Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Jij hebt toch altijd wel een beetje gelijk he Piet.... Ik ga eens kijken of ik er tussendoor kan gaan friemelen.Mooi gemaakt weer Hans. Ik heb nog wel een praktische tip (iets te laat...) als je de brassen van alle ra's zet nadat het overige tuigage is gezet dan heb je meer ruimte om dit te doen. Nu heb je kans dat de brassen een tikkie in de weg gaan zitten. En als laatste tuig de schoten, halzen en brassen van de fok en het grootzeil dan zit er nagenoeg niets in de weg om de rest te tuigen.( het is maar een tip en geen wet natuurlijk) En een prettige jaar wisseling
![]()
Het zal zo ook wel lukken natuurlijk, het is een beetje de ervaring die ik er mee heb en gelijk of niet is van minder belang, gemak dient de mensJij hebt toch altijd wel een beetje gelijk he Piet.... Ik ga eens kijken of ik er tussendoor kan gaan friemelen.![]()
Op het verdek (open dek) zitten geen luiken, dus wat dat betreft is het geen probleem.Mooi gedaan, ik ga dat zeker niet evenaren. Maar, is dat geen probleem als dat ene kanonsluik dicht moest...?
Frappant is dat de heren Blom en Dik absoluut geen vriendjes van elkaar waren. Terwijl ze wel beiden hetzelfde probeerden te doen.
Ze profereerden beiden hun eigen gelijk terwijl er geen 'gelijk' is in dit geval. Wat mij destijds is opgevallen, dat ze heel veel uit dezelfde bronnen haalden maar ieder daar zijn eigen verhaal aan knoopte.