Ik heb aan het eind vd zomer van 2015 een P3 advanced gekocht, en geen pro want ik heb geen 4k pc monitor of tv, dus onzin om dan 300 euro meer uit te geven voor een 4k model.
En de 2.7k camera maakt dus ook haarscherpe hd beelden, dus prima zo. Verder baal ik wel dat de nieuw prijzen ineens flink gezakt zijn, want ze zijn dik 200 euro goedkoper geworden
in de paar maanden dat ik de mijne heb aangeschaft. En wat ook tegenvalt is de reikwijdte, want ik haal met moeite 500m afstand, en dan krijg ik de melding signal lost,
en dat terwijl ik toch filmpjes heb gezien waarin men makkelijk 3km haalt, zonder enige mods of aanpassingen. En is er dan ook 1 regel waar ik mij niets van aantrek
en dat is dat de drone ten alle tijde in het zicht van de piloot moet vliegen, en dat is gewoon onzin, want als je 200 meter ver vliegt, dan zie je heel je drone niet meer,
en daarvoor hebben we dan ook de camera en monitor, en is het juist de opzet om in fpv te vliegen, en kijk ik dan ook heel niet waar de drone vliegt,
want na 200 meter zie je net een stipje, en niet wat de voor of achterkant is, want daarvoor is het dan ook maar een klein ding.
Ik huur dus een hobbyruimte bij een boer, dus daar vlieg ik dan ook over de weilanden en niet in de bebouwde kom, want ik zou niet willen dat hij uit de lucht valt
en dan op iemands auto valt, of erger nog, op iemands hoofd, dus daar houd ik mij dan wel aan.
Verder heb ik na de aanschaf mij eerst vertrouwd gemaakt met de drone, dus eerst alles geleerd hoe het werkt en toen voorzichtig een eerste vluchtje gemaakt op een
leeg weiland en zo langzaam vertrouwd geraakt, en vandaar ik nog niet gecrashed ben of domme fouten heb gemaakt waardoor m'n drone een eigen willetje
heeft gehad.
Verder heeft de camera wel last van de zon, dus als je tegen de zon in vliegt en filmt, dus zat ik te denken om een filter te kopen, en dacht aan de nd8.
Is dat een goede keuze?
Verder zit ik zelfs te twijfelen of ik hem weer te koop zet, want yuneec heeft nu een nieuwe drone op de markt die zelfs in de follow mode, obstakels kan ontwijken,
en dat is wel een hele grote verbetering, en heeft hij 6 rotors ipv 4, dus nog veiliger als er bv 1 uit zou vallen, en die zou rond de 1700 euro moeten gaan kosten,
en die heeft gewone lipo packs, en die lijken mij een stuk minder duur dan de dure accu's van dji.
Verder zag ik dat er ook chinese namaak accu's zijn voor de dji, maar daar heb ik geen vertrouwen in, zeker niet als ze maar 3 tientjes goedkoper zijn
dan de originele, dus voor dat geld zou ik dan geen risico nemen, en braaf de originele kopen.
Maar goed, ik hoop nu op een beetje goed weer, want ik wil wel weer eens een paar vluchtjes maken.