DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

@ retep ... 500 m bereik klopt niet tenzij je tussen de P3 en je rc bomen o.i.d. hebt zitten. In open veld zonder obstakels ertussen moet je zover ik weet een bereik van 3-5 km kunnen halen.
Net even opgezocht en volgens DJI : Max Distance Up to 5 km
http://forum.dji.com/thread-33091-1-1.html

@ RJS.... zwart zal zeker minder reflecteren maar eerlijk gezegd ben ik dit probleem nog niet eerder tegen gekomen. Misschien dat je dit probleem kunt plaatsen op het DJI forum?
http://forum.dji.com/forum-68-1.html

het schijnt zo te zijn dat de europeese drones een mindere reikwijdte hebben dan
ameikaanse drones, en dat word geactiveerd zodra je p3 gekocht hebt en
voor het eerst aanzet en de gps dan ziet wat je locatie is, en dan automatisch
de reikwijdte voor europa instelt, en daar valt niks aan te doen of te omzeilen.

ik heb voor een paar euro een antenna steuntje gekocht op ebay welke altijd de antennes parralel houd, ik had zonder dat ding ook geen moeite de 1.5 km te halen, verder heb ik niet geprobeerd ook

verder houd bij de yuneec rekening met dat dat obstakel vermijd ding dik extra kost, wel een mooie quad al ben ik nooit super onder de indruk geweest van de 4k camera van de yuneec

Het klopt dat in EU de reikwijdte minder is. Als ik het goed heb dan komt dat doordat je eerst je video signaal verliest. Daar is wel een oplossing voor namelijk de Litchi app. Ipv slechts 8 eu kanalen beschik je over de volledige 32 kanalen en kun je de bautrate van de video hoger maar ook lager zetten wat resulteert in een groter bereik. Het is natuurlijk maar wat je wilt, persoonlijk zal ik nooit zo ver gaan met mijn Phantom maar ik vind het wel fijn te weten dat het wel zou kunnen. Mijn ervaring met grote afstanden is eigenlijk saai. Spannend voor de eerste keer maar het terug komen duurt lang en is dus saai. Heb zelf ooit +7km weggevlogen met mijn FPV vliegtuig. Leuk om te hebben mee gemaakt maar na die ene keer nooit meer gedaan.

ik heb voor een paar euro een antenna steuntje gekocht op ebay welke altijd de antennes parralel houd, ik had zonder dat ding ook geen moeite de 1.5 km te halen, verder heb ik niet geprobeerd ook

verder houd bij de yuneec rekening met dat dat obstakel vermijd ding dik extra kost, wel een mooie quad al ben ik nooit super onder de indruk geweest van de 4k camera van de yuneec

Dat obstakel vermijd ding is bij de prijs inbegrepen en kost hij dus 1799 euro en krijg je er niet 1 maar 2 accu's bij en een hardcase back pack, dus zeer compleet kan ik wel zeggen.
En het lijkt mij sterk dat die 4k camera minder presteert dan de 2.7k op mijn P3, dus daar zou ik niet van op achteruit gaan denk ik zo. En ook de lipo's zijn stukken goedkoper
dan van een dji, en heeft de yuneec wel een hele mooie afstandsbediening dat een combinatie is van een uit de kluiten gewassen tablet en een remote controller in een,
dus ook een stuk praktischer dan een 10 inch tablet op dat wankele steuntje van de dji remote controller, en zit er een zonneklep bij voor het geïntegreerde scherm.
Moet je eens al die extra's bij dji gaan kopen. dan ga je het niet halen met 1800 euro, en zit er geen obstakel vermijd ding op.
Ik wilde eigenlijk wat extra spullen voor m'n P3 gaan kopen, maar ik wacht nog even, want die yuneec is wel heel erg aantrekkelijk aan het worden.

Het klopt dat in EU de reikwijdte minder is. Als ik het goed heb dan komt dat doordat je eerst je video signaal verliest. Daar is wel een oplossing voor namelijk de Litchi app. Ipv slechts 8 eu kanalen beschik je over de volledige 32 kanalen en kun je de bautrate van de video hoger maar ook lager zetten wat resulteert in een groter bereik. Het is natuurlijk maar wat je wilt, persoonlijk zal ik nooit zo ver gaan met mijn Phantom maar ik vind het wel fijn te weten dat het wel zou kunnen. Mijn ervaring met grote afstanden is eigenlijk saai. Spannend voor de eerste keer maar het terug komen duurt lang en is dus saai. Heb zelf ooit +7km weggevlogen met mijn FPV vliegtuig. Leuk om te hebben mee gemaakt maar na die ene keer nooit meer gedaan.

ik heb nou dik 10 vluchten gedaan in een straal van 500m, en dat is niks als je over weilanden vliegt, dus wil je wel eens verder kunnen kijken dan dezelfde omgeving heel de tijd.
Verder heb ik nog garantie op de mijne, dus wil ik geen litchi gebruiken, want dan vervalt de garantie. En dan nog heb ik mijn twijfels, want ik zit ook op het dji forum,
en daar heb ik nog niemand over litchi gehoord en dat de volledige kanalen beschikbaar zijn, dus dat zou ik eens moeten opzoeken.

Ik gebruik Litchi en ik heb 32 kanalen en kan de bautrate veranderen. De Litchi app heeft op dit moment meer mogelijkheden dan de Go app.
Is genoeg te vinden over Litchi op het dji forum.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik Litchi en ik heb 32 kanalen en kan de bautrate veranderen. De Litchi app heeft op dit moment meer mogelijkheden dan de Go app.
Is genoeg te vinden over Litchi op het dji forum.

dat dji configs in het filmpje had ik al eens geprobeerd, en kreeg ik wel ineens alle kanalen...tot ik de drone ook aanzette,
en toen sprong het weer terug naar 8 kanalen, dus dat werkte niet.
En verder zal ik mij eens inlezen op dat litchi gebeuren, en of dat wel alle 32 kanalen beschikbaar maakt, dus toch bedankt voor de tip.

Dat obstakel vermijd ding is bij de prijs inbegrepen en kost hij dus 1799 euro

Dat is niet helemaal waar, de Yuneec Thyphoon H heeft standaard zijn eigen ultrasonic proximity detection systeem om grote objecten te kunnen ontwijken.

Maar in de toekomst komt er ook nog een uitbreidings- module met de Intel RealSense-camera (wat in de meeste demo video's gebruikt word).
Hiermee kan de Yuneec Thyphoon H met meer precisie de omgeving realtime in kaart kan brengen en daardoor ook veel kleinere objecten kan ontwijken.
(deze word dus niet standaard mee geleverd met de Yuneec Thyphoon H).

Dit is een demo met de Intel RealSense camera.

Maar volgens mij kan dit beter verder besproken worden in: http://www.modelbouwforum.nl/threads/yuneec-typhoon-h-ontwijkt-zelf-opstakels.237803/

Laatst bewerkt:
De gele NFZ heeft dji nu veranderd in groene. Deze hoeven niet te worden unlocked :banana:. Gelukkig heeft DJI toch geluisterd naar de commentaren op het dji forum. Het is nog steeds beta maar ik denk dat de officiële versie er nu snel aankomt. Nu nog hopen dat in de volgende update het vibratie probleem ook wordt opgelost.
NFZ new.JPG

Laatst bewerkt:
Dit is goed nieuws lijkt me...kan ik zonder zorgen in het bos vliegen dat ten zuiden van breda ligt.
Erg mooi om bijvoorbeeld te vliegen boven de galderse meren, onder Breda, ietsje onder de A58.
Laat het mooie weer maar snel komen!

Ja, had het ook gezien, stuk beter. Helaas heb ik er nog steeds een slecht gevoel bij dat een extern bedrijf dit real time kan aanpassen en je bent volledig afhankelijk van hun ICT infrastructuur.
vorige week waren al een aantal mensen, inclusief dji testers die niet konden vliegen doordat de validatie niet doorkwam. Geen bericht waarom, maar waarschijnlijk server problemen..

Dat wil je niet!, als ze dit serieus willen aanzetten dan zullen ze ook een volledig redudante server infrastructuur nodig hebben met meerdere koppelvlakken want dit bepaald dus of mensen kunnen vliegen of niet.

Maar goed, er wordt dus wel info opgepikt door dji over verbeterpunten

Hoewel ik al een geruim aantal jaren met RC in de weer ben eigenlijk nooit lid geworden van het forum. Reden was dat ik de hobby op een eenvoudige schaal voerde en eigenlijk veel las maar geen interactie had met leden. Omdat ik deze week mijn P3 adv binnen krijg en dit hele forum doorgelezen heb dacht ik meteen ik schrijf me in. Dit omdat ik verwacht dat ik wel wat hulp kan gebruiken en wellicht later ook kan bieden. Meteen een vraag. Ik kom er toch onvoldoende achter of je de P3adv ook zonder tablet/tel kan vliegen. Ik lees her en der wel dat het kan maar dat komt niet overtuigend binnen bij me. Iemand ervaring? Daarnaast stel dat dat zonder problemen kan. Wie of wat of hoe belemmerd dan dat je in een NFZ zou opstijgen?....met name hoe dit werkt. Niet dat ik graag in een NFZ zou willen vliegen dus begrijp me niet verkeerd....

zo gister me drone weer getest na dat hij terug was vanwege het vibratie probleem de vibratie is bijna weg niet helemaal dus hoop dat ze snel met een update komen zo dat ik er van af ben

het wordt steeds gekker, of ze worden steeds gekker....:eek:
http://nos.nl/artikel/2084071-hoe-voorkom-je-aanslagen-met-drones-met-een-roofvogel.html

tsja... je kunt aan een Phantom natuurlijk een megabom hangen :rofl:

carbon props er op dan kunnen ze gelijk 2 protheses kopen voor die vogel:P

@ yamahaa:
Waarom zou je zonder tel of tab gaan vliegen? Dat is juist het mooie van de Phantom, je kan zien wat je filmt en bovendien mis je dan alle mooie extra's. In het grootste deel van NL kun je gewoon opstijgen, echter in de gele zones moet je deze unlocken, vind zelf deze optie niet ok maar goed das mijn mening. De groene zone's vind ik ok, je krijgt een waarschuwing maar je kunt gewoon blijven vliegen, en dat is en blijft dan je eigen verantwoordelijkheid.

@ erwin luijks:
Heb gelezen dat ook de lage temperatuur debet schijnt te zijn aan de vibratie problemen. Blijft natuurlijk slordig van dji dat dit gebeurd.

p.s. arme vogels, hehe

@V4

Ik wil niet vliegen zonder tab. Maar ik vraag me af of het zou kunnen met de P3adv. Dus ik benieuwd of iemand ervaring heeft of het kan en het wel eens gedaan heeft. Daarnaast ben ik benieuwd als het kan HOE en OF er dan ook een belemmering is in de NFZ. Niet dat ik het wil maar ik ben benieuwd of iemand dat echt weet. Ik heb interesse hoe het werkt..ik verdenk nl de tablet dat die gaat zorgen dat je niet kan opstijgen in de nfz. Niet dat ik dat wil maar heb er interesse in ...dus als iemand hier iets over weet dan hoor ik het graag.

ik houd hem nog mooi even op de oude fw, nergens last van nu en wil dat graag zo houden

@V4

Ik wil niet vliegen zonder tab. Maar ik vraag me af of het zou kunnen met de P3adv. Dus ik benieuwd of iemand ervaring heeft of het kan en het wel eens gedaan heeft. Daarnaast ben ik benieuwd als het kan HOE en OF er dan ook een belemmering is in de NFZ. Niet dat ik het wil maar ik ben benieuwd of iemand dat echt weet. Ik heb interesse hoe het werkt..ik verdenk nl de tablet dat die gaat zorgen dat je niet kan opstijgen in de nfz. Niet dat ik dat wil maar heb er interesse in ...dus als iemand hier iets over weet dan hoor ik het graag.
Ik heb het zojuist even getest met mijn P3A, en vliegen zonder smartdevice gaat prima. Overigens geen idee of hierdoor het vliegen in NFZ's mogelijk is. In theorie zouden de GPS coordinaten + de radius in de phantom of remote opgeslagen kunnen zijn tijdens de eerste registratie/activatie.

Back