De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Sorry, zoekactie = bijv. 3d printer ship models
Of 3d printer ship parts
Volgens mij is er zat te vinden. Ik ben momenteel nog niet echt aan de 3D printer dus anderen zullen wellicht goede sites weten

Hallo allemaal ik ben nieuw op het forum en wil me even voorstellen.
Mijn naam is Johan en op het moment bouw ik geen schepen. In het verleden wel wat gedaan maar ik heb beperkte kennis van zaken.
Ik vind het vooral mooi om te zien hoe mensen met hun hobby bezig zijn en mooie schepen bouwen.
Wie weet inspireren jullie me nog en ga ik in de toekomst de hobby weer oppakken.

Welkom hier Johan, enne weer een brabander zie ik :thumbsup:
Ik hoop dat je je vlug zodanig thuis voelt dat je toch wat wil bouwen ;) da vinden wij dan weer leuk,
Gr Koos

Cees, beschik je reeds over een printer of wil je het laten printen tegen betaling bij een firma?
De meeste 3d geprinte onderdelen bestaan uit meerdere stukken die je afzonderlijk print en daarna in elkaar zet.
weer andere zaken moet je in de printsoftware splitsen en daarna ook terug samenvoegen.
mijn ankers bestaan uit 3 losse onderdelen , waarvan je er 2 dubbel moet printen en daarna moet je ze in elkaar zetten.
Je moet altijd een beetje breed van onder beginnen en smal boven eindigen voor mooi resultaat.
Tenzij je beschikt over een resin printer, want dan is het weer anders en moet je andere files hebben.

Ik heb geen 3 d printer maar mijn zoon nu wel van daar.
In Hillegom waren een paar mensen bekend met het 3 D printen. Zijn er misschien van Roer kanonnen ankers stuurwiel ed graag in .stl files beschikbaar.?
IK hoor het graag groetjes Cees

voor al wie interesse heeft geef ik hier gedurende 7 dagen een aantal stl files die vrij te gebruiken zijn.
Anker, stuurwiel opstelling, vertikale-spill ,rooster , grote lantaarn. uit het bouw verslag Black Pearl
elk onderdeel bestaat uit meerdere afzonderlijk te printen onderdelen die samengesteld dienen te worden.
Mogelijk dien je nog wat extra messing staf of andere toe te voegen.
https://we.tl/t-t4h40wrefk

Thanks Marc. Altijd mooi om te bewaren.

Andere vraag. Ik wil ook aan de gang met cnc. Hoef niet zo'n hele dure. Ben al blij met eentje van Vevor voor 150 euro. Maar het ombouwen van mijn MF70 van proxxon is zelfs nog goedkoper. En dan is frezen niet ferro metalen mogelijk. Wat zouden jullie doen?

Ik zag net dat er wat wellicht interessante pakketten aangeboden word op MP.. Ik dacht ik meld het even, als iemand nog wat zoekt of z'n voorraad nog wat wil uitbreiden.. Ik zag in ieder geval een victory van deAgostini, een Amerigo vespucci van deAgostini, een dolphyn van corel en de eenhoorn van Kuifje.

V (bruin); Y (geel) & (blauw) vormen één geheel in drie stukken. "1" is een deel van de spant naar boven net zoals 'G' (G is niet ingekleurd). Let wel: blauw is niet gelijk aan 'G' want blauw is een klein driehoekje terwijl 'G' een langwerpig stuk is.
Kan iemand me zeggen wat het smalle
SPANT.jpg
witte (blanco) gedeelte is, aangeduid met de pijl? Dit gedeelte is nergens aan gekoppeld en onbenoemd.

V (bruin); Y (geel) & (blauw) vormen één geheel in drie stukken. "1" is een deel van de spant naar boven net zoals 'G' (G is niet ingekleurd). Let wel: blauw is niet gelijk aan 'G' want blauw is een klein driehoekje terwijl 'G' een langwerpig stuk is.
Kan iemand me zeggen wat het smalle Bekijk bijlage 469440 witte (blanco) gedeelte is, aangeduid met de pijl? Dit gedeelte is nergens aan gekoppeld en onbenoemd.[/QUOTE

Onder voorbehoud ;)
Ik denk dat deze lijn de dikte van het spant aangeeft van een laag .Als het goed is wordt het spant uit twee lagen opgebouwd. Als ik het goed heb moet je van het (elk)spant 3 kopieën maken. 1 en 2 zijn de (horizontaal stippel en doorgetrokken lijnen) zaaglijnen voor de twee verschillende lagen. Deze kopieën knip je dus op de zaag lijn uit en plak je vervolgens op een plankje en zaag je wat ruimer uit je krijgt dan een aantal stukken spant die later samengevoegd worden ( waarvoor het derde kopie gebruikt gaat worden) voor de samenstelling van het spant. Welk schip is dit?

Onder voorbehoud ;)
Welk schip is dit?

Saint-Philippe 1693-1715

Bijkomend probleem: oranje (1) kent naar beneden toe een uitloper (aansluiting) naar het blanco gedeelte.
Nog ter info: elke spant heeft een dubbele laag, dus twee spanten tegen elkaar geplakt... dan een loze tussenruimte en dan nogmaals een dubbele spant etc...

Alvast bedankt vr de reactie.

Back