E-REVO topic

even off topic ik ben eens gaan bashen met mijn e-revo in de duinen
en ik moet zeggen dat de 775 titan zijn werk doet. maar al dat zand is toch niet goed voor de auto :s

bocht3.jpg

DSC_00219.jpg

flipper.jpg

whooohooo2.jpg

airtime2.jpg

Ik had mijn oog laten vallen op deze van Maximizer. TowerHobbies.com | Maximizer 1/2" Offset 17mm Beadlocks Black

bij het monster.traxxas.com forum zijn alleen discussies over het gebruik van 1/2 offset en 0 offset. Ik weet nog niet of ik offset wil. Wil je ook beadlocks?

@ Lievenwa: zeker mooie plaatjes, wat is het probleem met zand? ik ben vorige week flink wezen spitten in een zandbak van 100 x 200 meter en dat ging perfect, de spur vind ik heel goed beschermd want daar was geen zand te bespeuren.

Laatst bewerkt:
Yep, ik ben dat lijmen ook meer dan zat !

Met die offset vraag zat ik inderdaad ookal, vind de auto meer dan breed genoeg, maar weet niet goed of de standaard velgen met of zonder zijn.

Ik zoek een set banden die ik kan tapen, niet meer los gaan van de velg (die lijm die er standaard op zit is echt bagger) maar verder zo'n beetje hetzelfde zijn als de talons, bevallen best goed.

Heb net eerste ritje gemaakt met de 1/2" offset Maximizers met HPI Dirt Claws. Heb ze getaped en dat was goed te merken, 0 ballooning. Grip was ook stuk beter dan de Talons :)

R01.JPG

R02.JPG

R03.JPG

Kun je eens een foto van de bovenkant maken ? Ben erg benieuwd hoe ver de wielen naar buiten staan door de off set velgen. Weet jij of de originele ook offset hebben ?

HPI dirt claws lijken iets groter dan de Talons niet ?

De standaard rims hebben geen offset. Op de plaatjes van maximizer kun je zien dat de spaken ver naar binnen lopen. Ben overigens ook benieuwd naar de foto.

Net een 45min gereden (packs nog niet leeg) maar alweer de banden los van de velg.. gek wordt je ervan .. De lijm die ik gebruik is goed, maar de fabiekslijm laat echt overal los..

@ Cruiser: ik zit nu achter de computer en zie de foto's (net niet op mijn iphone) zien er wel aardig uit die banden maar het lijkt wel of ze verkeerd om zitten.
Verder was ik even benieuwd of het monteren makkelijk gaat en of de banden gelijk mooi zitten. Heb je voor ons nog even en foto van bovenaf?

Neuh.. da's is het niet voor mij, vind de auto nu al zo breed :-)

Gewoon zonder offset dus voor mij.

@ Egbert thx voor je aanbod en het zoeken van de foto's !

1/2 offset velgen zijn nog erg mooi op de Revo. (kijk bijvoorbeeld naar de standaard wielen van de Revo platinum. traxxas response wheels)

Dit zijn de JConceps Rullux velgen emt Proline Bow Ties er op. :)
Revoairborne.jpg

Smaken verschillen blijkbaar, ik vind net die brede MT banden dichter bij het chassis erg fraai op de standaard Erbe :-)

Maar kan me goed voorstellen dat ie stabieler rijdt met de wielen verder uit elkaar.

De ERBE heeft al een goede handling van zichzelf, mijn Flux had dit echter niet. Het was ook een wereld van verschil om vanaf de stock combo (geen offset) naar een flinke offset te gaan. Handling is echt tig keer beter geworden.

Ik zou voor offset gaan (aangezien het de handling van de wagen ten goede komt) tenzij je veel op een baan raced en een kleine draai circel heel belangrijk is.

Back