Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
De Zeven Provinciën - Kolderstok. Algemeen topic voor vragen en foto's
wellicht een vraag die al vaker is gesteld, maar staat hier de geschutspoort-deksel verkeerd om, of heeft dat een reden? (dit is overzichts tekening 01 V2 (full ship)
Ik ben heel eerlijk - daar heb ik gewoon Dik nagetekend....
Het is op zich wel te verklaren om op deze hoogte poorten naar beneden te laten zakken. De takelage die nodig was om de poort te openen en te sluiten kon hier aan het dek vastgemaakt worden ipv aan het "plafond" van het bovenliggende dek. Maar of dit werkelijk zo was?
En het is ook niet consequent, want de tweede rij poorten trekt ook z'n deksel naar boven open.
Provisorisch, maar toch....t volgende deelprojectje: t plaatsen van de sloep... (en dat tipje van de sluier van enige tijd geleden.... past mooi in t geheel, denk ik....)[emoji6][emoji41]
Volgende onderdeel zijn de zetborden. Die liggen inmiddels te drogen. In de tussentijd even gepast en gemeten hoe eea er met de kanonnen op t onderste dek en met kanonluiken uit komt te zien...Een eerste indruk: