in de tussentijd zijn de printers weer uit de running. en ik moet even wachten tot een nieuwe er is.
nu had ik ooit een poging gedaan om voor de brudercontainers een lzv te bouwen. deze had ik uit 1mm aluminium gezaagd met een figuurzaag. en gezet. deze combi is 1 keer mee geweest naar een meeting om proef te draaien voordat ik deze zou afmaken enzo. nooit afgemaakt, sterker nog. veel onderdelen zijn weer hergebruikt. vooral ook omdat wij als vereniging niet zouden gaan doorgaan met de brudercontainer. maar met een eigen ontwikkeling die ik de xxft container heb gedoopt.
de geprinte container hier een paar posts hierboven is een herleving van het container project. een 40ft ligt klaar om geprint te gaan worden. maar ja dat moet even wachten
en ik kwam deze set chassis tegen. en het lzv idee kwam toch weer tot leven.
Bekijk bijlage 587062
de tekening van de oude erg eenvoudige uitvoering van de oplegger. de groene delen zijn de dragers van de containers. op de linktrailer staat deze vast.
Bekijk bijlage 587063
en een mooi verschil in de afbeeldingen. maar das niet heel erg.
de achterste trailer moet 11 cm langer worden. dat is dus een stukje achter de assen en een stuk ervoor, gewoon doorzagen en een stukje ertussen popnagelen.
de linktrailer krijgt een grotere update. ook deze moet een deel verleng worden. maar de 20ft container kan straks naar de kont van de oplegger geschoven worden. over de schotel heen.
daarnaast als die slee op de kont staat. is de oplegger precies lang genoeg voor een 30ft container. al is dat niet helemaal toeval.
de opleggers krijgen de assen en banden die ik op andere projectjes met succes heb toegepast. als ik weer een welkende printer heb. mag dit project niet te lang duren. in de tussentijd kan ik het metaalwerk aanpassen.
daarnaast heb ik een 8x4 chassis bij ali op de kop getikt.
Bekijk bijlage 587065
gewoon omdat het kan. het ding is wel 1:16. maar dan echt. ik bouw 1:15, dus aanpassingen nodig. maar het ding valt mee, en het ding valt tegen. het ding blijkt geprint te zijn. was te verwachten. maar dat kan ik ook. copyright, right to copy. zoiets. chassis prima. met een klein en effectief aantal onderdelen het maximale resultaat halen. dat vast mee de achterwielophanging lijkt ook te voldoen. ook een meevaller. ik had bij de aanschaf nog niet echt een plan hiermee. maar inmiddels wel. ook iets met zeecontainers. en een daf 2600. nu kan ik de enkeling horen denken, die was er toch niet als 8x4. klopt voor nederland. voor zwitserland zijn er een stuk of 5 gemaakt. de 2800 kwam niet lang daarna en de 2600 8x4 is voor nederland nooit gekomen. dat voor de puristen. dit 8x4 chassis heeft de assen behoorlijk op de juiste plek staan. en de voorassen lijken ook prima te kunnen functioneren.
nadelen. de wielen zijn met 60mm echt te klein. met 150mm is het ding echt te smal. allemaal op te lossen.
de achterassen het huis is geprint. ik voelde even aan de assen. voelde niet best. blijkt het diff of geprint te zijn. jjrc assen of wpl assen eronder dat probleem ook weer opgelost. de bijgeleverde motor 6v. 620rpm. ik heb daar ook andere ideeen over.
en de voorwielophanging. het lijken bladveren. zijn het niet. en beide assen afzonderlijk aan het chassis. kortom een kansloze opstelling. maar met een kleine aanpassing zou dit pendelend gemaakt kunnen worden. niet verend. maar wel als 1 wiel omhoog of omlaag gaat dat de rest daar op reageert. met de snelheden waarmee ik rij is veren niet echt nodig. om deze show klaar te krijgen heb ik nog wel een ding te of wat te printen. wat nu dan even niet kan. maar de bruikbare delen kan ik wel overnemen voor mijn cad verzameling