Hans Groenenberg
Forum veteraan
Als voorbereiding van het hijssen van de ra is nu eerst het gelaserde kardeelblok vast voorbereid. Deze is belegd op de knecht die staat op een dek lager.
Het maken van de knechten liet ik al zien in post 325 op 4 november 2018. ( Ik ben nu bezig om post 1661 te plaatsen.
Ik had al op dek B van de beschrijving een gat gespaard waarin de knecht geplaatst moest worden.
In het kardeelblok is een gat geboord waar straks de val van de ra doorloopt.
Hierna is het halende part eerst door de knecht en kardeelblok gehaald.
Met een kromme punttang kon ik dit geheel in het onderliggende dek lijmen.
Door tijdelijk een hulplijn door het gat van het blok te voeren kon ik de boel wat strak zetten.
En nu kon het rooster met de uitsparing weer op haar plaats. uiteindelijk als de ra hangt, zal ik deze goed beleggen. Ik zorg er dan ook voor dat het kardeelblok vlak boven het rooster komt te hangen aangezien de ra straks de hoogste stand heeft.
Het maken van de knechten liet ik al zien in post 325 op 4 november 2018. ( Ik ben nu bezig om post 1661 te plaatsen.
Ik had al op dek B van de beschrijving een gat gespaard waarin de knecht geplaatst moest worden.
In het kardeelblok is een gat geboord waar straks de val van de ra doorloopt.
Hierna is het halende part eerst door de knecht en kardeelblok gehaald.
Met een kromme punttang kon ik dit geheel in het onderliggende dek lijmen.
Door tijdelijk een hulplijn door het gat van het blok te voeren kon ik de boel wat strak zetten.
En nu kon het rooster met de uitsparing weer op haar plaats. uiteindelijk als de ra hangt, zal ik deze goed beleggen. Ik zorg er dan ook voor dat het kardeelblok vlak boven het rooster komt te hangen aangezien de ra straks de hoogste stand heeft.
Laatst bewerkt: