Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
De Zeven Provinciën - Kolderstok. Algemeen topic voor vragen en foto's
Inmiddels is de bouw gevorderd tot en met t plaatsen van de zeilen van de fok. Mijn zeven provinciën ga ik in eerste instantie (wellicht ga ik haar later nog wel ns aanpassen) zonder stagzeilen (maar met hanenpoten) uitrusten. Ook een detailfoto met de ophanging van de ra met de klootjes en het geleideblok (helaas niet heel goed zichtbaar)…
Bedankt allemaal! Nu weer verder met t afmaken. De nodige zeilen en vlaggen moeten nog geplaatst worden en nog wat andere kleine zaken! Op naar de finish! Zal jullie op de hoogte houden!
Het grootmarszeil is bevestigd met rak en klootjes. De tuigage voor de bediening van het zeil moet nog afgemaakt worden: wel heb ik dat vantevoren al aan het zeil bevestigd; is nu nog een kwestie van ‘afmonteren’. Verder een indruk van het rak en een totaalplaatje van de huidige stand van zaken