Super john
verslagschrijvers
Wedstrijd Vlissingen 2014
Zo de laatste wedstrijd voor dit wedstrijd seizoen zit erop en achteraf ben ik niet eens ontevreden over het verloop van deze dag. Ik kon helaas niet de gehele dag aanwezig zijn maar de wedstrijdleiding gaf mij wel de gelegenheid om 3 rondes te vliegen.
Mijn nr.1 heli had ik dus enkele maanden geleden stuk gemaakt en had ik nog niet opgebouwd voor deze wedstrijd dus ging mijn reserve heli de auto in. Mijn laatste vlucht met deze heli was (volgens mij) eind vorig jaar geweest dus ik wilde zaterdag toch nog even een vlucht maken om te kijken hoe de boel aanvoelde. Aangekomen bij mijn wildvlieg plek was ik er eigenlijk al weer klaar mee. Er stond een compleet Circus terrein opgebouwd
dus kon ik weer naar huis.
Dus zondagmorgen even vlug voor de briefing een "test" vlucht gemaakt, het voelde wel oké dus ik moest het hiermee doen, weer een schitterende voorbereiding van 5 minuten.
Helaas waren er maar 2 piloten in sportklasse dus het was een "strijd" tussen Wim en mij. Er stond een verraderlijke wind, met name bovenin was het behoorlijk oppassen. Mijn eerste ronde stelde niet zoveel voor, de hover figuren waren absoluut niet goed verder ging de looping totaal de mist in omdat ik mij door de wind liet verrassen. De split S liet ik maar schieten want ik wilde geen enkel risico nemen. Uiteindelijk zou ik als 2e eindigen op 968 punten, als ik dit vergelijk met Wim dan viel de schade wel mee. De 2e ronde was iets beter omdat ik meer op mijn gemak stond maar het is gewoon een feit dat als je wedstrijden wilt vliegen dat je MOET trainen en als je dat niet doet (of niet kan) dan zie je dat tijdens de wedstrijden. Ik ben direct na mijn 3e ronde naar huis gegaan maar als ik de einduitslag zag dan heb ik de 3e ronde wel gewonnen. Zegt meer over Wim dan over mij want ook de 3e ronde was niet beste dus ik vermoed dat Wim 1 of 2 figuren behoorlijk heeft verprutst.
Ik zag ergens de einduitslag staan:
Wim: 2000 punten
John: 1978 punten
Dus als ik het vergelijk met mijn tegenstander dan ben ik wel tevreden, verder absoluut niet. Maar zoals eerder vermeld, volgend jaar ga ik defintief de stap zetten maar hoe de eerste wedstrijd zal verlopen ligt helemaal aan de komende maanden. De eerste wedstrijd is altijd ergens eind april/begin mei dus ik heb nog 7! maanden om mij voor te bereiden. Lijkt nu heel veel maar ik ben toch benieuwd wat er van terecht komt
.
Wat ik gisteren van alle 3 de F3C piloten te horen kreeg was dat ik alle moeite moet gaan doen om toch 1 heli om te bouwen naar flybarless. Het maakt het vliegen met name bovenin veel gemakkelijker melden deze mannen. Ik heb geen enkele! ervaring met flybarless en moet mij erin gaan verdiepen maar wil wel 1 heli ombouwen. Rob meldde mij dat een Align 3gx een aardige flybarless systeem is dus ga eens op zoek naar zo'n module. Tevens ga ik kijken of ik met minimale kosten de kop kan ombouwen of dat ik een nieuwe kop moet aanschaffen.
De winter moet nog beginnen en de werkbank ligt al vol met projecten en niet te vergeten .....IK MOET VLIEGEN!!!
Opkomst in sportklasse F3C was dit jaar bijzonder laag maar ben wel de enige die alle 9 rondes gevlogen heeft en heb daarvan 6 rondes "gewonnen", en leuk resultaat maar het zegt verder helemaal niets. Ik zal uiteraard de wintermaanden ook hier weer mijn ervaringen neerschrijven en hoop dat volgend jaar meer piloten de stap willen nemen om mee te doen aan de wedstrijden zodat er iets meer competitie is.
Zo de laatste wedstrijd voor dit wedstrijd seizoen zit erop en achteraf ben ik niet eens ontevreden over het verloop van deze dag. Ik kon helaas niet de gehele dag aanwezig zijn maar de wedstrijdleiding gaf mij wel de gelegenheid om 3 rondes te vliegen.
Mijn nr.1 heli had ik dus enkele maanden geleden stuk gemaakt en had ik nog niet opgebouwd voor deze wedstrijd dus ging mijn reserve heli de auto in. Mijn laatste vlucht met deze heli was (volgens mij) eind vorig jaar geweest dus ik wilde zaterdag toch nog even een vlucht maken om te kijken hoe de boel aanvoelde. Aangekomen bij mijn wildvlieg plek was ik er eigenlijk al weer klaar mee. Er stond een compleet Circus terrein opgebouwd

Dus zondagmorgen even vlug voor de briefing een "test" vlucht gemaakt, het voelde wel oké dus ik moest het hiermee doen, weer een schitterende voorbereiding van 5 minuten.
Helaas waren er maar 2 piloten in sportklasse dus het was een "strijd" tussen Wim en mij. Er stond een verraderlijke wind, met name bovenin was het behoorlijk oppassen. Mijn eerste ronde stelde niet zoveel voor, de hover figuren waren absoluut niet goed verder ging de looping totaal de mist in omdat ik mij door de wind liet verrassen. De split S liet ik maar schieten want ik wilde geen enkel risico nemen. Uiteindelijk zou ik als 2e eindigen op 968 punten, als ik dit vergelijk met Wim dan viel de schade wel mee. De 2e ronde was iets beter omdat ik meer op mijn gemak stond maar het is gewoon een feit dat als je wedstrijden wilt vliegen dat je MOET trainen en als je dat niet doet (of niet kan) dan zie je dat tijdens de wedstrijden. Ik ben direct na mijn 3e ronde naar huis gegaan maar als ik de einduitslag zag dan heb ik de 3e ronde wel gewonnen. Zegt meer over Wim dan over mij want ook de 3e ronde was niet beste dus ik vermoed dat Wim 1 of 2 figuren behoorlijk heeft verprutst.
Ik zag ergens de einduitslag staan:
Wim: 2000 punten
John: 1978 punten
Dus als ik het vergelijk met mijn tegenstander dan ben ik wel tevreden, verder absoluut niet. Maar zoals eerder vermeld, volgend jaar ga ik defintief de stap zetten maar hoe de eerste wedstrijd zal verlopen ligt helemaal aan de komende maanden. De eerste wedstrijd is altijd ergens eind april/begin mei dus ik heb nog 7! maanden om mij voor te bereiden. Lijkt nu heel veel maar ik ben toch benieuwd wat er van terecht komt

Wat ik gisteren van alle 3 de F3C piloten te horen kreeg was dat ik alle moeite moet gaan doen om toch 1 heli om te bouwen naar flybarless. Het maakt het vliegen met name bovenin veel gemakkelijker melden deze mannen. Ik heb geen enkele! ervaring met flybarless en moet mij erin gaan verdiepen maar wil wel 1 heli ombouwen. Rob meldde mij dat een Align 3gx een aardige flybarless systeem is dus ga eens op zoek naar zo'n module. Tevens ga ik kijken of ik met minimale kosten de kop kan ombouwen of dat ik een nieuwe kop moet aanschaffen.
De winter moet nog beginnen en de werkbank ligt al vol met projecten en niet te vergeten .....IK MOET VLIEGEN!!!
Opkomst in sportklasse F3C was dit jaar bijzonder laag maar ben wel de enige die alle 9 rondes gevlogen heeft en heb daarvan 6 rondes "gewonnen", en leuk resultaat maar het zegt verder helemaal niets. Ik zal uiteraard de wintermaanden ook hier weer mijn ervaringen neerschrijven en hoop dat volgend jaar meer piloten de stap willen nemen om mee te doen aan de wedstrijden zodat er iets meer competitie is.