De Zeven Provinciën - Kolderstok. Algemeen topic voor vragen en foto's

Een wonderschone model Arjan en Piet slaan de spijker op de kop - de zeilen llat de romp en dekwerk mooi zichtbaar! Veels geluk met jouw prestatie! :worship:

Tijd om de LED verlichting aan te brengen boven het verdek. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de MDF platen van het halfdek waar ik de LED's onder monteer. Van 0,05 mm messingplaat heb ik strips geknipt die ik met secondenlijm aan de plaat heb geplakt. Er is een min strip en een plus strip en dan bleek het eenvoudig om zonder al te veel snoerwerk de ledjes te bevestigen.
20211222_213827.jpg

Dit is de koebrug maar hetzelfde heb ik gemaakt voor het halfdek

Bijlagen

• 20211222_204416.jpg
    20211222_204416.jpg
    246,1 KB · Weergaven: 119
Wie had gedacht dat de droom die ik als klein jongetje al had, namelijk het bouwen van de 7 Provincien, bijna werkelijkheid is geworden en dat rond kerstmis 2021! Wat een bijzonder jaar is het toch geworden! Het zit er nu toch bijna echt op! Alle tuigage is aangebracht en de vlaggen zitten in top! Hans, super bedankt voor je bijdrage aan m’n jongensdroom en het op de markt brengen van dit geweldige model! Slechts nog wat wegwerken van wat losse touwtjes en dan kan m’n model haar vitrine in! Ik zal nog wel wat foto’s plaatsen als t zover is. In de tussentijd geniet allemaal van deze periode!!
Image1640429269.332078.jpg
Image1640429282.894348.jpg

Wie had gedacht dat de droom die ik als klein jongetje al had, namelijk het bouwen van de 7 Provincien, bijna werkelijkheid is geworden en dat rond kerstmis 2021! Wat een bijzonder jaar is het toch geworden! Het zit er nu toch bijna echt op! Alle tuigage is aangebracht en de vlaggen zitten in top! Hans, super bedankt voor je bijdrage aan m’n jongensdroom en het op de markt brengen van dit geweldige model! Slechts nog wat wegwerken van wat losse touwtjes en dan kan m’n model haar vitrine in! Ik zal nog wel wat foto’s plaatsen als t zover is. In de tussentijd geniet allemaal van deze periode!!Bekijk bijlage 472448Bekijk bijlage 472449
Leuk stukje en chapeau! Je hebt er een hele mooie Zeven Provinciën van gemaakt.

Back