De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Gespot in Praia de Mira, Portugal, authentieke vissersschepen:
7709D4CD-C7DD-4678-9C68-F5727A22AD5B.jpeg

EFF1420D-5A2D-42AE-85AB-8CC3BEFAD781.jpeg

En er word echt wel wat mee gevangen:
D10F817C-8E8C-4B85-A293-3F717C9F39E2.jpeg

10E8FDDA-F3A6-4203-A2FD-BD54D8A0814F.jpeg

E195766D-DAF3-41F5-9A15-E1C7465A86AD.jpeg

Mooi om te zien ;):thumbsup:
Wat anders dan onze scheepjes…..
Gr Koos

Laatst bewerkt:
Goedemorgen allemaal,
Ik heb de afgelopen tijd twee leuke toekomstige bouwprojecten op de kop weten te tikken. Beide zijn nog volledig ongebouwd en overgenomen van mensen die dit niet meer gingen bouwen.
De eerste is HMS Fly van Amati. De kit is nog volledig ongebouwd en in zeer goede staat! :) Ik geloof dat @pietsan deze al eens gebouwd heeft? :weetnie:

3a751e4a1297129e1583b626003cf9ce.jpg

2ad9d55877fee87721f947befc261070.jpg

231915488d2394382eebc0e4f601d6b8.jpg

De tweede kit is ook een heel bekende namelijk de HMS Victory van DeAgostini. De set is volledig met alles erbij, alle 120 delen. Het was allemaal in dozen opgeslagen en de zakjes lagen allemaal door elkaar. Momenteel wordt deze ook gebouwd door @Jaques. Ik heb alle boekjes en zakjes weer samengevoegd en op volgorde gezet. Helaas had ik onvoldoende mappen om de laatste 40 stuks op te bergen. Ik zal nog een paar mappen moeten halen.
Het leuke van deze set is dat ik al reeds een HMS Victory kit heb liggen, namelijk die van Artesania Latina. Dit is feitelijk ook dezelfde kit die is gebruikt voor DeAgostini. Wellicht dat ik daar een duo bouw van ga doen waarbij de 1 in Trafalgar kleuren wordt geverfd en de andere met natuurlijke houtkleuren. Kortom, genoeg om naar uit te kijken.

09118ecb7c893175732e8b12fd4d8303.jpg

eb4b78dc99a4452674da5151c28ce590.jpg
44

6e2da15305f7c782b6675360bca2b31d.jpg

3ce4f3842be550f8003c96418c8577b3.jpg

Ik ben persoonlijk geen fan van de postorder bouwkits die maandelijks een item toesturen. Het is omgerekend heel veel geld (vaak 2x duurder dan de oorspronkelijke kit) waarbij je naar mijn mening beter een complete kit voor minder geld in de winkel kan halen. Daarnaast hoef je ook niet eindeloos te wachten totdat je alle delen bij elkaar verzameld hebt. Ook de kans dat het een paar keren met de post mis gaat is groot waardoor je delen gaat missen en moet bijbestellen. De ervaringen die je leest op internet met de service van dit soort bedrijven is bedroevend te noemen.
Aan de andere kant, het is wel heel erg verzorgd samengesteld. De boekjes zijn zeer gedetailleerd en geven heel veel extra informatie over het onderwerp dat je bouwt. Dat is leuk om te lezen en geeft een andere ervaring aan het geheel.
Er worden geen bouwtekeningen bijgevoegd. Alleen de boekjes en een DVD waarbij het model wordt gebouwd. Met andere woorden voor veel mensen dus zeer toegankelijk als tekeninglezen niet je ding is.

Deze set kon bij begin in twee houtsoorten besteld worden. De versie die ik heb (alles is Lindehout en multiplex) of de versie met notenhout. De notenhouten versie heb ik al reeds van Artesania Latina dus feitelijk heb ik nu beide versies. :)

21f5411a1d11d260982035e51fdfd0d5.jpg

Peter

Dat zijn 2 mooie pakketten Peter,( @Ptèr ) en ik heb inderdaad de hms Fly gebouwd ook van Victory models (Amati) en de Victory van DeAgostini behoort ook tot mijn verzameling. Beide modellen zijn in de zelfde periode gebouwd omdat ik met de Fly begonnen ben terwijl ik met de Victory bezig was omdat ik regelmatig moest wachten op de volgende 4 deeltjes van de Victory (abonnement).
Het is inmiddels al weer zo'n 10 jaar geleden en beide modellen waren destijds ongeveer gelijktijdig gereed. Ik heb er zo'n 3 jaar aan gewerkt. Veel plezier met deze prachtige modellen.

Zeer mooi en meestal ook duur
Bouw ze

Ik heb ze voor een zeer schappelijke prijs kunnen overnemen. :)

Dat zijn 2 mooie pakketten Peter,( @Ptèr ) en ik heb inderdaad de hms Fly gebouwd ook van Victory models (Amati) en de Victory van DeAgostini behoort ook tot mijn verzameling. Beide modellen zijn in de zelfde periode gebouwd omdat ik met de Fly begonnen ben terwijl ik met de Victory bezig was omdat ik regelmatig moest wachten op de volgende 4 deeltjes van de Victory (abonnement).
Het is inmiddels al weer zo'n 10 jaar geleden en beide modellen waren destijds ongeveer gelijktijdig gereed. Ik heb er zo'n 3 jaar aan gewerkt. Veel plezier met deze prachtige modellen.

Ik kan me voorstellen dat je even bezig bent met dergelijke complexere modellen.

That is a lot of information and items about building the Victory. Er zitten heel wat onderdelen in die doos en ik kan me niet voorstellen dit schip scratch te bouwen.
Marcus

Hi Marcus. The HMS Victory kit is a Artesania Latina based kit marketed by Modelspace UK or DeAgostini in Italy. It's a subscription based deal and you'll receive a paper with some parts every month. It's 120 items so, you'll have to have a lot of patience.
This belonged to an elder person who didn't had the time to build it. The set is complete and you can make a really nice model of it if you do the proper modifications. :)
It took me some time to organise everything, because it was stored into two big cardboard boxes. I looked up all the parts and added them with the correct paper and so now I have 120 papers with the attached parts to it.

The papers are a really nice addition and holds a lot of information about the ships history, Lord Nelson, the battle of Trafalgar etc etc. I'm pretty please I could grasp this complete set on the second hand market. :)

Pter meldde hiervoor al dat de boekjes in de kit van de Victory van DeAgostino een schat aan informatie bevat. Ik heb deze info gescanned en per onderwerp in een pdf samengevoegd.
Het gaat om de volgende onderwerpen:
- Nelsons wereld
- Oorlogschepen
- Scheepsmodelbouw
- HMS Victory
- De wereld van de Victory
Als iemand hierin is geinteresserd kan hij me een PB sturen met zijn emailadres en dan stuur ik het op.

Back