Goedemorgen allemaal,
Ik heb de afgelopen tijd twee leuke toekomstige bouwprojecten op de kop weten te tikken. Beide zijn nog volledig ongebouwd en overgenomen van mensen die dit niet meer gingen bouwen.
De eerste is
HMS Fly van
Amati. De kit is nog volledig ongebouwd en in zeer goede staat!

Ik geloof dat
@pietsan deze al eens gebouwd heeft?
De tweede kit is ook een heel bekende namelijk de
HMS Victory van DeAgostini. De set is volledig met alles erbij, alle 120 delen. Het was allemaal in dozen opgeslagen en de zakjes lagen allemaal door elkaar. Momenteel wordt deze ook gebouwd door
@Jaques. Ik heb alle boekjes en zakjes weer samengevoegd en op volgorde gezet. Helaas had ik onvoldoende mappen om de laatste 40 stuks op te bergen. Ik zal nog een paar mappen moeten halen.
Het leuke van deze set is dat ik al reeds een HMS Victory kit heb liggen, namelijk die van
Artesania Latina. Dit is feitelijk ook dezelfde kit die is gebruikt voor DeAgostini. Wellicht dat ik daar een duo bouw van ga doen waarbij de 1 in Trafalgar kleuren wordt geverfd en de andere met natuurlijke houtkleuren. Kortom, genoeg om naar uit te kijken.
44
Ik ben persoonlijk geen fan van de postorder bouwkits die maandelijks een item toesturen. Het is omgerekend heel veel geld (vaak 2x duurder dan de oorspronkelijke kit) waarbij je naar mijn mening beter een complete kit voor minder geld in de winkel kan halen. Daarnaast hoef je ook niet eindeloos te wachten totdat je alle delen bij elkaar verzameld hebt. Ook de kans dat het een paar keren met de post mis gaat is groot waardoor je delen gaat missen en moet bijbestellen. De ervaringen die je leest op internet met de service van dit soort bedrijven is bedroevend te noemen.
Aan de andere kant, het is wel heel erg verzorgd samengesteld. De boekjes zijn zeer gedetailleerd en geven heel veel extra informatie over het onderwerp dat je bouwt. Dat is leuk om te lezen en geeft een andere ervaring aan het geheel.
Er worden geen bouwtekeningen bijgevoegd. Alleen de boekjes en een DVD waarbij het model wordt gebouwd. Met andere woorden voor veel mensen dus zeer toegankelijk als tekeninglezen niet je ding is.
Deze set kon bij begin in twee houtsoorten besteld worden. De versie die ik heb (alles is Lindehout en multiplex) of de versie met notenhout. De notenhouten versie heb ik al reeds van Artesania Latina dus feitelijk heb ik nu beide versies.
Peter