zonder dat de foam kapot gaat.

Traxxas Split-Spoke Wheel with Talon Tyre (Glued) = 0

Pro-Line Maxx Masher (T & E Maxx) = 21,76
+
33.55 - 21.76 = 11.79 voor 2 paar velgen, daarvoor vind je genoeg goede en met offset. Voordeel is dat je nog lekker kunt tapen, nadeel is wel dat je zelf moet plakken.

Fixed ;) je vergeet dat de Talons bij de auto zitten..

Laat ik het zo zeggen, Hoe zou ik andere wielen kunnen aanbevelen, als de originele met een kleine aanpassing perfect werken? is immers een veeeel goedkopere oplossing.

ps. Als je fontflips maakt met remmen is het misschien tijd even de Caste Link erbij te pakken? Ofja ieder zo'n voorkeur maar ik vind dat totaal niet relaxt, heb mijn remmen ook flink ingetemt om de frontflips te voorkomen.

Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat het op de ondergrond aankomt, en dat de talons echt wel verschikkelijk veel grip kunnen hebben.
Ik wist grouwens niet dat je ook een E-Revo had.
Ook een klein detail. Ik heb een middendiff in m'n Revo zitten. check de werking van dat ding maar eens goed bij het remmen, en je zult zien dat je de voorwielen niet meer kunt blokkeren dan. (dan zouden de achterwielen omhoog komen, en sneller draaien, en hierdoor de remkracht van de voorwielen weer verminderen. dit merk ik op eht circuit heel erg, omdat de revo bij erg hard remmen nu niet meer rechtdoor gaat.

anyways, Ik gebruik de talons als bash bandjes, en ben er erg tevreden over. ze slijten amper, en met de gaten in de banden vant het baloonen ook heel erg mee. mja, zal er ook wel aan liggen hoe je ermee rijdt I suppose.

Laatst bewerkt:
Tja, t zal allemaal wel. Wil alleen zeggen dat de meeste mensen Mashers verkiezen boven de Talons (tenminste, dit was zo toen ik nieuwe banden ging kopen, verwacht dat dat niet veranderd is). Dus als je liever geen geld uit wilt geven dan blijf je lekker bij de stockers, wil je wel geld uitgeven dan zijn er betere alternatieven op de markt dan de stock Talons.

ps. middendiff moeten wheelies en frontflips door remmen toch juist tegen gaan / onmogelijk maken of is de werking in de praktijk meer gelimiteerd dan de theorie doet geloven? Heb zelf geen middendiff in de Flux, vind het wheelies te leuk :cool:

De Talon bevielen mij ook best goed op de Revo 2.5 , precies wat Klamath al zei grip en slijtage zijn gewoon goed...

Het middendiff zal wheelies verminderen omdat er dan meer aandrijving naar de voorkant gaat zodra je voorkant lift , stoppies zal het weinig tegen helpen denk ik... Dat is gewoon een kwestie van je rem aanpassen ;)

Ahh okay, thanks 4 the info. Ik dacht dus dat het ook tegen de frontflips zou helpen op dezelfde manier als het wheelies voorkomt. Weer wat geleerd, thanks :).

@defty, ik kijk niet meer of de bodem bij een landing op de grond klapt. Probeer de set-up zo te krijgen dat de respons goed is. Er zitten niet voor niets skid-plates voor en achter:rolleyes:. Dus dat het nemen van een hobbeltje ook goed gaat, zonder front-flip zonder te remmen bij voorbeeld.

Frontflip (of back flip) staat wel spectaculair, maar de enige die er echt blij van worden zijn de onderdelen leveranciers. Het levert een enorme belasting op in de aandrijflijn, en het vreet aandrijfassen. Daarom heb ik punch control ondertussen al op 100% staan. Remvermogen op iets van 30%. Met de voorwielen in de lucht kan je niet meer sturen, en is niet echt effectief (toch)

@defty, ik kijk niet meer of de bodem bij een landing op de grond klapt. Probeer de set-up zo te krijgen dat de respons goed is. Er zitten niet voor niets skid-plates voor en achter:rolleyes:. Dus dat het nemen van een hobbeltje ook goed gaat, zonder front-flip zonder te remmen bij voorbeeld.

Frontflip (of back flip) staat wel spectaculair, maar de enige die er echt blij van worden zijn de onderdelen leveranciers. Het levert een enorme belasting op in de aandrijflijn, en het vreet aandrijfassen. Daarom heb ik punch control ondertussen al op 100% staan. Remvermogen op iets van 30%. Met de voorwielen in de lucht kan je niet meer sturen, en is niet echt effectief (toch)

Enorme belasting in de aandrijflijn? Ik kan me niks lichters voor stellen voor de aandrijflijn dan 50% gas in de lucht, oftewel zonder weerstand?

Of heb ik het fout? :p

Hij bedoeld waarschijnlijk de aanloop. Hoe dan ook, als je er 'langzaam' in komt is het anders dan vanuit stilstand volop de handel intrekken. Ik probeer altijd al rustig te rijden alvorens vol gas te geven. Bovendien heeft mijn Fluxi nog geen kickje gegeven (op beide diff pinions na).

Groot probleem! mijn bestelbedrag is te laag vind ik.

Nog iemand geïnteresseerd in:
4 Bow-Tie tires $ 43,00
4 Maxx Masher T Maxx $46,00
4 Badlands $ 46,00

Die mag dan $ 10 bijdragen aan de verzendkosten ;-)

Komt ook BTW bij maar de dollar is geloof ik € 0,71 dus 46 + 10 = $ 56 / € 40,00 + BTW = 48,00

Scheelt volgens mij behoorlijk wat.

Dus je zoekt nog mensen die ook nog wat willen bestellen of hoe moet ik het lezen ?

EDIT : Je besteld wel veel banden, je bent van plan die allemaal te gaan gebruiken op de beadlocks ? Ik geef zelf de voorkeur aan drie paar gelijmt. Het is rotwerk, maar je doet het 1x en klaar (mits goed gedaan). Met beadlocks blijf je aan het balanceren en schroeven vast en losdraaien, dat zal geen pretje zijn lijkt me.

ps. mijn volgende bandenset worden hopelijk ProLine Mulchers, die lijken me echt wreed voor offroad, onroad houden ze het niet lang vol!!

Laatst bewerkt:
Enorme belasting in de aandrijflijn? Ik kan me niks lichters voor stellen voor de aandrijflijn dan 50% gas in de lucht, oftewel zonder weerstand?

Precies je zegt het zelf al, zonder weerstand. Wanneer bepaalde delen onbelast draaien, worden ze aan een grotere torderende kracht onderhevig waardoor de belasting inderdaad hoger wordt. Dit kan zeker schade opleveren.

ps. mijn volgende bandenset worden hopelijk ProLine Mulchers, die lijken me echt wreed voor offroad, onroad houden ze het niet lang vol!!

Mulchers zijn meer voor het echt losse spul zoals op het strand b.v. , daar zijn ze geweldig.... Als je de noppen trimt doen ze het ook goed op eigenlijk alles wel ...

Heb zelf de Imax "variant" de Step Dawg ;)

Het middendiff zal wheelies verminderen omdat er dan meer aandrijving naar de voorkant gaat zodra je voorkant lift , stoppies zal het weinig tegen helpen denk ik... Dat is gewoon een kwestie van je rem aanpassen ;)

Je moet het niet vergelijken met een Nitro auto hoor.
Het middendiff bij zo'n electro conversie helpt wel degelijk bij het remmen.
Bij een Nitro auto rem je door de as welke aan de voorkant uit het diff komt af te remmen, bij de electro auto's rem je door het middendiff zelf vast te houden.
Het remmen gaat dus op precies dezelfde mannier als het accelereren. :)

Zolang de auto in de lucht hangt zijn de belastingen inderdaad minimaal. (volgens mij), maar het is net dat stukje daarna en daarvoor.

Mulchers zijn meer voor het echt losse spul zoals op het strand b.v. , daar zijn ze geweldig.... Als je de noppen trimt doen ze het ook goed op eigenlijk alles wel ...

Heb zelf de Imax "variant" de Step Dawg ;)
Yupz, voor mul zand of gras lijken ze me echt helemaal te gek. Wellicht dat ik van de winter de wagen waterproof maak en wat paddles ga proberen te scoren, die zien er ook wel nice uit.

Back