E-REVO topic

Plastic aandrijfassen worden zo getordeerd door de kracht....

Stalen is eenmaal de aanschaf, daarna geen kosten meer en geen gezeik van kapotte assen:)

In de US kosten ze ook niet erg veel hoor;)

Greetz,
Joram

ligt er ook aan hoe je ermee rijdt. (hoewel, als ikd e revo heb, gaan we wel 2 complete sets stalen assen bestellen in amerika.)

de kunststof assen in m'n vaders brushless E-Maxx zitten er nog steeds onder.

Thanks voor jullie reacties.

Bricks ik heb een paar lipo 7,4 5000miha besteld ik zie dat jij die ook gebruikt rijd dat goed? heb je dan veel veranderd?

groeten Ronald

ligt er ook aan hoe je ermee rijdt. (hoewel, als ikd e revo heb, gaan we wel 2 complete sets stalen assen bestellen in amerika.)

de kunststof assen in m'n vaders brushless E-Maxx zitten er nog steeds onder.

Waar bestel jij dat?? ik zoek wel maar kom er niet echt uit!!:confused::confused:

Ik heb nog geen getordeerde assen gehad. Wel dat de kruiskoppeling uitlubbert, en vervolgens afbreekt. Maar gelukkig kan je voor 9 euro 2 halve assen krijgen, met dus het uitgelubberde gedeelte. De achterassen hebben door de stof die de voorwielen opwerpen het zwaarst. Ik heb de achter aandrijfassen (bijna versleten) naar voren gehaald, en gezorgd dat ze andersom belast worden. Verlengt de levensduur weer een paar weken.
@diver, Ik heb geen vergelijk met zwaardere accu's, maar ik ben tot nog toe tevreden met 5000 mah. Maar als ik weer nieuwe accu's moet kopen, onderzoek ik zeker of ik ook aan gunstig geprijsde 8.000 mah accu's kan komen. Kan je toch weer een tijd langer rijden. Ik heb geen behoefte om op 3s te gaan rijden. Dat is meer voor de show of als je enige doel topsnelheid is.

Ik heb nog geen getordeerde assen gehad. Wel dat de kruiskoppeling uitlubbert, en vervolgens afbreekt. Maar gelukkig kan je voor 9 euro 2 halve assen krijgen, met dus het uitgelubberde gedeelte. De achterassen hebben door de stof die de voorwielen opwerpen het zwaarst. Ik heb de achter aandrijfassen (bijna versleten) naar voren gehaald, en gezorgd dat ze andersom belast worden. Verlengt de levensduur weer een paar weken.

Dat komt neit door het stof, maar omdat de achterste as bij het optrekken het meest belast word. (denk maar aan wheelies bijvoorbeeld, elke keer bij eht optrekken heb je een vergelijkbare belasting. iets minder extreem natuurlijk als je geen wheelie trekt uiteraard. :) )

Ik bedoelde met getordeerde assen ook de kunstoffen delen van de kruiskoppeling.

@Driver: Zoek maar eens op ebay.com . de laatste keer dat ik onderdelen uit amerika heb gehaald heb ik ze bij een winkel gekocht welke onder de naam hopmeup op ebay stond. ging perfect, helemaal geen problemen mee gehad. (alleen dat de douane er eeuwen over deed.. terwijl de rekening etc er gewoon bij zat. de zending was binnen 2 dagen in nederland, en heeft daarna 2 weken bij de douane gelegen! >.< )

Bij mij heeft een pakketje een maand bij die ***douane gelegen:(

Ik heb bij heel veel shops op Ebay gekocht, van US tot canada etc... Allemaal toppie:D

Greetz,
Joram

swaybars

Kan iemand me uitleggen hoe die swaybars werken. Ik snap dat ie mindersnel omgaat maar hoe komt dat:confused::confused:

Thanks

Kortgezegt, je verbint beide draagarmen met elkaar en daardoor kan je auto veel minder overhellen;)

Je draagarmen kunnen immers niet meer los van elkaar bewegen, dus als de ene wat wil, doet de ander vrolijk mee...

Greetz,
Joram

De swaybars kunnen (gelukkig) nog wel torderen. (anders zou je hetzelfde effect hebben als een starre as zo'n beetje. )
als je door een bocht gaat komt de draagarm aan de buitenkant van de auto omhoog (t.o.v. het chassis.) de Swaybar zorgt ervoor dat de andere draagarm ook iets mee getrokken word, hierdoor trekt de hele auto zich als het ware naar beneden in een bocht, en zal deze niet zo snel omvallen.

@klamath, het komt wel degelijk door het opwerpen van het stof door de voorwielen dat de achterassen het zwaar krijgen. Niet alleen de koppelingen, maar ook de assen zelf vertonen flinke gebruiksschade door alles wat er door de voorwielen tegen aan geslingerd wordt.

Ik heb pas ook nog hele goede ervaringen opgedaan bij liquidRc.com. Motto: Home of no bullshit worldwide shipping. Versturen alles voor 99 dollarcent. Ik had de bestelling binnen 3 dagen in huis. Ze zijn alleen iets beperkter in hun assortiment, maar bijvoorbeeld aandrijfasjes (plastic deel) hebben ze voor $7.47 per 2 stuks

hoe krijg je het voor elkaar dat de voorwielen er zooi tegenaan kunnen gooien dan?

intro9.jpg

Bricks bedoelt de aandrijfassen, van de achterkant!!!

Gene center assen he:p

Ik bestel NOOIT meer wat bij Liquid RC, superslechte service daar(weten ze überhaupt wel eens wat dat is...)

Ze reageren niet op mailtjes, zelfs niet op hun paypalemail... 1e bestelling was het al raak, maar liefst!!! 3 setje aandrijfassen zaten er niet bij, over gemaild maar an een jaar nog geen reactie....

Ook een keer een geschil gehad, proberen ze alles op mij af te schuiven, nee, Liquid rc, world of no bullshit, dat vliegertje gaat NIET op:(

Greetz,
Joram

hmm, fair enough. maar kijk maar eens naar de staat van de center assen. dan zul je zien dat de achterste center as er slechter aan toe is dan de voorste. en dat is wat ik bedoel. :)

Ik beweer toch ook van niet?

Ook door zand en steenslag slijten ze eerder, want je achterdraagarmen zijn alitjd vies, meer voor haast niet..Dat is waar Bricks op doelt;)

Greetz,
Joram

Achterste center as gaat door zijn lengte wat eerder slinger is mijn idee. En dan slaat hij tegen het chassis aan. Ik heb daar inderdaad ook slijtplekken op mijn as zitten. In de kruiskoppeling zelf zie ik nog geen zorgwekkende slijtage. Heb wel foto's gezien dat het plastic was gesmolten zelfs.

En ik bedoelde inderdaad de aandrijfassen van de wielen. Ik heb foto's gezien dat ze er zelfs spatlappen aan de voorzijde van de achterarmen hadden gemonteerd. En iemand die de aandrijfassen had omgedraaid. De stofkappen aan de kant van het dif had gemonteerd. Ook had die mijnheer de aandrijfassen zo aangepast, dat de stofhoezen aan de kant van het dif kwamen. De kruiskoppleingen zaten volgens die mijnheer in de wielhouders al redelijk beschermd.

Je ziet dat vooral bij truggy's: spatlappen voor zand....

Werkt goed en bespaart je veel slijtage en uitvallers...

Greetz,
Joram

lipo

ik heb mijn lipo accu's maar u hoe doen jollie dat met die kabeltjes die staan recht omhoog:confused::confused::confused::confused:

Graupner 2 cellen lipo accu, 5000 MAh hard case

Help!!!!

Back