DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Discussie in 'Multicopters' gestart door pegasus, 10 mei 2015.

1. Yamahaa

Yamahaa

Lid geworden:
    1 feb 2016
    Top dank je wel. Rest is natuurlijk moeilijk 123 te checken. Ik heb inmiddels ook de verschillen gevonden in aantal dBm in Europa vs America van de remote. Ik kom tot de conclusie dat er alleen aanpassingen zijn gedaan aan de remote. Antenne aanpassing zou dus serieuze effecten kunnen hebben als je last hebt van het verlaagde zendvermogen hier in de CE versie.
    Ben benieuwd of mensen hier al hebben mee lopen spelen en dan met positieve resultaten. Zowel het verzenden als ontvangen zou omhoog moeten dus antennes met een hogere dbi zouden effect kunnen hebben. Dank je wel!

2. Phantomic

Phantomic

Lid geworden:
    2 feb 2016
    Lastig te checken inderdaad, want ik had geen directe plannen om in een NFZ te gaan vliegen. Overigens denk ik dat de aanpassingen aan de remote qua zendvermogen puur softwarematig zijn, ook weer iets dat waarschijnlijk plaatsvind tijdens de initiële registratie.

3. powersofts

powersofts

Lid geworden:
    31 jan 2016
    en dan heb je nog die CTR gebieden waar je niet mag vliegen(en dat snap ik wel).
    toch heeft deze kaart meer beperkingen als ik het goed lees, in ieder geval voor regio Breda want oostelijke helft van Breda mag je volgens mij niet vliegen??? (de licht-blauwe kleur op de kaart in regio Breda).
    http://www.vliegjedroneveilig.nl/kaart/

4. voyager4

voyager4

Lid geworden:
    25 jun 2003
    FCC=20 db en CE= 16db (100mw-40mw) als ik het juist heb onthouden. Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij zit het hem in de video verbinding, die kun je in de CE versie niet veranderen en zit je vast aan een vaste bautrate en 8 kanalen. Met de Litchi app heb ik echter wel 32 kanalen en kan ik de bautrate verhogen of verlagen. Door verlagen wordt je range groter. Ook zie ik de NFZ's niet in de Litchi app.
    Overigens staan er genoeg filmpjes op youtube waar in de CE mode meer dan 5km wordt gehaald. Is afhankelijk van tal van factoren.

Voorbeeld in CE mode:

maar in FCC ruim er over heen natuurlijk:

Laatst bewerkt: 2 feb 2016
  5. Phantomic

Phantomic

Lid geworden:
    2 feb 2016
    In de handleiding van de P3A staat:
    Dit suggereert dat de hardware overweg kan met beide modes.

In de handleiding van de P3S staat vervolgens:
    Dit maakt vervolgens duidelijk dat in ieder geval bij de P3S de CE/FCC mode door de GPS locatie, in combinatie met de GO-app als doorgeefluik, bepaald zou worden. Het ligt in de verwachting dat de GPS data uit de Phantom hiervoor wordt gebruikt, gezien dat niet elk smartdevice GPS heeft, of de GPS functie gewoon uitgezet kan worden.

Je zou dus kunnen concluderen dat de enige manier om binnen Europa het zendvermogen op te schroeven naar 100mW is door zelf een app te schrijven dat valse GPS gegevens rapporteert aan de zender, of door de GO-app te hacken.

6. bzb

bzb Guest

ik zou niet weten wat je ermee wil, voor de rth is het ook handig dat de juiste gps lokatie bekend is :)

7. Ropeti

Ropeti

Lid geworden:
    3 okt 2007
    Heeft er al eens iemand binnen in een pand gevlogen met de PH3?
    Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
    Weet iemand of de course lock binnen ook werkt?

Afgelopen weekend zelf voor het eerst binnen gevlogen, moet zeggen dat dit pas de derde keer was dat ik met een drone vloog.
    Instellingen nog niet uitgeprobeerd.
    Had de upload instellingen wat beter moeten zetten.

8. RiLe

RiLe

Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Hoi Ropeti,

Zelf vorige week een DJI Phantom 3 Advanced aangeschaft en vanwege het weer vorige week nog niet besloten buiten te vliegen. Echter heb ik wel een magazijn beschikbaar van ruim 3500m2 met genoeg ruimte om te vliegen.
    Het was voor mij dus ook de eerste keer dat ik de drone bestuurde maar het viel mij op dat deze waanzinnig stabiel vloog en dat het besturen van de drone heel gemakkelijk ging. In het begin vloog ik alleen in de vrije ruimtes maar ik merkte dat ik de drone heel gemakkelijk onder controle bleef houden en dus ook wat meer uitdaging zocht om door stellingen heen te vliegen.
    Ik heb wel wat filmpjes gemaakt maar die heb ik vervolgens weer verwijderd. Ik zal van de week anders nog even wat filmpjes maken en posten.

Met de course lock moet ik je heel eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb.

9. bzb

bzb Guest

vind hem ook heerlijk vliegen binnen, zei het wat lawaaig :)

10. Ropeti

Ropeti

Lid geworden:
    3 okt 2007
    @RiLe

Dat is een mooie ruimte, ben benieuwd naar je filmpjes.

Vanmorgen weer binnen gevlogen en gefilmd, helaas veroorzaken de machine's die we hebben staan een sterk elektromachnetisch veld. Hierdoor maakt de drone nogal regelmatig onverwachtse bewegingen en moet dus heel sterk blijven opletten en corrigeren, heb daarom ook de course lock nog niet durven uitproberen. Conclusie die ik op dit moment trek is dat hij buiten vele malen stabieler vliegt dan in mijn geval bij ons binnen het bedrijf. Door het vele betonijzer wat er ook bij ons in de vloer zit moet ik hem iedere keer compass kalibreren, vanmorgen heb ik hem vanaf een stapel pallets laten opstijgen. Dit was de oplossing, hierdoor kwam hij na het compass kalibreren niet weer met de melding. Totaal hebben we bijna 11000 m² vol met machines en magazijnen staan, word nog een hele uitdaging om hier tijdens de productie processen een film van te gaan maken.

Grt,

Robert

11. bzb

bzb Guest

is er trouwens een manier om de camera kwa foto;s te laten doortellen? ik maak hem steeds leeg en dan bij nieuwe foto's begint hij weer met 1, als ik dan alles in 1 map de is alles weer dubbel enzo, best lastig

12. Phantomic

Phantomic

Lid geworden:
    2 feb 2016
  13. bzb

bzb Guest

deze optie zit er bij mij niet op helaas

Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2016
  14. Jan Peter Kapteijn

Jan Peter Kapteijn

Lid geworden:
    6 feb 2016
    Hallo ik twijfel over de aanschaf van een nieuwe DJI 3 4k of een Avange. Het gaat mij vooral om de fotografie.
    Beide camera's hebben 12mega pixels maar hoe zijn de lenzen. Is er verschil tussen beide camera's? Ik neig naar de Advange i.v.m de actieradius.

15. Phantomic

Phantomic

Lid geworden:
    2 feb 2016
    Net even gekeken, bij mij zit het er ook niet op. Waarom zou DJI zoiets weghalen vraag ik mij af.

16. voyager4

voyager4

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Hier vind je de verschillen:
    http://www.dji.com/products/compare-phantom

17. Jan Peter Kapteijn

Jan Peter Kapteijn

Lid geworden:
    6 feb 2016
    Dat is duidelijk! bedankt.

18. Jan Peter Kapteijn

Jan Peter Kapteijn

Lid geworden:
    6 feb 2016
  19. bzb

bzb Guest

dji is de laatste tijd nogal een klantonvriendelijk k*t bedrijf waarschijnlijk :)

20. Scannie

Scannie

Lid geworden:
    23 jan 2016
    Vanmiddag de eerste proefvlucht gemaakt ondanks dat het flink waaide.
    Film op de tv bekeken, maar kwam tot een onaangename verrassing.
    Het beeld is haarscherp. Maar het beeld ' flikkert' en geeft daardoor een onrustig beeld.
    Voornamelijk bij lijnen, zoals daken, grasvelden en dergelijke. Lucht en wolken geven een rustig beeld.
    Hoop dat dit een instelling is bij de Phantom 3 standard.
    Iemand raad?

Deel Deze Pagina