De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Mooi, dat ouwe spul roept herinneringen op.

En dat het Duitse woord "antihaftbeschichtetem"! Men moest bij Moulinex de dozen groter maken anders paste het woord er niet op.
Ik spreek goed Duits, maar verbaas me er nog altijd over hoe onze oosterburen woorden aan elkaar weten te rijgen.

Als we niks meer horen van Timberwolf dan ging het niet goed met zijn laatste klus :)
Kijk je een beetje uit met die oude apparaten. Kijk ook of er geen lek spanningen zijn op het huis van de oven

20220310_175412_HDR-1.jpg

Dan zou ik andere nemen dan die wat je nu genomen hebt. Die zijn voor lampen, niet voor een oven. Kan goed gaan maar ook gruwelijk fout. Ook zou ik de kabel voorzien van soldeer voordat je ze in de kroonsteen doet. Zo krijg je een goede verbinding en wordt de kroonsteen niet heet.
Voorkomen is beter.

Nee, NOOIT doen.
Tin kruipt onder druk en dit is een recept voor slechte verbindingen.
Gebruik een adereindbusje.
Is lang geleden dat ik de opleiding afgemaakt heb. Zo werd het dus 40 jaar geleden aangeleerd. En zo zie je het nog vaak toegepast in apparaten. Maar je heb gelijk, ik heb het opgezocht. Dit wordt tegenwoordig niet meer zo gedaan, maar door inderdaad een adereindbusje. Schijnt te maken te hebben dat er een slechte verbinding komt door bewegen. En dat dit heel soms problemen kan opleveren. Weer wat bijgeleerd. Maar de draadjes los in die kroonsteen die Tim gebruikt is zeker vragen om problemen in een oven. Er zijn kroonsteentjes waar wel soepele draad los inkan. Maar deze zeker niet.
Goed dat we Jinny hebben die up to dat is op dit gebied.

Laatst bewerkt:
ik was 10 in 1975 , wat ik wel weet , is dat het snoer een keer is ingekort en een andere stekker .

de rest denk ik is gewoon origineel . het oude snoer was denk ik 46 jaar oud .

Back