De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Ad Bakker, 3 okt 2012.

1. Stephan Kertész

Stephan Kertész Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jul 2019
  2. JDS73

JDS73 Moderator team

Lid geworden:
    15 apr 2020
    Iedereen krijgt daar bericht van. Heb je geen bericht gehad dan is er iets in de berichtgeving fout gegaan en kun je contact opnemen met een van de Administratoren die je daarin verder kunnen helpen.

Verder ga ik niet inhoudelijk in over beslissingen die genomen zijn door welke MOD dan ook.

3. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    Ik ben b.lij dat er dan nu eindelijk een reactie komt, en ik ben kwaad omdat hier helemaal niks gezegd wordt in deze post, en klaarblijkelijk is het gedonder ook niet meer te bespreken, aangezien meneer nergens inhoudelijk over in wil gaan.
    Klaarblijkelijk vind men het niet nodig om duidelijkheid te scheppen, en dit is dan ook voorlopig mijn laatste post op dit forum. misschien kom ik wel eens weer kijken maar ik ben er nu flauw van

Ik bedank iedereen voor de getoonde interesse, en ik wens ieder veel plezier verder

4. Gerko511

Gerko511

Lid geworden:
    9 aug 2014
    En de zoveelste die het forum verlaat. Jammer Peter! Ik zal je bijdragen missen! :worship:
    Eerder hebben mensen het forum ook verlaten om exact dezelfde reden. Helaas passen mensen hun gedrag niet aan, niets geleerd dus.:(

Jaques, TIMBERWOLF, JanZMC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Hans Groenenberg

Hans Groenenberg Forum veteraan

Lid geworden:
    12 nov 2014
    Ik snap jullie reacties om het forum te verlaten :( maar dan is er altijd nog een lachende derde die denkt.... opgelost...
    Ik stel voor dat we een nieuwe start maken met elkaar.

Scheveninger, Jaques, Avado en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. TIMBERWOLF

TIMBERWOLF Forum veteraan

Lid geworden:
    28 aug 2008
    In 2012 en 2014 was er ook leegloop in dit forum deel na ruzie s tot bijna leeg .
    Later weer vol

7. robberdebop

robberdebop

Lid geworden:
    8 feb 2016
    Ik ben, wellicht door een ietwat domme fout/vergissing van mij,
    ook nogal fors bekritiseerd.

door fijne reacties van andere forumgenoten toch gebleven en geen spijt van!

Er zijn en blijven altijd mensen in de samenleving die ik nou ook niet direct fijn vind in de omgang. Gezien het merendeel gelukkig wél tot de groep behoort waar ik blij van wordt blijf ik op dit forum.

JanZMC, Gerko511, Marc w en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    @Gerko511 , @Hans Groenenberg ,@Jaques ,@robberdebop , Mijne heren, jullie hebben ook groot gelijk. Ook met in gedachten de woorden van @Heinrich is
    dit forum veel te leuk om hier zo een einde aan te breien.
    Aan een ieder die geïnteresseerd is in dit forum, mijn excuus voor mijn reactie, maar de woorden van deze moderator schoten mij in het verkeerde keelsgat.
    Ik hoop dat we hier gewoon weer een leuk forum hebben.

Ptèr, JanZMC, Gerko511 en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. robberdebop

robberdebop

Lid geworden:
    8 feb 2016
    :)Topper! Mooi om te lezen

Pingu57 vindt dit leuk.
  10. Prutsertje

Prutsertje

Lid geworden:
    2 apr 2019
    @pietsan Wat ontzettend jammer! Ik las al je bouwverslagen, kritiek, hulp, etc. maar al te graag. De kennis, kunde, precisie etc.
    Interpretatie kan in tekst berichten zo snel verkeerd worden opgevat en op veel fora is dit een probleem. Zelf ben ik niet meer actief op het zelfbouwaudio forum waar dit probleem vele malen erger is.

Bij mij kan een nare reactie ook gaan broeien en veel energie kosten en dat is natuurlijk zonde. Ik hoop dat je af en toe nog iets van je laat horen en/ of misschien weer eens terug komt maar begrijp je keuze.

11. Hans Groenenberg

Lid geworden:
    12 nov 2014
    Dan zijn we er weer uit mensen en bouwen we weer verder:thumbsup:
    Ik heb de moderator overigens in een pb om uitleg gevraagd maar geen reactie gekregen.

TIMBERWOLF en Jaques vinden dit leuk.
  12. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    En je hebt groot gelijk Hans nu weer lekker bouwen :):)

TIMBERWOLF vindt dit leuk.
  13. Hans Groenenberg

Lid geworden:
    12 nov 2014
    En doe allemaal in een Pb nog een bericht aan onze Piet om zijn kunstwerken weer te gaan tonen. Uiteindelijk door al wat er gezegd is en toegebeten is, is hij nu het slachtoffero_O

TIMBERWOLF, Jaques en Pingu57 vinden dit leuk.
  14. jean41

jean41

Lid geworden:
    14 dec 2019
    Even de paar laatste pagina’s gelezen. Ik ben verbaasd over de emoties die ik hier zie loskomen, terwijl ik ze tegelijkertijd ook wel begrijp. Ik denk dat @Heinrich het nog het best verwoorde. Een soort pater familias aan het woord. Laten we blij zijn met elkaar dat we ons op een forum kunnen uiten en ons aan elkaar kunnen laten zien. In veel landen in de wereld is dit niet usance. We kunnen allemaal van elkaar leren. Niemand is beter dan de ander. Laten we vooral gelukkig zijn met wat er is. Niemand zou moeten weglopen hier. Fijne avond.

robberdebop, Gerko511, TIMBERWOLF en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Hans Groenenberg

Lid geworden:
    12 nov 2014
    Wie weet komt er uit onverwachte hoek nog eens een echte excuse:)

Ruud Pont, Pingu57, Avado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Ptèr

Ptèr

Lid geworden:
    9 nov 2021
    Mannen en dames, ik lees met vol verbazing de laatste tig posts en dan mis ik nog de posts die verwijderd of gecensureerd zijn. :eek:

Zonder iemand of iets te kort te doen of met de spreekwoordelijke vinger te wijzen. Wil ik graag mijn ervaringen met jullie delen. :)
    Ook ik ben moderator geweest en iedereen doet dat op zijn of haar eigen manier. Ik heb geleerd dat een goede moderator voornamelijk "onzichtbaar" weet in te grijpen als het uit de hand loopt, communiceert duidelijk en zonder eigenbelang en helpt voornamelijk de leden zodat het geen rommeltje wordt. Moderator zijn is vooral dus een helper i.p.v. een baas zoals ik het heb ervaren! Als iemand iets verkeerds doet, deze persoon netjes helpen hoe het wel moet of wat de regels van dit forum zijn zonder iemand op de spreekwoordelijke vingers te tikken en dan zul je zelf een voorbeeld moeten geven! Voorbeeld doet vaak volgen luid het spreekwoord. :yes:

Nu zo kijk ik persoonlijk het .e.e.a. echter ik bespeur hier iets anders....
    Ik bespeur hier juist dat een groot deel van een zeer sociale groep bouwers het omgekeerde ervaart en "dictotariaal" "ik ben de baas" :stout: gedrag ervaren en als kleine kinderen de les wordt gelezen. :hammer:Of dit nu de intentie is of niet, men ervaart deze emotie als dusdanig en dit gedrag lijkt mij niet hier op dit forum te passen of vergis ik me hierin? :weetnie:
    Het lijkt mij dan ook zinvol dat er naar deze leden wordt geluisterd i.p.v. dat er wordt "geacteerd". Dan pas ervaar je elkaars standpunten, hoef je het nog steeds niet met elkaar eens te zijn, maar kun je er wel begrip voor hebben of tonen.
    Of je dit nu individueel doet of in dit topic, dat is aan de moderator. Maar in dit geval betreft het een groep en lijkt het me zinvol dat dit ook aan de groep wordt gericht en niet via PB.

Het mag nooit de bedoeling zijn, dat van welk forum of forumlid, moderator of administrator, door toedoen en handelen leden met een goede inslag en toegevoegde waarde vertrekken. This is a no-go area. Dan houd je geen lid meer over op den duur. Als mensen / leden bewust de boel verstieren is het een ander verhaal, maar dat is hier totaal niet aan de orde. Er heerst vooral onvrede en er is onbegrip!

Nu, beste moderators, admin. Indien je deze post verwijderd dan is dat jullie goed recht en weet ik genoeg. Wil je mij een PB sturen, ik sta open voor het bieden van hulp of een luisterend oor te zijn. Maar ik denk dat hier onbekwaamheid een oorzaak is van het ontstane probleem.

Laat dit topic gewoon een gecontroleerd scheepscafé zijn, zonder dat er tegen de regels van het forum wordt ingegaan.

Een forum is niets zonder haar leden. Nieuwe leden komen op dit forum doordat het hier leuk is en ze mooie verslagen zien van andere leden, ze geinsprireerd raken en ook graag onderdeel van de groep willen zijn. Een ontmoetingsplek voor deze hobby! :goal

bedankt,

groet,
    Pter

Pingu57, Hans Groenenberg, Gerko511 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. cees050

cees050

Lid geworden:
    16 mrt 2016
    Op de modelbouw dag in Hillegom waren een paar mensen die zeer bedreven waren met een 3 D printer.
    Ik zou graag wat files wensen van scheeps onderdelen. Ik heb begrepen dat als je zo'n file hebt de schaap eenvoudig aangepast kan worden..
    Wie kan mij aan deze files helpen.
    Ik ben benieuwd en bij voorbaat al vast dank.

18. *Hans*

*Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    30 okt 2012
    Cees, kun je eens aangeven wat je wil hebben? Dus welke scheepsonderdelen?

19. cees050

cees050

Lid geworden:
    16 mrt 2016
    Roer kanonnen ankers stuurwiel ed graag in .stl files
    groet Cees

20. Stephan Kertész

Stephan Kertész Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jul 2019
    Je kan ook hier https://www.modelbouwforum.nl/threads/cnc-en-3d-printing-in-historische-modelbouw.274798/ proberen je oproep te doen. Daar kijken ze speciaal voor cnc. In de gelagkamer wordt je oproep snel ondergesneeuwd.

Deel Deze Pagina