E-REVO topic

ik heb gehoord dat de erbe al te koop is maar zie nog weinig mensen hier met een nieuwe .

niemand 1 gekocht ??
groeten wiebe.

hm dan koop ik maar geen brushless revo heb geen zin om alles te veranderen naar stekkers die ik niet heb en niet wil.

Sorry hoor maar je hoeft toch geen bal te veranderen?
Gewoon 2 verloopstekkertjes maken van deans naar traxxas en die tussen ESC en Lipo stoppen.

Voila garantie omzeild?

Want the revo kicks ass?

Traxxas stekkers zijn gewoon goed. Ik ben opnieuw begonnen, en moest alles nog aanschaffen. Ben dus meteen doorgegaan met traxxas stekkers. Op de totale investering maken die stekkers ook niet zoveel uit. Ze zijn denk ik wel beter dan die deans, die vind ik er toch wel een beetje scharrig uitzien.
Mijn reactie was er eerder een van sarcasme, alsof je de keuze voor een auto laat afhangen van het type stekkertje aan de regelaar. De verschillen tussen de revo en de flux zijn duidelijk genoeg belicht in de verschillende topics.

ik heb gehoord dat de erbe al te koop is maar zie nog weinig mensen hier met een nieuwe .

niemand 1 gekocht ??
groeten wiebe.

Yup, ik heb er een. Nog weinig mee kunnen rijden. De lipo's waren wat vertraagd (douane) en moest ik daarna nog omsolderen naar Traxxas plugs (waar ik geen held in ben). Ik heb de ERBE gisterenavond voor het eerste gereden. Vandaag nog een keer.

Anyway. Hij rijdt lekker! En dan vergelijk ik hem met een e-maxx. Flink verschil. Lekker stabiel.
Ik heb hem alleen nog niet op mijn favo ondergrond kunnen testen: hard dirt.

Een oude BMX baan hier vlakbij die met gras begroeid is, was al heel lang niet gemaaid (minimaal 30 cm gras). De zandafgraving tussen arnhem en Elst is onlangs bewerkt en is nu een maanlandschap met teveel kuilen. Door de droogte is het ook nog eens heel veel stuifzand.

Dat beperkte me tot een stukje op kort-gras rijden bij een plaatselijke recreatieplas. Dat ging heel goed. Ik heb punch control op niveau 4 gezet geloof ik. Daarmee trekt ie in gras nog wel (redelijk controleerbare) wheelies. Ik zal hem nog maar een stapje softer zetten.

Na 7 minuten continu optrekken en deels afremmen op stukken van 30 meter was de motor wel behoorlijk warm (net wel of net niet aanraakbaar dus ik schat 55 graden). Mijn 7.4 volt 5000mAh Zippy LiPo's waren denk ik 35 graden ofzo. Gras rijdt natuurlijk wel zwaarder doordat de rolweerstand hoog is.

Ik overweeg een fan op de motor te plaatsen.

HSD :-)

De Deans stekker hebben weinig ruimte om je vingers te plaatsen. Dat staat me er van tegen.

Ik bestelde El Cheapo Traxxas plugs mee met mijn Zippy's (ik denk geen originele Traxxas). Die doen het heel goed. Dat is wel fijn.

Ik kocht eens namaak Deans en die waren zo scheef dat ze niet te gebruiken waren.

ik ga iig een heatsink op de motor plaatsen (finnen in lengte richting van de wagen) en een Pro-Line Slipstream body (ga er iig 2 van bestellen)
Ik zou in ieder geval gaten maken in de originele body voor koeling. (gaten in de voorruit bijvoorbeeld, en in de achterruit. )
anyways, ik kan mijne ophalen, maar gezien eht een behoorlijk eindje rijden is moet ik even kijken wanneer dat word. (mischien volgende week woensdag, gezien ik die avond tijd heb. :) )

Ik heb in ieder geval al een aantal aanpassingen hier liggen voor m'n ERBE als hij hier is.

wat ik hier iig al heb liggen zijn:
-Long wheelbase rear suspention arms
-Swaybar kit
-JConcepts velgen met Pro-Line Bow Tie banden
-spektrum ontvanger voor m'n 3pk zender
-extra sets veren

Op het moment heb ik zelfs nog een MMM v3 op reserve liggen. maar die gaat waarschijnlijk gebruikt worden voor een E-Slayer project waar ik binnenkort mee ga beginnen. :D

waar ik nog aan zit te denken voor de ERBE is een center diff (om wheelies helemaal te voorkomen. ) en dus die Slipstream body van Pro-Line.
en de stalen CVD kit van traxxas. ook moet ik nog kijken of ik de diff's moet verstevigen. heb helaas nog geen alu diff casings gevonden voor de Revo.

Laatst bewerkt:
Sorry hoor maar je hoeft toch geen bal te veranderen?
Gewoon 2 verloopstekkertjes maken van deans naar traxxas en die tussen ESC en Lipo stoppen.

Voila garantie omzeild?

Want the revo kicks ass?

dat is een goede oplossing!

jawoll herr Chronoholic revo kicks butt

Deans laat niks meer door dan TRX connectoren. Ik gebruik zelf altijd 4/6mm connectoren, zijn beter...

Greetz,
Joram

ik heb zelf 2 adaptertjes gemaakt van trx naar 4mm goudcontacten. die ga ik eerst wel even gebruiken. en als dan de garantie periode toch om is, gooi ik die trx connectoren er helemaal uit.
Ik zeg niet dat ze slecht zijn of zo.. maar ik gebruik 4mm contacten omdat deze ook door laders etc gebruik worden.

Laatst bewerkt:
De Deans stekker hebben weinig ruimte om je vingers te plaatsen. Dat staat me er van tegen.

Ik bestelde El Cheapo Traxxas plugs mee met mijn Zippy's (ik denk geen originele Traxxas). Die doen het heel goed. Dat is wel fijn.

Ik kocht eens namaak Deans en die waren zo scheef dat ze niet te gebruiken waren.

Bij HC heb je t-deans 10 paar voor 7 dollar, en die zijn geribbeld, dus ubergrip.
Normale deans zijn wel glad en soms een pain in the ass om los te krijgen.

Verder, wat joram zegt; ook al heeft t-deans een hogere weerstand dan traxxas stekkers; de weerstand is toch klein genoeg anders werden ze niet gebruikt?

Deans laten zo'n 40A door. Leuk voor de gemiddelde gebruiker, maar ik heb er liever wat ronde goudcontacten op. De 6mm versies laten echt alles door, + ze zijn veel handiger dan deans, daar heb je zo kortsluiting mee(eigen ervaring).

Greetz,
Joram

vraag: Als ik met de E-Revo lekker door aan het rijden ben worden vanaf vorige week mijn standaard banden bijna eenkeer zo groot en ovaal?
Hierdoor krijg ik onbalans in de wielen e.d.
a: Is hier een oplossing voor.
b:Kan het gekomen zijn door dat ik de totaale Revo heb afgespoten na een strand bezoek waardoor er water in de wielen zit i.p.v. Lucht?

ja, waarschijnlijk water in de wielen ja. probeer ze goed uit te drukken, en leg we een dagje in de zon neer. dan zou eht wel weer behoorlijk in orde moeten zijn. :)

(waarschijnlijk zitten er aan de binnenkant van de velgen een paar gaatjes, hierdoor zal het naar binnen gelopen zijn. )

Yay! aanstaande Zaterdag kan ik m'n Revo einderlijk ophalen!! :worship: :mrgreen::D (sorry voor de smiley spam,.. maar,... HAPPY!! :D )

nu nog hopen dat ik de dag niet voor de avond heb geprezen, en dat het alsnog weer eens tegen zit! >.<

Velg stuk draaien oplossing en nieuw E-revo chassis

Hey Bricks, bedankt voor de link naar liquidrc.com. Traxxas lipo battery, Hyperion lipo charger, E-Revo, Rustler VXL, Slash Lipo, E-Maxx, NIMH battery heeft een kit met een 2C duo lader en 2x 8000mah 7.2v waterdichte lipos met Traxxas connector en ingebouwde balanskabel. Ze hebben ook 8000mah 11.1v lipos. Helaas zijn die net te dik voor het standaard chassis. Ik heb nog niet een alternatief gevonden als chassis zoals carbonfiber ofzo. Wel komt er binnenkort een aluminium chasis op http://kershawdesigns.com/. Dan kan ik er 2 8000mah 11.1volts op snoeren. Echt te gekke site voor de E-revo freaks met brute electromotor alternatieven. Ook een te gekke alu rolbar gevonden voor bijv rijden zonder die speelgoed kap en betere koeling: RC Solutions. Zo …. genoeg om weer te veel geld aan uit geven.

Ik rij sinds een week met de brushless en heb meteen een voorwiel gesloopt. Borgmoer zat niet goed vast en hij heeft de hex grip in de velg helemaal rondgeslepen. Oplossing: heb de aluminium hex set van de as af gehaald en in de velg gedraaid. Vervolgens met een soldeerbout de vorm er weer redelijk ingesmolten rond het aluminium. Daarna het aluminium eruit en de vorm handmatig nog wat dieper in de velg gesmolten. Hierna heb ik het aluminium in een cellofaanfolie gewikkeld en wat epoxy lijm in de rand van de hex vorm van de velg gespoten. Toen het contra -aluminium er weer vlug ingestopt en de epoxy wat uit laten harden. Door het celofaan ertussen kreeg ik het alumium weer uit de hex vorm. Doet het nu weer perfect. Heb de moeren meteen met blauwe lock tight vastgezet om het lostrillen in de toekomst te voorkomen.

De E-revo BL rijdt ongelofelijk goed en op bijna alle ondergronden. Bij mij achter vandaag op een grote bouwput geweest. Overal komt hij over en doorheen. Alleen op de weg vind ik hem echt te zwabberig. Heeft iemand hier ervaring met harde banden op velg ? Lijkt me kicken om met de Revo ook beter op een asfalt circuit of parkeerplaats highspeed te racen.

@triumph,
Wat jij omschrijft wordt ballooning genoemd. Kan verholpen worden door de banden te tapen. Banden van de velgen halen. Paar minuten in kokend water, en de lijm laat los. Pas op, kost je de chroom van de velgen. Alternatief is inpakken in de alufolie en 10 minuten in een oven van ca. 100 graden.
Voorzichtig de banden van de velgen halen. Waarschijnlijk zal er wel veel zand uitkomen. Banden binnenste buiten keren, goed ontvetten en 2 lagen ductape eromheen wikkelen. Inserts goed schoonmaken en laten drogen. Velgen goed schoonmaken. Vervolgens de hele boel weer in elkaar zetten en lijmen. Lijmen gaat makkelijker als je om de band een elastiek trekt of een er isolatie tape omheen plakt. Eén kant van de band lijmen, 24 uur laten drogen en dan pas de andere kant lijmen.
Vervolgens kan je de wielen balanceren (heb ik pas een keer gedaan, maar het verschil is merkbaar). Ik heb een oude aandrijfas gedemonteerd, in de wieldrager met de beste lagers gestopt. Wiel erop, zwaarste punt zakt naar beneden. Markeren, wiel eraf, en "putty" erin gestopt. Ik heb van die 2-componenten reparatie pasta gebruikt. Zijn ook andere producten voor. Wiel er weer op en kijken of er meer balans is. Vervolgens heb ik allerlei oude metalen (visloodjes, schroeven) in de putty gestopt, totdat het wiel mooi rond draait.

Ballooning kan al gebeuren met nagelnieuwe banden, wordt wel versterkt door de aanwezigheid van zand in de band. Hier zijn nog geen remedies tegen. Vriend van mij gaat het met crawler velgen proberen. Kan je eenvoudig uit elkaar halen om het zand uit te halen.
Ik heb nog geen reviews gelezen van off-road banden geen last van ballooning hebben.

Ballooning kan al gebeuren met nagelnieuwe banden, wordt wel versterkt door de aanwezigheid van zand in de band. Hier zijn nog geen remedies tegen. Vriend van mij gaat het met crawler velgen proberen. Kan je eenvoudig uit elkaar halen om het zand uit te halen.
Ik heb nog geen reviews gelezen van off-road banden geen last van ballooning hebben.

Pro-Line Dirt Paws, heb ze op m'n Team Losi XXX-T MF2 zitten, die baloonen helemaal niet. :)
het uitzetten van de band word inderdaad balooning genoemt, maar hij heeft het ook over een flinke onbalans in de wielen, dan lijkt het mij dat er toch wel degelijk water in meot zitten. want baloonen is op zich neit erg, worden de wielen alleen maar iets groter, maar met een (grote) onbalans, vliegt je hele wielophanging in no-time uit elkaar.

5608_action_fs.jpg

Ik vind dit wel een mooi voorbeeld.

Back