DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Standard maakt gebruik van wifi de Advanced van Lightbridge, deze geeft een veel beter videobeeld naar je rc dan wifi en natuurlijk een veel groter bereik. De cam van de standard en de Advaced kunnen beide 2.7K aan.

Dan heb je nu ook nog de Phantom 4K, ongeveer als de standard maar dan met 4K

http://www.dji.com/products/compare-phantom

Laatst bewerkt:
Ik heb geen behoefte aan 4K. Dus dit valt dan of, net als de pro-versie.
Maar het beeld naar je RC is minder van belang, dit is immers niet het opgenomen beeld.
Het zal voldoende zijn om te vliegen neem ik aan?

Je zou de filmpjes op youtube eens kunnen bekijken, dji Phantom 3 standard vs Advanced......
Geen idee of de standard ook de Go app gebruikt maar daar kun je naar googlen.

Vandaag bericht gehad over me drone

De trilling is ontstaan door de gains die veranderd waren door de update
Ze hebben deze opnieuw ge-update en alles weer goed afgesteld
Denk dat ik hem deze week weer terug heb

Ik heb geen behoefte aan 4K. Dus dit valt dan of, net als de pro-versie.
Maar het beeld naar je RC is minder van belang, dit is immers niet het opgenomen beeld.
Het zal voldoende zijn om te vliegen neem ik aan?

Je had je keuze dus al bepaald. Veel plezier met de standard, daar zal je geen spijt van krijgen.

de video kwaliteit van de standaard is helemaal niet beter, hij mag dan wel 2.7 k zijn, de sensor is van een goedkoper type wat resulteert in minder mooi beeld, ook is inmiddels de advanced 2.7 en de advanced heeft 60fps mogelijkheid op 1080p welke de standaard niet heeft, de advanced is nu super goedkoop met 899 euro, beter krijg je het niet voor het geld.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie af en toe reflectie van de propellers in mijn video-opnamen, met name met de zo'n in de rug. De propellers zelf zijn niet te zien. In foto's zie je soms lichte vlekken bijvoorbeeld in een grasveld. Ik denkt dat dat ook get gevolg is van reflectie van licht via de propellers. Zit nu te deken om een paar van die zwarte Carbon propellers te kopen, hoe wel ik al gehoord heb dat je die moet balanceren of iets dergelijks. Een foute gedachtengang?

Wat betreft het trillen van de drone. Hoewel het geen gevolgen heeft voor de beeldkwaliteit vind ik dat ook mijn drone behoorlijk trilt. Is dit af te stellen en kan je het zelf doen?

Ik zie af en toe reflectie van de propellers in mijn video-opnamen, met name met de zo'n in de rug. De propellers zelf zijn niet te zien. In foto's zie je soms lichte vlekken bijvoorbeeld in een grasveld. Ik denkt dat dat ook get gevolg is van reflectie van licht via de propellers. Zit nu te deken om een paar van die zwarte Carbon propellers te kopen, hoe wel ik al gehoord heb dat je die moet balanceren of iets dergelijks. Een foute gedachtengang?

Je zou ook een camera filter kunnen overwegen...

v.w.b. de props, je zou de cam misschien iets naar beneden kunnen richten, wellicht is slechts een heel klein stukje genoeg om de props uit beeld te krijgen? Een ND filter voor de belichting kan veel helpen. Kan ook zijn dat je niet de juiste cam instellingen gebruikt.

Heey wie van jullie heeft er filters zo
Ja welke zijn voldoende zat zelf aan zoon 3 pack te denken maar als jullie zegen aan een nd4 of 8 heb je al
Genoeg hoef ik
De rest niet aan te schaffen :p

Ik denk dat het verstandig is om je eerst eens wat meer op de hoogte te stellen waarom en hoe je zulke filters kunt gebruiken. Je kunt op youtube heel veel filmpjes hierover vinden. Heb er vast één voor je opgezocht.
Als je de cam belichting op auto hebt staan kun je als je een overbelicht deel hebt daar gewoon op dat deel van je scherm klikken dan past de cam zich aan. Als je aan video nabewerking doet dan kun je het best in LOG opnemen, ziet er niet zo mooi uit maar met video nabewerking kun je veel meer en beter aanpassen waardoor je uiteindelijk en beter resultaat krijgt. Als je niet zo bekend bent met video nabewerking dan kun je beter None gebruiken.

Laatst bewerkt:
ik ben ook niet zo fan van filters, maakt de boel toch vaak vager, sommige vinden dat mooier, ik niet :)

ik heb dat cpl filter en doet niks in mijn ogen, zijn ook aardig wat films op youtube die vele filters ontkrachten en laten zien dat het er vrijwel nooit beter op wordt, zijn meer fotograven filmpjes dan drone specifiek, een goed cpl filter zou ook eerder richting de 80 kosten dan die flut die ik heb :)

Ik heb aan het eind vd zomer van 2015 een P3 advanced gekocht, en geen pro want ik heb geen 4k pc monitor of tv, dus onzin om dan 300 euro meer uit te geven voor een 4k model.
En de 2.7k camera maakt dus ook haarscherpe hd beelden, dus prima zo. Verder baal ik wel dat de nieuw prijzen ineens flink gezakt zijn, want ze zijn dik 200 euro goedkoper geworden
in de paar maanden dat ik de mijne heb aangeschaft. En wat ook tegenvalt is de reikwijdte, want ik haal met moeite 500m afstand, en dan krijg ik de melding signal lost,
en dat terwijl ik toch filmpjes heb gezien waarin men makkelijk 3km haalt, zonder enige mods of aanpassingen. En is er dan ook 1 regel waar ik mij niets van aantrek
en dat is dat de drone ten alle tijde in het zicht van de piloot moet vliegen, en dat is gewoon onzin, want als je 200 meter ver vliegt, dan zie je heel je drone niet meer,
en daarvoor hebben we dan ook de camera en monitor, en is het juist de opzet om in fpv te vliegen, en kijk ik dan ook heel niet waar de drone vliegt,
want na 200 meter zie je net een stipje, en niet wat de voor of achterkant is, want daarvoor is het dan ook maar een klein ding.
Ik huur dus een hobbyruimte bij een boer, dus daar vlieg ik dan ook over de weilanden en niet in de bebouwde kom, want ik zou niet willen dat hij uit de lucht valt
en dan op iemands auto valt, of erger nog, op iemands hoofd, dus daar houd ik mij dan wel aan.
Verder heb ik na de aanschaf mij eerst vertrouwd gemaakt met de drone, dus eerst alles geleerd hoe het werkt en toen voorzichtig een eerste vluchtje gemaakt op een
leeg weiland en zo langzaam vertrouwd geraakt, en vandaar ik nog niet gecrashed ben of domme fouten heb gemaakt waardoor m'n drone een eigen willetje
heeft gehad.
Verder heeft de camera wel last van de zon, dus als je tegen de zon in vliegt en filmt, dus zat ik te denken om een filter te kopen, en dacht aan de nd8.
Is dat een goede keuze?
Verder zit ik zelfs te twijfelen of ik hem weer te koop zet, want yuneec heeft nu een nieuwe drone op de markt die zelfs in de follow mode, obstakels kan ontwijken,
en dat is wel een hele grote verbetering, en heeft hij 6 rotors ipv 4, dus nog veiliger als er bv 1 uit zou vallen, en die zou rond de 1700 euro moeten gaan kosten,
en die heeft gewone lipo packs, en die lijken mij een stuk minder duur dan de dure accu's van dji.
Verder zag ik dat er ook chinese namaak accu's zijn voor de dji, maar daar heb ik geen vertrouwen in, zeker niet als ze maar 3 tientjes goedkoper zijn
dan de originele, dus voor dat geld zou ik dan geen risico nemen, en braaf de originele kopen.
Maar goed, ik hoop nu op een beetje goed weer, want ik wil wel weer eens een paar vluchtjes maken.

Ik fotografeer natuurlijk niet op de automaat, maar volledig manual en belicht standaard iets onder. Snap ook niet wat de camerainstellingen met de reflectie van de propellers te maken heeft. De zon lijkt in de propellers te reflecteren, met flitsjes als gevolg, meestal in de onderste helft van het beeld. De propellers zelf zijn niet in beeld. Je moet behoorlijk abrupt sturen om dat voor elkaar te krijgen... Zwarte propellers reflecteren niet of minder, of zit ik ernaast?

@ retep ... 500 m bereik klopt niet tenzij je tussen de P3 en je rc bomen o.i.d. hebt zitten. In open veld zonder obstakels ertussen moet je zover ik weet een bereik van 3-5 km kunnen halen.
Net even opgezocht en volgens DJI : Max Distance Up to 5 km
http://forum.dji.com/thread-33091-1-1.html

@ RJS.... zwart zal zeker minder reflecteren maar eerlijk gezegd ben ik dit probleem nog niet eerder tegen gekomen. Misschien dat je dit probleem kunt plaatsen op het DJI forum?
http://forum.dji.com/forum-68-1.html

Laatst bewerkt:
Back