De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Heeft er iemand misschien kopieën of PDF van tijdschrift: De Modelbouwer, jaargangen 1983-1986?

Daar schijnt een serie in te staan over de 7P. Daar ben ik zeer in geïnteresseerd.

groet Hans

het is geregeld Ron, dank je.

Maar als ik naar de afbeelding kijk die ik door kreeg via jou contact denk ik dat de artikelen gebaseerd zijn op de cahiers van de Batavia werf, en die heb ik al. Maar ik wacht even op een volgend antwoord op mijn vragen.

Ik heb eens even een wat algemene vraag.
Tot voor kort deed ik alles met klasse D2 witte houtlijm maar recent heb ik deze lijm gekocht en als proef gebruikt.
pattex-multi-power-kleber-100-200g.jpg

Ik heb namelijk wel eens horen roepen dat die witte lijm los kan laten naarmate hij ouder wordt. Al heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt.

Deze pattex werkt goed, mooi transparant, nadeel echter dat het niet los te maken is zoals de witte houtlijm.
Hij laat zich niet meer oplossen/losweken.

Wat zijn jullie gebruiken/ervaringen??

houtlijm op een model komt enkel los als je het model dicht bij de centrale verwarming zet.
zoals bv als je het model op de vensterbank zet waar een radiator onder hangt dan heb je kans dat de houtlijm na een x aantal tijd het begeeft en dan enkel op stukjes hout die onder spanning staan die zijn er het meest gevoelig voor. ook de zon kan dit doen .
maar als je het model op een kast zet zou je er in prinsiepe geen last van mogen hebben.

Onlangs kocht ik een aantal uitgaven van de serie "Scheepshistorie". Prachtige uitgaven over modelbouw.
Zie: http://www.lanasta.com/Shop/15/51/scheepshistorie/

Toevallig zag ik vandaag in een 2e hands winkel in ons dorp de delen 1 t/m 8 voor € 3,- per stuk (Nieuw € 18)
Als er iemand in is geinteresseerd dan wil ik ze voor je kopen en opsturen.
Stuur me een PB voor info.

Laatst bewerkt:
Back