De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Dat weet ik ook niet. Ik heb een rol van 0.2 dik en 10mm breed. Knippen kan en snijden is lastig.
Ik plak het onder een stuk schilders tape op de snij mat en dan lukt het redelijk. Ik heb dit gedaan voor de Palamos omdat het bijgeleverde messing erg dik was.
Ik heb inmiddels een dunnere rol besteld om het makkelijker te kunnen bewerken. Polijsten gewoon met de dremel maar dat was eigenlijk voor niks op de Palamos omdat ik besloot te weatheren en het bewerkt heb met patina van Hans :rofl:

Bedankt allemaal voor deze led panelen. :thumbsup::thumbsup:

IMG_2537.JPG IMG_2538.JPG

Ik kreeg van de gemeente tegoedbonnen om mijn huis energiezuiniger te maken (eigenlijk van de regering en aangezien iedereen belasting betaald indirect dus van jullie :p:D ) Je kan er alleen energiezuinige zaken voor kopen, zoals radiator folie, droogrekje, infrarood verwarmingspanelen en Led lampen. De buren die de bonnen niet nodig hadden hebben deze aan mij gegeven voor het vele vrijwilligerswerk in het appartement.
Ik ben er blij mee, heb nu goed licht boven mijn werkplek. Met een afstandbediening die ik bij Alie heb besteld kan ik ze afzonderlijk aan/uit maken.

Nu nog op marktplaats zoeken naar een wandrek voor tegen de muur achter mijn werktafel, om daar alles netjes kwijt te kunnen.

@pietsan een van je gebouwde modellen Sovereign of the Seas staat te koop op marktplaats.
https://www.marktplaats.nl/v/hobby-...gostini-sovereign-of-the-seas-hoge-kwaliteit#
Inderdaad, dat klopt. Het model heeft een aantal jaren bij mijn broer gestaan en hij heeft het i.v.m. verhuizing verkocht aan de man in Apeldoorn. Wat er dan verder mee gebeurd heb ik uiteraard niet in de hand. Ik verkoop de meeste modellen tegen kostprijs omdat ik er simpelweg geen plek voor heb in mijn appartementje, hopelijk komt het weer ergens goed terecht, alhoewel de vraagprijs van
€ 1500,- niet makkelijk zal zijn. Alleen een echte liefhebber geeft dat er voor uit....

En nog altijd een schijntje van de "eigenlijke waarde" als je er alleen maar een "billijke vergoeding" voor de bouwtijd van dit prachtige model zou rekenen.
Daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in Herman en dat is ook niet in geld uit te drukken. Toen ik de advertentie las overviel me ook wel een gevoel van spijt omdat ik aan dit model het langst van al mijn modellen heb gewerkt en het zeker een klapstuk uit mijn verzameling is/was. Ik had het graag in de familie gehouden...:(

Ik heb op de leukknop gedrukt uit sympathie.
Met nr 16 bijna afgewerkt, kan ik me niet voorstellen dat mijn 2 kinderen later alle modellen zullen herbergen.
De emotonele waarde overstijgt ver de "handelswaarde".
Je houdt echter de leuke herinnering aan het bouwproces, dat je nog eens kan nalezen in je eigen bouwverslag.
Laat ons daar het glas op heffen. :beer:

Daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in Herman en dat is ook niet in geld uit te drukken. Toen ik de advertentie las overviel me ook wel een gevoel van spijt omdat ik aan dit model het langst van al mijn modellen heb gewerkt en het zeker een klapstuk uit mijn verzameling is/was. Ik had het graag in de familie gehouden...:(

Ik begrijp je gevoel volkomen Piet. Bij ieder model dat je bouwt gaat een stukje van jezelf inzitten. Aan de andere kant is de verkoper zich wel bewust van het stukje kwaliteit dat hij te koop zet. Een schrale troost in deze is het zien dat er zo lovend over je werk wordt geschreven en gedacht. ;)
Toch, een dergelijk groot schip heb je volgens mij niet vaak gebouwd, dus daarmee is het ook nog tamelijk uniek. :rolleyes:

Veel van mijn modellen ruil ik voor wat anders. Mijn Bounty van Mamoli heb ik ingeruild voor 4 kronen by de tandarts. De Utrecht (scratch) ingeruild voor een verlaging van prijs om een 90 jarige zieke boom uit mijn tuin tehalen. Twee andere modellen gewoon weggeven.

Het kleine zeevaart museum in Chicago is geïnteresseerd in mijn fluit, de Zeehaen en ze willen ook de Heemskerck hebben als ik die maak. Dit museum heeft vele scheeps modellen van de Great Lakes en zijn nu ook geïnteresseerd in andere modellen.

Marcus

Back