Gestaag verder gewerkt aan de het want:
De Fok hoofdlijnen/want zit erin aan stuurboord.
De techniek om zo te plaatsen (die ik hiervoor heb voorbereid) werkt redelijk goed.
wel zijn de blokken niet helemaal goed uit te lijnen. Omdat ik ervoor had gekozen om de blokken uit te meten en te verlijmen kan ik de afstanden naar het corresponderende jufferblok niet meer aanpassen.
Dit had ik met opzet zo gedaan omdat het A makkelijker voor te bereiden is, en minder kans op schade aan de blokken/rusten opleverd.
Daarmee heb Ik er automagisch voor gekozem om meer naar de spanning op de lijnen te letten dan of de blokken helemaal recht staan
En ik moet zeggen dat (uiteindelijk) de verschillen redelijk minimaal zijn +/- 1mm, daar kan ik mee leven...
Nu ook Fok - bakboord klaar:
verder met de bezaans mast
En het begin van de grote mast:
De grote mast is met opzet de laatste zodat ik met de andere twee de uitlijning van de grote mast kan zien (en evt corrigeren)
Daarom ook de witte lijn in het topje van de masten, deze is voor de visuele uitlijning van boven:
Alle lijnen zitten er nu in, maar het is te donker voor een foto.
Morgen, beloofd !
Btw, zoals je ziet zijn alle lijnen nog 'dry-fit', ik heb zo af en toe een enkele lijn weer los gehaald (soms zelfs geknipt als ik een fout zag

) om hem opnieuw te spannen.