De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Ad Bakker, 3 okt 2012.

1. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    Willie, er is al een hele hoop geslikt, en op een gegeven moment wordt er een grens bereikt, en zo te zien aan de reacties is dat hier wel zo ongeveer het geval

robberdebop, Gerko511, TIMBERWOLF en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Heinrich

Heinrich

Lid geworden:
    26 jan 2020
    Dear Friends

I am writing this in English so that I can be sure I say what I mean to say:D For someone who has no one (except Anna of course) to share his passion, Modelbouwforum and SOS have become a home away from home. It has become the place where I can forget about my worries, loneliness and the like. I do not build model ships to build the best and most historically accurate - I build it because it keeps me sane in a world that has gone mad. And apart from the opportunity to share my efforts, that is the real value of the forum to me. In a place world where there is so much negativity, so much conflict and so much self-interest, the forums have always been the place where everyone can forget their different backgrounds and different personalities and SHARE what is dear to them. At SOS where we have modelers from all over the world, it is amazing to see how cultures, politics, different religions and even language barriers get put aside in the interest of that which we love so much. Sure, we have had our differences and as Peter Voogt will be able to tell you, there were times when I felt like packing my bags. But ... when the emotions settle the next morning, comes the realization that there are too many things about my friends and this passion of mine that I will miss.

And that is my plea to you all. Do not neglect what we have - it is impossible to get it back. A friendly PM - which has reconciliation as its only goal - a polite and sincere "Sorry" at the right time, does wonders to clear things up. Modelbouwforum is special to me because this is the closest that I can get to my culture, my language and origins - that is why I feel so serious about this.

My two cents.

Peterh80, Jinny, Scheveninger en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. Wodkadrinker

Wodkadrinker

Lid geworden:
    19 mei 2009
    In this world we live nowerdays, we only can hope that all the people will do their own right thing.
    If it is a hobby, work or something else let the people be happy and share their thoughts just like other people.

No one is the same and everyone deserves to be heard whether it be good or bad.
    A Forum is for me an outlet althoughi am not there much yet i always read along and enjoy all the beatuful things that happen here.

Let all the problems in this world not destroy our hobby.

Best regards; Cor

4. Building Mouse

Building Mouse

Lid geworden:
    23 nov 2017
    Zonder verder inhoudelijk ergens op in te gaan en aan iedereen: in ‘normale face to face’ contacten is non-verbale communicatie erg belangrijk. Online mis je dat. Daardoor worden opmerkingen soms anders geïnterpreteerd dan ze bedoeld waren. Soms is het ook verstandig goed na te denken of je een opmerking wel juist geïnterpreteerd hebt. Ook is het goed om te beseffen dat sommige uitspraken die je doet harder over komen dan je bedoelt, als mensen je gezicht er niet bij zien.
    Dan is het ook nog zo dat niet iedereen even goede ‘sociale voelsprieten’ heeft. Je kunt je daaraan ergeren, of je kunt het een plekje geven en het laten voor wat het is. We zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde.

Laten we het met elkaar weer gezellig en leerzaam maken.

Laatst bewerkt: 28 nov 2021
  5. robberdebop

robberdebop

Lid geworden:
    8 feb 2016
    Heinrich,

perfecte samenvatting waarom ik aan modelbouw doe. Mooiere woorden zijn er niet aan te wijden.

I do not build model ships to build the best and most historically accurate - I build it because it keeps me sane in a world that has gone mad.

Wijsheid om op een tegeltje te zetten! Top :wave

6. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    You spoke wise words Heinrich, my friend:):)

Heinrich vindt dit leuk.
  7. Hans Groenenberg

Hans Groenenberg Forum veteraan

Lid geworden:
    12 nov 2014
    Moderator? Waarom is mijn post verwijderd?

8. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    Mijn Post is ook weg, ik heb het idee dat hier wel wat selectief verwijderd wordt.

9. Jaques

Jaques Forum veteraan

Lid geworden:
    31 mei 2016
    En ook mijn post is weg, ik ben bang dat dit forum kiest voor de irritantste
    Dus dat zegt weer genoeg hoe iemand die pas (twee jaar of zo) lid is de dienst hier uit maakt
    Jammer jammer jammer

10. Jaques

Jaques Forum veteraan

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Ps vlug lezen want morgen is ook deze eerdere post weg

Laatst bewerkt: 28 nov 2021
    Herby63 vindt dit leuk.
  11. JanZMC

JanZMC

Lid geworden:
    6 jan 2007
    Het is jammer maar dit forum gaat ten onder door enkele "dwarsliggers" en moderators die zomaar alle discussies zo uit hun verband trekken.

Ook voor mij na ruim 10 jaar blijf ik hier maar even in de "slaapstand".

12. Mees Ippel

Mees Ippel

Lid geworden:
    6 jun 2006
    Dit gaat het forum zo te zien niet de broodnodige 'vrienden' opleveren, maar kosten.

Pingu57 vindt dit leuk.
  13. Ruud Pont

Ruud Pont

Lid geworden:
    26 jan 2018
    In China en Rusland zijn deze praktijken heel gewoon hoor.......:(:(

14. Stephan Kertész

Stephan Kertész Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jul 2019
    Mijn posten zijn ook verwijderd, reden was "modder gooie". Dat lijkt mij een goede rede om een/mijn post te verwijderen. Dat moeten we niet willen met zijn allen. Goede beslissing van de moderators. Het voegt namelijk niks toe aan onze hobby.

Willie85 en Mees Ippel vinden dit leuk.
  15. Wodkadrinker

Wodkadrinker

Lid geworden:
    19 mei 2009
    laat ik nu net een Russische Admiraal hebben.

groet : Cor

Ruud Pont en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  16. Mees Ippel

Mees Ippel

Lid geworden:
    6 jun 2006
    Morgen weer maandag. Nieuwe week nieuwe kansen.

Willie85 en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  17. Gerko511

Gerko511

Lid geworden:
    9 aug 2014
    @pietsan
    Heel jammer Piet!! Jij bent altijd een modelbouwer geweest met erg veel kennis en goede bijdragen en dat zullen velen erg missen. Maar ik kan je beslissing wel begrijpen en wil je bedanken voor wat je bracht! :worship:
    Er zijn meerdere momenten geweest dat mensen klaar waren met dit forum en dit forum hebben verlaten, kennelijk weten sommigen niet hoe het hier gezellig te houden.

@Heinrich You are so right, the world outside has gone mad indeed and we have a fantasy world here in which the real life things can be forgotten for a few moments and we should not neglect what we do have here.

@moderators
    Pas op met censuur, we leven al in een wereld die daar vol van is!

JanZMC, TIMBERWOLF en Herby63 vinden dit leuk.
  18. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    Het is wel heel bijzonder dat de aanstichter van het geheel wel bericht van een moderator krijgt , waarom een bericht verwijdert wordt, maar een ander die zelfs geen naam genoemd heeft, helemaal niks

19. Jinny

Jinny

Lid geworden:
    26 jul 2009
    Aan boord, in Nederland hoogstwaarschijnlijk
  20. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    Ja, zoiets bedoel ik inderdaad Jinny, jij hebt dus wel bericht gekregen?

Deel Deze Pagina