De Zeven Provinciën - Kolderstok. Algemeen topic voor vragen en foto's

Leo ik sluit mij ook graag aan , heel veel bouw plezier, en wat Koos al zei we zijn gek op foto’s :)

En een volgend kanon bijna klaar om definitief aan boord geplaatst te worden. Phoeh, is wel een kwestie van stug doorgaan. Na deze nog 18 te gaan....
IMG_0394.JPG
IMG_0394.JPG

Ziet er goed uit Arjan! Het zal nog wel wat worden, de onderste kanonnen te plaatsen?
Heb erg in de grote van de scharnieren op de luiken van je kanonnen. Op je spiegel zouden ze iets ranker kunnen zodat het meer in verhouding komt en juist dit soort details geen afbreuk aan je schaal doen?
Tenminste dit is dan mijn bescheiden mening en wat me direct opvalt.;)

De onderste kanonnen heb ik al een paar keer gemonteerd en weer verwijderd; t plaatsen moet dus geen probleem opleveren...in t definitief bevestigen zodat ze daadwerkelijk vast op de affuiten zitten, daar zit nog wel een uitdaging, maar superlijm doet tot op heden wonderen! En ik dacht met de scharnieren op t achterschip aardig in de goede richting te zitten, maar dat zou dus nog fijner moeten? Zal t nog ns onder de loep nemen. Overigens heb ik voor de openstaande luiken al scharnieren in de vorm van nietjes liggen, maar die liggen natuurlijk niet in t zicht. Zal daarvan ook nog ns een fotootje plaatsen.....

Die scharnierpootjes van nietjes zijn wel heel fijn en mooi in verhouding. Dat vastzetten van affuiten zou je niet eens zien. Maar als je lopen zelf vanaf buiten kan geplaatst worden lijkt me het geen probleem. Ik zelf had ze tijdens het bouwen al stevig vast gezet omdat ik ook bang was dat het nadien niet zo zou lukken;)

Laatst bewerkt:
Back